ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رییس سازمان فناوری اطلاعات: مباحث فنی پیام‌رسان‌های بومی تقویت شد

رییس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده مباحث فنی پیام‌رسان‌های بومی تقویت شده و رفع دیگر مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد. او تاکید داشته که آنها زیرساخت‌ها را کامل خواهند کرد و بحث کمبود ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

رییس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده مباحث فنی پیام‌رسان‌های بومی تقویت شده و رفع دیگر مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد. او تاکید داشته که آنها زیرساخت‌ها را کامل خواهند کرد و بحث کمبود خدمات در پیام‌رسان‌های بومی را نیز دنبال خواهند کرد تا خدماتی که مورد نیاز مردم است در این بسترها ارائه شود و این مساله موجب رشدشان شود.

«محمد خوانساری» با اشاره به محدودیتی که برای تلگرام در کشور پیش آمده و همچنین با تاکید بر امکانات از نظر او اندکی که واتساپ به کاربرانش ارائه می‌دهد، از ضرورت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد: «طی دوازده سال گذشته همه کارکنان و مسئولان وزارت ارتباطات قصد داشتند تا این سرویس‌ها را توصیه ببخشند اما این اتفاق به درستی رخ نداده است. ما برنامه خاصی برای توسعه پیام رسان بومی داریم.»

سازمان فناوری اطلاعات

خوانساری در گفتگو با صدا و سیما تاکید کرده که در پیام رسان‌های بومی خدماتی که مردم خواهان آن هستند به طور کامل وجود ندارد و این مساله را دلیل عدم توسعه این نرم افزارها دانسته است: «زیرساخت‌ها شاید کامل نباشد اما وظیفه ما اینست که آنها را کامل کنیم اما بیشتر بحث کمبود خدمات است که باید روی آن تمرکز کرد.»

خوانساری تاکید کرده مباحث فنی پیام‌رسان‌های بومی تقویت شده و باید زنجیره فناورانه آنها تکمیل شود تا مردم بتوانند از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند.

خوانساری پیش‌تر در گفتگوی خود با دیجیاتو تاکید کرده بود که از نظر او مصوبات شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از کسب‌وکارهای بومی مکفی است و اعتقاد دارد وزارت ارتباطات بایستی نحوه اجرای این مصوبات را در راستای فعال‌سازی بخش خصوصی تنظیم کند.

به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات کمیته‌هایی با حضور نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی و سایر ذی‌نفعان تشکیل شده است تا با یک برنامه‌ریزی جدی مشکلات خدمات پایه حل شود: «ما اعتقاد داریم ظرفیت‌های فنی کشور می‌تواند خود را تنظیم کند، نمی‌گوییم الزاما بالفعل است اما بالقوه قطعا همینطور است و بایستی فضای کسب‌وکاری را به شکل مناسب در آن در نظر بگیریم.»

او همچنین تاکید کرده بود فعالیت سکوهای مختلف بومی و سرویس‌دهی‌شان نشان می‌دهد آن‌ها از نظر فنی به خوبی شکل گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ashki68748@gmail.com
    ashki68748@gmail.com | ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

    واقعا کی میخوایم شاهد نابودی این نسل خونخوار باشیم . بزور میخوان هر چیزی رو به خورد ملت بدن

  • expire expre
    expire expre | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

    😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

مطالب پیشنهادی