ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روپیه دیجیتال
تکنولوژی

هند در یک سال آینده روپیه دیجیتال را بر پایه بلاکچین عرضه می‌کند

بانک مرکزی هند در سال مالی 2022-2023 که از تاریخ 1 آوریل (12 فروردین) آغاز می‌شود، روپیه دیجیتال را عرضه خواهد کرد. وزیر امور مالی این کشور گفت رمزارز آن‌ها بر اساس بلاکچین و سایر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

بانک مرکزی هند در سال مالی 2022-2023 که از تاریخ 1 آوریل (12 فروردین) آغاز می‌شود، روپیه دیجیتال را عرضه خواهد کرد. وزیر امور مالی این کشور گفت رمزارز آن‌ها بر اساس بلاکچین و سایر فناوری‌های مرتبط ساخته خواهد شد. هند احتمالا پس از چین دومین اقتصاد بزرگ جهانی خواهد بود که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) عرضه می‌کند.

به گزارش CNBC، «نیرمالا سیتارامان»، وزیر امور مالی هند دیروز در خصوص این طرح گفت: «معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی کمک شایانی به اقتصاد دیجیتال کشور می‌کند. ارز دیجیتال همچنین موجب دستیابی به یک سیستم مدیریت ارزی پربازده‌تر و ارزان‌تر خواهد شد.»

روپیه دیجیتال بر بستر بلاکچین ساخته می‌شود

سیتارامان فعلا اطلاعات دیگری درباره چگونگی عملکرد روپیه دیجیتال یا ویژگی‌های آن اعلام نکرده، اما تاکید دارد که این پروژه بر اساس فناوری بلاکچین ساخته خواهد شد. منظور از بلاکچین فناوری جذابی است که همزمان با بیت کوین معرفی شد. ولی در واقعیت بلاکچین در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته و دیگر محدود به رمز ارزها نیست.

رمز ارز هند

هند همچنین در حال کار روی قوانین سخت‌گیرانه‌تری در حوزه ارزهای دیجیتال است. وزیر امور مالی این کشور دیروز اعلام کرد که باید از درآمدهای حاصل از رمزارزها و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) به مقدار 30 درصد مالیات گرفت. این طرح مخالفان بسیاری دارد. آن‌ها باور دارند که طرح سیتارامان می‌تواند جلوی رونق بازار ارزهای دیجیتال را بگیرد و سرمایه‌ها را از این فضا خارج کند.

چین دیگر اقتصاد بزرگ دنیاست که از سال 2014 مشغول کار روی یوآن دیجیتال بوده و فاصله کمتری با عرضه CBDC خود دارد. بانک مرکزی این کشور در طول دو سال اخیر آزمایش‌های مختلفی را انجام داده تا قابلیت‌های نسخه دیجیتالی یوآن را آزمایش کند. با این حال، ارز دیجیتال آن‌ها هم هنوز به‌صورت عمومی عرضه نشده و تاریخی برای راه‌اندازی آن در دسترس نیست.

از دیگر کشورهایی که روی رمزارز اختصاصی خود کار می‌کنند می‌توانیم به ژاپن اشاره کنیم. آمریکا هم تحقیق در این زمینه را شروع کرده اما فعلا تصمیم قاطعی در این زمینه نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی