ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی و دانلود بهترین بازی های ماجراجویی اندروید و آیفون

بازی‌های ماجراجویی یا همان ادونچر جزو خاص‌ترین سرگرمی‌ها هستند و نمی‌توان آن‌ها را در زیرشاخه یا سبک خاصی گنجاند. شاید بهترین بازی های ماجراجویی شاخصه‌های چند سبک مختلف را برآورده کنند و در عین حال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

بازی‌های ماجراجویی یا همان ادونچر جزو خاص‌ترین سرگرمی‌ها هستند و نمی‌توان آن‌ها را در زیرشاخه یا سبک خاصی گنجاند. شاید بهترین بازی های ماجراجویی شاخصه‌های چند سبک مختلف را برآورده کنند و در عین حال نتوان گفت که متعلق به کدام شاخه از دنیای گسترده بازی‌های ویدیویی هستند. تنها خصیصه مشترک در تمام بازی‌های ماجراجویی این است که شما را وارد روایتی ماجراجویانه می‌کنند.

در واقع همین مشخصه است که بازی‌های ماجراجویی را به بستری مناسب برای خلاقیت بازیسازان تبدیل می‌کند. طی سال‌هایی که از عمر بازی‌های ویدیویی می‌گذرد، شاهد انتشار بازی‌های نابی بوده‌ایم که به جرأت نام بهترین بازی‌های تاریخ را یدک می‌کشند و این حماسه همچنان ادامه دارد.

بهترین بازی های ماجراجویی اندروید و آیفون

در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید را به علاقه‌مندان ماجراجویی معرفی کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

Samorost 3


امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.5نیاز به اینترنت: خیر

محال است سرتان برای بازی‌های ماجراجویی درد کند اما ادونچر معروف ماشیناریوم را بازی نکرده باشید. بازی‌ای که نه فقط به خاطر گیم‌پلی جذاب و محیط پسا آخرالزمانی‌اش، بلکه به خاطر ربات کوچکی که در این دنیای مخوف تک و تنها به دنبال عشق گمشده‌اش راه افتاده قلب خیلی از گیمرها را از همان دقایق ابتدایی به تسخیر خودش درآورد.

Samorost 3 هم یکی از بازی‌های Amanita Design استودیوی سازنده ماشیناریوم است و حول داستان یک گنوم فضایی و فلوت جادویی‌اش می‌گردد که برای پی بردن به ریشه‌‌اش در پهنه کیهان ماجراجویی می‌کند. مکانیزم ادونچر معمایی بازی تا حد زیادی به بهترین بازی های ماجراجویی وفادار مانده و می‌تواند تجربه جذابی برای دوستداران این سبک باشد. اگر این بازی را تمام کردید حتما سری به صفحه Amanita Design در گوگل پلی بزنید و بازی دیگر این استودیو یعنی Botanicula را هم امتحان کنید.

دانلود بازی Samorost 3

Samorost 3

Samorost 3

سازنده: Amanita Design قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 17/1300 مگابایت زبان:

The Mooseman


 بازی های ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.2نیاز به اینترنت: خیر

سفری در دنیای کهن که در قالب یک بازی ماجراجویی دو بعدی پیش روی شما گذاشته می‌شود. باید در نقش یک شمن (Shaman) در سفرتان در لایه‌های مختلف کهکشان با حیوانات و ارواح مختلفی رو به رو شوید. بازی از لحاظ گرافیکی به نقاشی‌های غارنشینان اما از نوع متحرکش شباهت دارد و همین مساله فضای بازی را خاص‌تر و به داستان نزدیک‌تر می‌کند.

حل معماهای محایطی هم بخشی از مکانیزم بازی است و با استفاده از قدرت‌های کاراکترتان از جمله Moose Vision و سپر دفاعی می‌توانید در بازی پیشروی کنید. بازی مملو از سمبل‌ها و علامت‌های باستانی است و می‌تواند جلوه تازه‌ای از ادونچر را برایتان آشکار کند.

دانلود بازی The Mooseman

The Mooseman

The Mooseman

سازنده: Vladimir Beletsky قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 31/503.6 مگابایت زبان:

Old Man's Journey


امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.2نیاز به اینترنت: خیر

سفر پیرمرد یک بازی با تم ماجراجویی ادونچر است که در لایه‌های داستانی‌اش از زندگی، از دست دادن، مصالحه و امید می‌گوید. بازی در یک محیط گرم و زیبا در جریان است و یک روایت تصویری از لحظات تأثیرگذار زندگی پیرمرد داستان را در قالب یک بازی ماجراجویی به شما ارائه می‌کند. فعالیت‌هایی که در بازی انجام می‌دهید شامل شکل دادن مسیر حرکت پیرمرد است تا بتواند همچنان به راهش ادامه دهد.

موانع بازی متغیر هستند و مثلا در جایی ممکن است گوسفندی راهتان را سد کرده باشد. هرچه به انتهای بازی نزدیک‌تر می‌شوید معماهای بازی پیچیده‌تر می‌شود و ریتم تازه‌ای به آن می‌بخشند. در واقع سفر پیرمرد مثل یک پلتفرمر است که سطوح، آیتم‌های متغیر آن هستند. در پایان هر مرحله پیرمرد وقتی برای استراحت می‌گذارد و در این زمان‌هاست که تکه‌هایی از گذشته پر از امید، حسرت و عشق او به نمایش در می‌آید.

دانلود بازی Old Man's Journey

Old Man's Journey

Old Man's Journey

سازنده: Broken Rules Interactive Media GmbH قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 24/1700 مگابایت زبان:

Father and Son


بهترین بازی ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

کم پیش می‌آید که موزه‌ها به طراحی بازی روی بیاورند اما موزه باستان‌شناسی ناپل با ساخت بازی پدر و پسر خود را از این قاعده مستثنا کرده است. این بازی یک ساید اسکرولر دو بعدی روایت محور است که گذر زمان و تاثیر آن بر عشق و رویا و ترس را نقل می‌کند. داستان در مورد یک باستان‌شناس و پسر اوست که به خاطر مشغله‌های کاری هرگز آنطور که باید برایش وقت صرف نکرده است.

در پدر و پسر فرصت ملاقات با انسان‌ها و فضاهای مختلفی که از دل دوره‌های تاریخی بیرون می‌آیند را خواهید داشت و کاراکتر بازی را در سفرش به رم باستان، مصر و ناپل همراهی می‌کنید. انتخاب‌های شما روی داستان بازی و پایان آن تأثیگذار خواهند بود و همین روایت بازی را قدرتمندتر می‌کند.

دانلود بازی Father and Son

Father and Son

Father and Son

سازنده: TuoMuseo قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 97/218.6 مگابایت زبان:

Final Fantasy Brave Exvius


بهترین بازی ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

اسکوئر انیکس یکی از قدرتمندترین روایت‌گران است و می‌داند چگونه داستان را در دل بازی بگنجاند و همین مسأله آنها را به بهترین بازی های ماجراجویی موبایل تبدیل می‌کند. مثلا Lara Croft GO، Hitman GO، Deus Ex GO و... از این جمله هستند و البته فاینال فانتزی‌هایی که برای موبایل آمده‌اند هم از این قاعده مستثنا نیستند.

Final Fantasy Brave Exvius در واقع اولین بازی از این سری محبوب است که با هدف انتشار در بازار جهانی برای موبایل گیمرها توسعه داده شده و شامل کاراکترهای مشهور فاینال فانتزی می‌شود. بازی سرشار از دیالوگ است و بنابراین می‌توان انتظار یک خط داستانی و روایی غنی را داشت. با اینکه فاینال فانتزی‌ها در سبک RPG دسته‌بندی می‌شوند اما به خاطر غلبه روایت و داستان بر اکشن، می‌توانند گزینه خوبی برای ادونچر بازها باشند.

دانلود بازی Final Fantasy Brave Exvius

FINAL FANTASY BRAVE EXVIUS

FINAL FANTASY BRAVE EXVIUS

سازنده: SQUARE ENIX Co.,Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 84/181.5 مگابایت زبان:

Limbo


بازی های ماجراجویی
امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

Limbo علاوه بر اینکه یکی از بهترین بازی های ماجراجویی موبایل محسوب می‌شود، حجم یک فیلم نوآر را نیز دارد. توسعه‌دهندگان برای ساخت مناظر تاریخ و موجودات درون بازی به خوبی از رنگ‌های تاریک و روشن استفاده کرده‌اند و همچنین به خوبی از نورپردازی و جلوه‌های مختلف استفاده شده است.

در Limbo با استفاده از دستورات ساده‌ای مانند دویدن به اطراف، پرش، بالا رفتن و حتی کشیدن اجسام، باید پسر کوچکی که در نقش شخصیت اصلی حضور دارد را کنترل کنید تا ماجرای زیبای بازی را رقم بزند.

دانلود بازی Limbo

LIMBO

LIMBO

سازنده: Playdead قیمت: 5.99/3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 143/28 مگابایت زبان:

80 Days


بازی ماجراجویی 80 Days

امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

دور دنیا در هشتاد روز یکی از ماجراجویانه ترین داستان‌هاییست که شنیده‌ایم و به همین دلیل اقتباسی از آن را در این لیست داریم. در این بازی هیجان‌انگیز شما نقش دستیار آقای Fogg’s assistant را دارید که قصد دارد در طی هشتاد روز دور دنیا را بچرخد و مسئولیت فراهم کردن قطار، هواپیما و حتی زیردریایی را به شما سپرده است. بازی سریع پیش می‌رود و واقعا می‌توانید دور دنیا در هشتاد روز را تجربه کنید.

دانلود بازی Days 80

80 Days

80 Days

سازنده: inkle Ltd قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 193.3/160 مگابایت زبان:

Genshin Impact


امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

بازی Genshin Impact یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین عناوین سبک ماجراجویی است که امسال حسابی سر و صدا به پا کرد و به زلدای موبایل مشهور شد.

گنشین ایمپکت یک بازی جهان‌باز یا Open world است که به شما اجازه می‌دهد دنیای اطرافتان را کشف کنید و یک محور داستانی جالب هم دارد. در داستان بازی شما در نقش کاراکتری هستید که یک خواهر یا برادر دوقلو -به انتخاب خودتان- دارد که توسط نیمه خدایی خشمگین از او جدا شده و حالا باید به دنبال او بگردد. در میانه‌ی همین جست و جو با شخصیت‌های دیگری آشنا می‌شوید و خرده‌روایت‌های افراد دیگر هم به داستانتان اضافه می‌شود تا یک ماجراجویی تمام عیار شکل بگیرد.

اگر بخواهیم از نقاط قوت بازی بگوییم، می‌توانیم کاراکترهای متنوع، ماموریت‌های مختلف، طراحی بصری زیبا و بسیاری نکات دیگر را لیست کنیم اما در مقابل، حجم بالای بازی خصوصا در آپدیت اخیر هم قابل ذکر است. در کل اگر سخت‌افزار مناسبی دارید این بازی ارزش امتحان کردن را دارد.

دانلود بازی Genshin Impacts

Genshin Impact

Genshin Impact

سازنده: miHOYO Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2600/5136 مگابایت زبان:

Grand Mountain Adventure


امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.5نیاز به اینترنت: خیر

Grand Mountain Adventure هم از بازی‌های جدیدی است که در این سبک ارائه شده و ترکیبی از رقابت اسکی و ماجراجویی است. بازی دو بخش دارد که به شما اجازه می‌دهد در بخش رقابت زمان‌دار شرکت کنید و یا اینکه در محیط گسترده‌ی اطراف به گشت و گذار بپردازید. پنج کوه متفاوت در طراحی گیم‌پلی گنجانده شده است که مکان‌هایی در آن‌ها مخفی شده و شما باید آن‌ها را کشف کنید.

ممکن است در ابتدا کمی با کنترل‌های بازی سخت ارتباط برقرار کنید و برایتان عجیب باشند اما به سرعت به آن‌ها عادت می‌کنید. طراحی گرافیکی زیبا و گیم‌پلی روان بازی می‌تواند تجربه‌ی خوبی برای بازیکنان فراهم کند.

دانلود بازی Grand Mountain Adventure

Grand Mountain Adventure

Grand Mountain Adventure

سازنده: Toppluva AB قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 597/337 مگابایت زبان:

OPUS: Rocket of Whispers


بازی OPUS: Rocket of Whispers

امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: خیر

قسمت دوم از سه‌گانه‌ی OPUS هم یکی از بازی‌های ماجراجویی جدید و جذاب است. بدون بازی کردن قسمت اول هم می‌توانید با داستان ارتباط برقرار کنید اما مسلم است که تجربه‌ی یک مجموعه‌ی کامل لذت‌بخش‌تر است.

داستان از این قرار است که مدتی پیش دنیا دچار طاعون شده، افراد زیادی در سراسر سیاره جانشان را از دست داده‌اند و حالا ارواح ساکن سیاره شده اند. قبلا ارواح با یک موشک به فضا فرستاده می‌شدند اما دیگر کسی باقی نمانده که بتواند فضاپیما بسازد و فقط شما در قالب کاراکتری به نام «John» و یک جادوگر به اسم «Fei» بازمانده‌اید. در طول بازی باید اطراف را خوب بگردید و آیتم‌هایی جمع کنید که به ساختن فضاپیما کمک می‌کنند، گاهی هم باید آیتم‌ها را با فی به اشتراک بگذارید تا سرزمین‌های جدیدی در دسترس قرار بگیرند.

دانلود بازی OPUS: Rocket of Whispers

OPUS: Rocket of Whispers

OPUS: Rocket of Whispers

سازنده: SIGONO INC. قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 254.5/143 مگابایت زبان:

Sky: Children of the Light


امتیاز در گوگل پلی: 4.7امتیاز در اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: خیر

استودیوی thatgamecompany هم یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی را منتشر کرده که Sky: Children of the Light نام دارد. شما در این بازی نقش کاراکتری را به عهده دارید که در پادشاهی آسمان زندگی می‌کند و فرزند نور است. سرزمین آسمان همیشه منشا نور و شادی بوده اما به خاطر یک نفرین همه چیز تغییر می‌کند، ستاره‌ها از آسمان پایین می‌افتند و شادی و نور از این سرزمین زیبا می‌رود.

شما باید با ماجراجویی در آسمان و زمین، منشا این نفرین را پیدا کنید تا ستاره‌ها دوباره به آسمان برگردند و نور گمشده دوباره آسمان را روشن کند.

دانلود بازی Sky: Children of the Light

Sky: Children of the Light

Sky: Children of the Light

سازنده: thatgamecompany inc قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1100/963 مگابایت زبان:

Crashlands 


بهترین بازی ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.8امتیاز در اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: خیر

Crashland یکی از بهترین بازی های ماجراجویی موبایل محسوب می‌شود که هرچند سال 2016 منتشر شده اما همچنان نیز روایت و داستان جذابی دارد. در بازی نقش یک راننده کامیون به نام Flux را دارید که وارد ماجراهای خود با موجودات فضایی می‌شود. در ادامه با کمک او باید پایگاه خود را بسازید و حتی برای نجات جهان با موجودات بد مبارزه کنید.

بازی عناصر مختلفی از محبوب‌ترین عناوین مانند ساخت و ساز، مبارزه، سیستم پیشرفت شخصیت به سبک بازی‌های نقش آفرینی را شامل می‌شود و حتی می‌تواند موجودات دیگر را رام کنید تا برای شما مبارزه کنند.

Crashland یکی از عمیق‌ترین بازی‌های اندروید محسوب می‌شود که محتوا بسیار زیادی نیز دارد و اگر از طرفداران سبک ماجراجویی هستید، تجربه آن کاملا پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی Crashland

Crashlands

Crashlands

سازنده: Butterscotch Shenanigans قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 114/144 مگابایت زبان:

Guardian Tales


امتیاز در گوگل پلی: 4.8امتیاز در اپ استور: 4.5نیاز به اینترنت: بله

Guardian Tales یک بازی ماجراجویی به سبک عناوین کلاسیک رترو است که در آن از مکانیک بازی‌های هک اند اسلش استفاده شده و کنترل‌های مناسبی دارد.

داستان بازی درباره یک سرزمین فانتزی و خیالی است که Kanterbury نام دارد و نیروهای شیطانی به آن حمله می‌کنند و اکنون شما به عنوان یکی از شوالیه‌های نگهبان باید از آن در مقابل تهدیدهای جدید محافظت کنید. اگر با بازی‌های سری زلدا (Zelda) آشنا باشید، Guardian Tales مانند یکی از بازی‌های قدیمی آن است اما مکانیک‌های شهرسازی نیز به آن اضافه شده.

دانلود بازی Guardian Tales

Guardian Tales

Guardian Tales

سازنده: Kakao Games Corp. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 251/189 مگابایت زبان:

The White Door 


بهترین بازی ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

در بازی The White Door شاهد مردی هستیم که در یک بیمارستان روانی از خواب بیدار می‌شود و تقریبا هیچ چیزی به یاد نمی‌آورد. در ادامه با استفاده از مکانیک نقطه و کلیک (point-and-click) باید کارهایی را به صورت روزانه انجام دهد تا فراموشی او درمان شود.

وظایف این مرد معمولا به صورت تکراری انجام می‌شوند و به عنوان مثال باید با پرستار صحبت کند یا نوعی مینی گیم که بر اساس حافظه طراحی شده را به صورت روزانه انجام دهد که البته انجام آن به مرور زمان چالش برانگیزتر از قبل می‌شود. با این وجود شامل پازل‌های بسیار زیاد دیگری نیز می‌شود که البته نسبتا ساده طراحی شده‌اند تا به روایت داستانی بازی آسیبی وارد نشود.

طراحی بصری بازی در عین سادگی، بسیار جالب و هوشمندانه است. در واقع بازی در تمام شرایط به دو صفحه تقسیم می‌شود که در یکی از آن‌ها تمام منطقه به همراه بازیکن دیده می‌شود و دیگری محیط پیش رو بازیکن را از دید سوم شخص نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر صفحه لپ تاپی را در بازی باز کنید، در سمت راست می‌توانید محتوا درون لپ تاپ را مشاهده کنید یا از پنجره به بیرون نگاه بیندازید. توسعه دهندگان با استفاده از همین طراحی ساده، به خوبی موفق شده‌اند تا فضای بازی را به بازیکنان نشان دهند.

با این وجود اگر به بازی‌های روایت محور علاقه دارید، The White Door به عنوان یکی از بهترین بازی های ماجراجویی شما را ناامید نخواهد کرد.

دانلود بازی The White Door

The White Door

The White Door

سازنده: Second Maze قیمت: 4.49 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 146.6/97 مگابایت زبان:

Oceanhorn


 بازی های ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.3نیاز به اینترنت: خیر

سری بازی‌های زلدا (Zelda) از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عناوین تمام طول صنعت بازی محسوب می‌شود و Oceanhorn شباهت بسیار زیادی به آن دارد که می‌توانید آن را در گوشی‌های اندروید یا آیفون خود تجربه کنید.

در بازی شاهد قهرمان کوچکی هستیم که پیش از مرگ پدرش نامه‌ای از او دریافت می‌کند و اکنون باید ماجراجویی خود را آغاز کند. در طول داستان او، با سرزمین‌های جدید مواجه خواهید شد که همچنین دشمنان و هیولاهای بسیاری در آن‌ها قرار گرفته‌اند و باید آن‌ها را نابود کنید. در جهان بازی، همچنین شاهد معماها و اسرار ناشناخته‌ای خواهید شد که باید آن‌ها را نیز با کمک هوش خود حل کنید.

بازی شامل بیش از 10 ساعت گیم پلی می‌شود که با این وجود برای چندین ساعت طرفداران سبک ماجراجویی را سرگرم خواهد کرد. همچنین علاوه بر گرافیک آن که به شیوه فوق‌العاده ساخته شده، موسیقی متن گوش نواز آن نیز باعث می‌شود تا بازی Oceanhorn به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل شود.

دانلود بازی Oceanhorn

Oceanhorn

Oceanhorn

سازنده: FDG Entertainment GmbH & Co.KG قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 399/260 مگابایت زبان:

Love You to Bits


بازی های ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: 4.9نیاز به اینترنت: خیر

بازی Love You to Bits یکی از خوش ساخت‌ترین و بهترین بازی های ماجراجویی چند سال گذشته محسوب می‌شود که داستان فوق العاده زیبایی هم دارد.

در این بازی شما نقش یک فضانورد کوچک به نام Kosmo را دارید که به همراه دوست خود که یک ربات است و Nova نام دارد به سفر فضایی رفته است. با این وجود ربات داستان دچار حادثه‌ای می‌شود و تمام تکه‌های رباتی آن در نقاط مختلفی از فضا و سیارات مختلف پخش می‌شود. در ادامه Kosmo تصمیم می‌گیرد تا تکه‌های مختلف او را پیدا کرده و دوست خود را به زندگی برگرداند و در این مسیر شما باید کمکش کنید.

Love You to Bits بازی فوق‌العاده سرگرم کننده‌ای است و از همان مراحل ابتدایی جذب زیبایی و طراحی منحصر به فرد آن خواهید شد.

دانلود بازی Love You to Bits

Love You to Bits

Love You to Bits

سازنده: Alike Studio قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 423/280 مگابایت زبان:

The Room: Old Sins


 بازی های ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.9امتیاز در اپ استور: 4.9نیاز به اینترنت: خیر

به طور کلی سری بازی‌های The Room بسیار محبوب و قدیمی است و طرفداران معماهای دشوار و سخت باید بازی‌های این سری را تجربه کنند. اگر قصد تجربه آن‌ها را دارید بهتر است به سراغ Old Sins بروید که جدیدترین بازی از سری The Room محسوب می‌شود و پازل‌های فوق‌العاده پیچیده‌ای را به بازیکنان ارائه می‌کند.

درست مانند بازی‌های قبلی این سری، The Room: Old Sins نیز طرحی سه بعدی و سبک اول شخص دارد و در آن باید به عمارت بزرگی که از اتاق‌های مختلف پر از معما تشکیل شده بروید تا متوجه شوید آقا و خانم لاکوود به چه دلیلی ناپدید شده‌اند. اما همه چیز ساده پیش نمی‌رود و برای رسیدن به جواب خود باید تمام اتاق‌ها این عمارت بزرگ را جستجو کنید و معماهای مختلفی را حل کنید.

طرفداران بازی‌های معمایی و افرادی که دوست دارند از هوش خود استفاده کنند، به هیچ وجه از تجربه The Room: Old Sins ناامید نخواهند شد، زیرا بازی دقیقا برای همین افراد ساخته شده است.

دانلود بازی The Room: Old Sins

The Room: Old Sins

The Room: Old Sins

سازنده: Fireproof Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1100/771 مگابایت زبان:

Lost Echo


بهترین بازی های ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

بازی Lost Echo نیز روی ارتباطات انسانی متمرکز شده و شما با حضور در بطن ماجراجویی شخصیت اصلی بازی که «گِرگ» (Greg) نام دارد باید متوجه راز ناپدید شدن کلویی، همسر او شوید. ماجرا زمانی عجیب‌تر و پیچیده‌تر می‌شود که متوجه شوید، هیچکس دیگر نیز ظاهرا کلویی را به خاطر نمی‌آورد. بنابراین ماجراجویی خود را باید به صورت تنها آغاز کنید.

تمام بازیکنانی که از عناوین فکری لذت می‌برند محو این بازی و گرافیک سه بعدی خیره کننده آن خواهند شد. داستان بازی نیز کشش کافی برای همراه کردن شما را دارد و با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری از جمله صداگذاری فوق‌العاده و وجود شخصیت‌های متنوع و دنیایی بسیار بزرگ، غرق بازی خواهید شد.

دانلود بازی Lost Echo

Lost Echo

Lost Echo

سازنده: KickBack قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 454/380 مگابایت زبان:

Thimbleweed Park


بهترین بازی های ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: خیر

سریال‌های جنایی طرفداران خاص خود را دارند و بازی Thimbleweed Park احتمالا بسیاری از شما را یاد این دسته از سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بیندازید، زیرا داستان آن ابتدا با یک قتل شروع می‌شود و در ادامه باید راز این قتل را کشف کنید.

در ابتدای بازی، شخصیت تحت کنترل شما به قتل می‌رسد و سپس داستان اصلی زمانی شروع می‌شود که دو کارآگاه وارد داستان می‌شود تا رمز و راز این قتل را کشف کنند. و همانطور که می‌توان حدس زد، کنترل این دو کارآگاه را نیز شما به عهده خواهید داشت.

درست مانند سریال‌های جنایی، وضعیت در ادمه پیچیده‌تر می‌شود و با شخصیت‌هایی عجیب و غریب مواجه خواهید شد. روایت داستانی بازی Thimbleweed Park باعث شده تا از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید و iOS یاد کنیم که اگر از داستانی‌های جنایی و فکری لذت می‌برید، برای دانلود آن بهتر است صبر نکنید.

دانلود بازی Thimbleweed Park

Thimbleweed Park

Thimbleweed Park

سازنده: Terrible Toybox, Inc. قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 931/985 مگابایت زبان:

Machinarium


امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

Machinarium احتمالا معروف‌ترین بازی لیست باشد که همچنان تجربه آن در بین تمام بازی‌های ویدیویی پیشنهاد می‌شود. روند بازی بسیار جذاب و ساخت آن به قدری زیبا است که از تمام لحظات آن لذت خواهید برد.

در بازی Machinarium شما نقش یک آدم ماشینی را خواهید شد که به مناطق مختلفی می‌رود و در هر مرحله از آن معماهای بسیار پیچیده‌ای قرار گرفته که علاوه بر چالش برانگیز بودن، بسیار سرگرم کننده هستند و برای چندین ساعت زمان خود را صرف آن‌ها خواهید کرد. در واقع این آدم ماشینی که شما کنترل او را در دست دارید، به اشتباه وارد شهر زباله‌های مدفون، شده است و شما باید به او کمک کنید در ماجراجویی طولانی خود از این شهر رهایی پیدا کند اما خارج شدن از آن‌جا چندان راحت نیست و باید معماهای زیادی را حل کنید.

اگر بازی‌های معمایی و فکری را دوست دارید، Machinarium بدون شک بی نقص‌ترین و بی‌نظیرترین تجربه شما در این سبک خوهد بود که با وجود طراحی فوق‌العاده و استفاده از موسیقی‌های بسیار زیبا، برای چندین ساعت شما (و حتی بیشتر) شما را سرگرم خواهد کرد. در دانلود بازی به هیچ وجه شک نکنید!

دانلود بازی Machinarium

Machinarium

Machinarium

سازنده: Amanita Design قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 262/236 مگابایت زبان:

Forager


امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

بازی Forager که ابتدا برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر شده و سپس نسخه موبایلی آن در دسترس قرار گرفته است، طراحی پیکسلی و ساده‌ای دارد که احتمالا بسیاری را یاد بازی‌های قدیمی بیندازد، اما همین بازی با طراحی ساده خود، دنیای فوق‌العاده بزرگی با قابلیت‌های مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

Forager به معنای جستجوگر است و در این بازی نیز نقش موجودی را خواهید داشت که به نوعی دنیای جدید پا گذاشته و تنها یک هدف دارد. در بازی باید محیط و تمام قسمت‌های این سرزمین جدید را کاوش کنید تا بتوانید منابع آن را پیدا کرده و از آن‌ها برای ساخت سازه‌های جدید و پیشرفت خود استفاده کنید. به طور کلی در بازی باید منابع جدید پیدا کنید که شامل مواردی مانند درخت، سنگ و منابع بسیار زیاد دیگری می‌شود.

دانلود بازی Forager

Forager

Forager

سازنده: Humble Games قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 171/129 مگابایت زبان:

Harry Potter: Hogwarts Mystery


بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery
امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

دنیای جادوگری و هری پاتر یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین داستان‌های فانتزی محسوب می‌شود و در بازی ماجراجویی Harry Potter: Hogwarts Mystery این فرصت را خواهید داشت تا حضور در این دنیای و مدرسه هاگوارتز را به صورت سه بعدی تجربه کنید.

البته داستان بازی به قبل از حضور هری پاتر در هاگوارتز مربوط می‌شود و با قابلیت‌های بسیار زیادی که در اختیار شما قرار داده می‌شود می‌توانید داستان خود را به طور کامل، همانطور که می‌خواهید شکل دهید. در بازی شاهد شخصیت‌های آشنایی چون پروفسور دامبلدور و پروفسور اسنیپ هستیم و همچنان با استفاده از جادوهای مربوط به سری فیلم‌های اصلی، می‌توانید دشمنان خود را از بین ببرید.

به طور کلی بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد در بین بازی‌های موبایل هستند.

دانلود بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery

Harry Potter: Hogwarts Mystery

Harry Potter: Hogwarts Mystery

سازنده: Jam City, Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 298/162 مگابایت زبان:

The Procession to Calvary


امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

The Procession to Calvary از جمله بازی‌هایی محسوب می‌شود که توجه بسیار کمی به آن شده اما یکی از منحصر به فردترین عناوین محسوب می‌شود که تجربه خاص و متفاوتی را ارائه می‌کند.

نکته مهمی که باعث خاص بودن بازی The Procession to Cavalry می‌شود این است که برای ساخت تمام قسمت‌های آن از نقاشی‌های دوران رنسانس استفاده شده و جالب‌تر اینکه شما به عنوان شخصیت اصلی که پیتر (Peter) نام دارد، وارد دنیای رنسانس نقاشی‌ها خواهید شد. هدف اصلی پیتر در بازی این است که از جنگ‌ها جلوگیری کند و باعث ایجاد صلح جهانی شود که البته در راه خود با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و باید با حل کردن معماها پیتر را به خواسته‌اش برسانید.

اگر به دنبال یکی از متفاوت‌ترین و بهترین بازی های ماجراجویی موبایل هستید، بهتر است The Procession to Cavalry را تجربه کنید که با داستان خطی، سبک هنری رنسانس و استفاده مناسب از موسیقی‌های کلاسیک، تجربه منحصر به فردی را برای شما برجای خواهد گذاشت.

دانلود بازی The Procession to Cavalry

The Procession to Calvary

The Procession to Calvary

سازنده: Joe Richardson قیمت: 4.49 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2400/15 مگابایت زبان:

Tinker Island


بهترین بازی های ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

Tinker Island بازی ماجراجویی دیگری است که در حین تجربه آن خسته نخواهید شد. یک بازی به سبک استراتژیک که در آن شما و دوستانتان در جزیره‌ای دور افتاده گیر کرده‌اید و شما باید آن‌ها را رهبری کنید اما قصد خارج شدن از آنجا را ندارید، بلکه باید جزیره را به خانه خود تبدیل کنید!

جزیره دورافتاده بازی دارای حیوانات وحشی بسیار زیادی است، بنابراین باید با استفاده از منابع موجود در آن نسبت به ساخت جان پناه اقدام کنید و با استفاده از آیتم‌های خود سلاح‌هایی تولید کنید که بتوانید با برخی دشمنان بازی نیز مبارزه کنید. به طور کلی در Tinker Island باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با انجام اقدامات لازم و مدیریت منابع، در این جزیره زنده بمانید.

اگر از بازی‌های سبک مدیریت و ساخت و ساز، بقا و البته ماجراجویی لذت می‌برید، بازی Tinker Island برای شما ساخته شده تا تجربه منحصر به فردی را ارائه کند.

دانلود بازی Tinker Islands

Tinker Island

Tinker Island

سازنده: Tricky Tribe قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 283/100 مگابایت زبان:

Pokémon GO


امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.0نیاز به اینترنت: بله

Pokémon GO بازی واقعیت مجازی محسوب می‌شود که سال‌ها پیش منتشر شد و به دلیل گیم پلی و روش منحصر به فرد خود مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت.

اگر با سری پوکمون آشنایی داشته باشد، احتمالا بدانید که در داستان‌های شاهد موجودات مختلف بسیار زیادی هستیم که رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی دارند و به نوعی آن‌ها مختص به سری پوکمون هستند. در بازی Pokémon GO نیز باید در دنیای واقعی، موجودات پوکمون را به شیوه منحصر به فردی کشف و شکار کنید.

اساس بازی شامل استفاده از دوربین، اینترنت و همچنین GPS می‌شود و در آن با استفاده از دوربین باید محیط اطراف خود را بررسی کنید و به دنبال این موجودات بگردید. بنابراین می‌توان گفت بازی به گونه‌ای ساخته نشده که بتوانید هر روز از آن لذت ببرید. بلکه مواقعی که در مکان‌های جدید حضور دارید یا حتی برای مدت زمانی در حال گشت و گدار در خیابان‌ها هستید می‌توان گوشی خود را بیرون بیاورید و از دوربین آن‌ها برای بررسی پوکمون‌ها استفاده کنید.

Pokémon GO هرچند بازی جدید محسوب نمی‌شود اما یکی از اولین مواردی محسوب می‌شود که روی مفهوم واقعیت مجازی تمرکز دارد و کشف اولین پوکمون به خوبی می‌تواند شما را شگفت زده کند.

دانلود بازی Pokémon GO

Pokémon GO

Pokémon GO

سازنده: Niantic, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 365/116 مگابایت زبان:

Lumino City


بهترین بازی های ماجرایی
امتیاز در گوگل پلی: 4.8امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

آخرین بازی خارق‌العاده لیست ما Lumino City نام دارد که از طراحی بی نظیر و متفاوت آن در بین بهترین بازی های ماجراجویی گرفته تا داستان زیبا و دوست داشتنی‌اش، به بهترین نحو ممکن مجذوب آن خواهید شد.

داستان زیبای آن درباره شهری فانتزی است که سرپرست آن ربوده شده و شما به عنوان یک شخصیت بامزه باید برای نجات او ماجراجویی خود را شروع کنید. همچنین سرپرست این شهر پدربزرگ شخصیت اصلی داستان نیز است. در طول بازی باید شهر را کاوش کنید و معماهای موجود در آن را حل کنید تا در نهایت سعی کنید پدربزرگ خود را بازگردانید.

روایتی که در طول بازی آن را دنبال خواهید کرد کاملا منحصر به فرد است و گرافیک بازی نیز، تجربه آن را بسیار بهتر خواهد کرد. همچنین نکته مهم دیگر اینکه تمام المان‌های موجود در بازی توسط اشیا مینیاتوری ساخته شده‌اند.

دانلود بازی Lumino City

Lumino City

Lumino City

سازنده: Noodlecake Studios Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2400/1100 مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره بهترین بازی های ماجراجویی اندروید و آیفون

بهترین بازی های ماجراجویی اندروید کدامند؟

از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید می توان به The Mooseman و Old Man's Journey و Limbo اشاره کرد.

بهترین بازی های ماجراجویی آیفون کدامند؟

Genshin Impact و OPUS: Rocket of Whispers و Sky: Children of the Light جزو بهترین بازی های ماجرایی آیفون هستند.

بهترین بازی های ماجراجویی گوشی موبایل کدامند؟

از بهترین بازی های ماجراجویی گوشی موبایل می توان به Sky: Children of the Light و Guardian Tales و The Room: Old Sins اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ali .
    Ali . | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

    داوش؟ ماین کرافت کجاس؟ فری فایر؟ پاپچی؟ کالاف دیوتی؟؟ فورت نایت.......!!!!!!!!!!! اینا کجان؟ 😐💔

  • سجاد ‌‌..
    سجاد ‌‌.. | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

    پس ماینکرافت چی اصل ماجراجویی😐

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی