ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت
فناوری ایران

پاسخ تکراری مدیران رگولاتوری به مشکلات اینترنت: گزارشی به ما ارجاع نشده است

رئیس رگولاتوری در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت علوم مبنی بر اختلال اینترنت دانشگاه ها و مشکلات آموزش مجازی گفت گزارشی در این زمینه به آن‌ها ارجاع نشده است. پیش از این نیز معاون نظارتی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۳

رئیس رگولاتوری در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت علوم مبنی بر اختلال اینترنت دانشگاه ها و مشکلات آموزش مجازی گفت گزارشی در این زمینه به آن‌ها ارجاع نشده است. پیش از این نیز معاون نظارتی رگولاتوری در واکنش به افت کیفیت اینترنت کشور اظهار داشته بود که گزارشی در این خصوص به دست آن‌ها نرسیده است.

به تازگی رئیس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم از افزایش میزان اختلال اینترنت دانشگاه ها در این ترم خبر داده و گفته بود اگر این روند ادامه یابد، امتحانات مجازی دانشگاه‌ها با اخلال مواجه خواهد شد.

در این زمینه «صادق عباسی شاهکوه» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: «گزارشی از اختلال اینترنت از سوی وزارت علوم تاکنون به ما ارجاع نشده است و در صورتی که این گزارش را دریافت کنیم حتما آن را رسیدگی خواهیم کرد.»

وی با بیان اینکه معمولا دانشگاه‌ها سرویس اینترنت خود را از اپراتورها دریافت می‌کنند، گفت:

«وزارت ارتباطات به طور مستقیم به هیچ نهادی سرویس نمی‌دهد و طبیعتا اگر مشکلی در سرویس اینترنت سازمان یا نهادی رخ می‌دهد ابتدا باید آن را با مراجعه به اپراتور مربوطه پیگیری کند و در صورتی که پاسخی نگرفت می‌تواند مشکل را به رگولاتوری منعکس کند.»

اختلال اینترنت دانشگاه

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه رگولاتوری موظف است موضوعاتی که منعکس می‌شود را پیگیری و اشکالات را بررسی کند، افزود:

«ممکن است برخی دانشگاه‌ها خدمات اینترنت خود را از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت کنند. اما در این زمینه نیز باید گزارش اختلال را اعلام کنند که موضوع قابل پیگیری باشد. تاکنون در این خصوص چیزی به رگولاتوری اعلام نشده است.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در خصوص افت کیفیت و سرعت اینترنت در کشور اظهار داشته بود گزارشی در این زمینه به آن‌ها نشده است:

«حوزه تخصصی اندازه‌گیری شاخص‌ها بر عهده سازمان است به همین دلیل سامانه سنجش سرعت اینترنت ( نت‌سنج پلاس) را راه‌اندازی کردیم. سنجش‌ها در سامانه کلی و بر اساس شاخص‌های استانی کیفیت‌ها چک می‌‌شود. تا به امروز نیز گزارشی در خصوص اینکه کشور با افت کیفیت و سرعت اینترنت رو به رو شده است نداشته‌ایم.»

با این وجود به وضوح افت کیفیت اینترنت در برخی از شهرهای کشور مشهود بوده و چند ماهی است با اعتراض کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

    پس اینهمه نظرات کاربران چیه؟ محض تشکّر از کیفیّت بالای این ترنته یا گله‌مندی! اگر از گلگی‌های بیشمار، گزارش تخلف نمی‌فهمی تقصیر کسی است که تو را با ما سر کار گذاشته
    و السلام

مطالب پیشنهادی