ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلتفرم OpenSea NFT
تکنولوژی

حدود 80 درصد NFTهای ساخته شده در بزرگترین مارکت‌پلیس NFT دنیا جعلی هستند

بزرگ‌ترین یا یکی از بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس‌های حوزه توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) موسوم به OpenSea اخیرا اعلام کرده که محدودیت‌هایی را بر ابزار ضرب رایگان توکن خود اعمال می‌کند. این شرکت مدعی است که 80 درصد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

بزرگ‌ترین یا یکی از بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس‌های حوزه توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) موسوم به OpenSea اخیرا اعلام کرده که محدودیت‌هایی را بر ابزار ضرب رایگان توکن خود اعمال می‌کند. این شرکت مدعی است که 80 درصد توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ای که در چند وقت اخیر ساخته شده‌اند، کپی سایر پروژه‌ها یا اسپم بوده‌اند.

به گزارش انگجت، ابزار ضرب رایگان OpenSea به کاربران اجازه می‌دهد بدون این که نیاز باشد ابتدا هزینه ثبت اطلاعات در بلاکچین را بپردازند، بتوانند NFT بسازند و توکن‌های خود را به فهرست این مارکت‌پلیس اضافه کنند. با این حال، به‌تازگی 50 محدودیت جدید به این ابزار اضافه شده تا جلوی اسپم گرفته شود.

این خبر به مذاق بسیاری از کاربران پلتفرم OpenSea خوش نیامد و باعث شد شرکت مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شود. صفحه رسمی توییتر OpenSea در رشته توییتی اعلام کرد که 80 درصد توکن‌های جدید این پلتفرم فاقد ارزش یا اسپم بوده‌اند.

پلتفرم OpenSea NFT

انتقاد به کپی NFT در OpenSea از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد

این رقم بسیار بزرگ به نظر می‌رسد، اما از دیدگاه خیلی از کاربران اصلا عجیب نیست. چون بسیاری از هنرمندان و عکاسان ماه‌هاست که از کپی شدن آثار خود در این مارکت‌پلیس خبر می‌دهند و مدعی‌اند که کلاهبرداران از تلاش‌های آن‌ها درآمدزایی می‌کنند.

در صفحه توییتر OpenSea آمده است: «ما در اتخاذ هر تصمیم، تولیدکنندگان محتوا را در نظر می‌گیریم. این تصمیم هم با سهل‌انگاری گرفته نشده است. با این تغییر می‌خواهیم پاسخ بازخوردهایی را بدهیم که از تمام جامعه کاربرانمان دریافت می‌کردیم.»

شرکت OpenSea می‌گوید در چند وقت اخیر مشغول کار روی راهکارهایی بوده تا ضمن جلب رضایت کاربران، بتواند در مقابل افراد خرابکار بایستد. این شرکت حالا قول داده که از این به بعد قبل از اعمال تغییرات بزرگ، ابتدا پیش‌نمایشی از آن‌ها را به اشتراک بگذارد. با توجه به این که فضای رمزارزها هنوز به بلوغ نرسیده، بدیهی است که شرکت‌ها باید سازوکارهای متفاوتی را آزمایش کنند تا به بهترین نتیجه برسند.

NFT
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی