ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین هند
تکنولوژی

هند می‌خواهد از درآمد حاصل از رمزارزها و NFTها 30 درصد مالیات بگیرد

هند امروز از برنامه‌های جدیدی برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال در یک سال آینده و اعمال مالیات 30 درصدی بر رمز ارزها و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) خبر داد. این اخبار در شرایطی شنیده می‌شود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

هند امروز از برنامه‌های جدیدی برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال در یک سال آینده و اعمال مالیات 30 درصدی بر رمز ارزها و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) خبر داد. این اخبار در شرایطی شنیده می‌شود که هند به سمت پذیرش رمزارزها به عنوان پول قانونی حرکت می‌کند.

به گزارش تک‌کرانچ، وزارت امور مالی هند، «نیرمالا سیتارامان» امروز اعلام کرد که هرگونه درآمد حاصل از نقل و انتقال دارایی‌های مجازی مشمول مالیات 30 درصدی خواهد شد. او همچنین گفت به منظور ثبت جزئیات مربوط به همه تراکنش‌های رمزارزی پیشنهاد کاهش 1 درصدی مالیات در مبدأ برای پرداخت‌های مرتبط با خرید دارایی‌های دیجیتال داده شده است.

وزیر امور مالی هند

حجم معاملات رمزارزها در هند افزایش قابل توجهی داشته است

سیتارامان گفت: «افزایش چشمگیری در زمینه تراکنش‌های حوزه دارایی‌های دیجیتال به وجود آمده است. حجم و بسامد بالای این تراکنش‌ها باعث شده تدوین یک چارچوب مالیاتی مشخص برای آن‌ها ضروری باشد.» خرید ارزهای دیجیتال و ان‌اف‌تی‌ها با وجود تردیدهای قانونی در هند زیاد شده است. صرافی WazirX، متعلق به بایننس چند هفته پیش گفته بود حجم معاملات سالانه آن‌ها با رشد 1735 درصد نسبت به سال 2020 به 43 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، برخی کارشناسان معتقدند که مالیات 30 درصدی می‌تواند به این فضا لطمه بزند. یکی از منابع نزدیک به یکی از صرافی‌های رمزارزی بزرگ هند که خواسته هویتش فاش نشود، می‌گوید: «مردم ممکن است سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی خود را نقد کنند و این سرمایه‌ها را به بازار سهام ببرند. مالیات 30 درصدی بیش از حد زیاد است.» با این حال، «شیوام تاکرال»، مدیرعامل BuyUcoin مخالف این عقیده است و می‌گوید: «این مالیات عادی است و آن‌قدرها زیاد محسوب نمی‌شود.»

از سوی دیگر وزیر امور مالی هند گفت روپیه دیجیتال در سال مالی 2022-2023 با استفاده از بلاکچین و سایر فناوری‌های وابسته عرضه خواهد شد. به باور سیتارامان این اتفاق می‌تواند به اقتصاد این کشور کمک کند. او افزود: «ارز دیجیتال همچنین به دستیابی به یک سیستم مدیریت ارزی پربازده‌تر و ارزان‌تر کمک می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی