ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا سایبرتراک
اخبار خودرو

باز هم تاخیر؛ ایلان ماسک عدم عرضه تسلا سایبرتراک در سال 2022 را تایید کرد

ایلان ماسک اخیرا اطلاعات بیشتری را در رابطه با محصولات آتی و نقشه راه کمپانی تسلا در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. پیش از این شایعاتی مبنی بر تاخیر در عرضه تسلا سایبرتراک به گوش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

ایلان ماسک اخیرا اطلاعات بیشتری را در رابطه با محصولات آتی و نقشه راه کمپانی تسلا در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. پیش از این شایعاتی مبنی بر تاخیر در عرضه تسلا سایبرتراک به گوش رسیده بود. حالا با صحبت‌های آقای ماسک در جریان یک کنفرانس آنلاین، این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند. به گفته ماسک، تسلا امسال هیچ خودروی جدیدی عرضه نخواهد کرد. این حرف به معنای آنست که در سال 2022 خبری از سایبرتراک و کشنده سنگین Semi نخواهد بود. با توجه به صحبت‌های مدیرعامل تسلا این احتمال وجود دارد که عرضه نسل جدید رودستر نیز با تاخیر مواجه شود.

tesla-cybertruck (15)

حتما خواهید پرسید دلیل این تاخیر چیست. آنطور که ایلان ماسک اعلام کرده، تسلا تمام تمرکز خود را فعلا معطوف افزایش ظرفیت تولید می‌کند. به عبارت دیگر هدف اصلی تسلا در سال 2022 عرضه هر چه بیشتر مدل‌های فعلی است.

آقای ماسک معتقد است عرضه مدل‌های جدید، نیاز به صرف منابع زیادی دارد. این امر هم به نوبه خود محدودیت‌های بیشتری را به وجود آورده و از افزایش ظرفیت تولید جلوگیری می‌کند.

تسلا مدل S Plaid

پیش از این هم ایلان ماسک به صورت غیرمستقیم به عدم عرضه محصولات جدید اشاره کرده بود. وی چند ماه قبل با نوشتن مطلبی از محدودیت‌های مربوط به تامین قطعات سخن گفته بود. در رابطه با سایبرتراک به نظر می‌رسد اصلی‌ترین عامل تاخیر در عرضه، تکنولوژی‌های مدرن به کار رفته در آن باشد. بد نیست اشاره کنیم تسلا تولید سالانه 250 هزار دستگاه سایبرتراک را هدف گرفته است.

مدیرعامل تسلا ابراز امیدواری کرده این کمپانی احتمالا در سال آینده مدل جدیدی را وارد خطوط تولید خود کند. با این اوصاف شانس تولید حداقل یک مدل برقی تازه توسط تسلا در سال آینده وجود دارد.

تاخیر عرضه تسلا سایبرتراک

نکته جالب توجه اینکه از نظر آقای ماسک مهم‌ترین محصولی که باید توسعه یابد، خودرو نیست، بلکه ربات انسان‌نمای آپتیموس است. وی اعتقاد دارد چنین محصولی پتانسیل بیشتری از یک خودرو دارد.

ناگفته نماند تسلا سایبرتراک اکنون مراحل تست و توسعه را سپری می‌کند. چندی پیش پروتوتایپ این پیکاپ برقی در کارخانه گیگا آستین دیده شده بود. احتمال می‌رود این کارخانه ماموریت تولید سایبرتراک را بر عهده خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی