ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بلک بری بخشی از پتنت‌هایش را به قیمت 600 میلیون دلار می‌فروشد

بلک بری یکسال پیش 90 پتنت خود را به هواوی واگذار کرد و حالا این کمپانی از یک قرارداد 600 میلیون دلاری خبر داده که طی آن، بخشی از پتنت‌هایش در حوزه موبایل، پیام‌رسانی و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

بلک بری یکسال پیش 90 پتنت خود را به هواوی واگذار کرد و حالا این کمپانی از یک قرارداد 600 میلیون دلاری خبر داده که طی آن، بخشی از پتنت‌هایش در حوزه موبایل، پیام‌رسانی و شبکه‌های بی‌سیم را می‌فروشد.

این قرارداد با شرکت آمریکایی «Catapult IP Innovations» منعقد شده، شرکتی که بطور خاص برای این تاسیس شده که پتنت‌های بلک بری را در اختیار داشته باشد. در این قرارداد، 450 میلیون دلار بطور نقد پرداخت می‌شود و 150 میلیون دلارش به صورت سفته.

به عنوان بخشی از این قرارداد، بلک بری همچنان می‌تواند از پتنت‌ها استفاده کند و همچنین مشتریان که هم اکنون در حال استفاده از این پتنت‌ها هستند، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. البته کارمندان بلک بری به Catapult منتقل خواهند شد.

بلک بری

بلک‌بری یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه پیام‌رسانی بی‌سیم بود و نوآوری‌های زیادی در این زمینه داشت که نتیجه‌اش، دستیابی به پتنت‌های باارزش زیادی بود. زمانی ارزش پتنت‌های این کمپانی به 3 یا حتی 5 میلیارد دلار می‌رسید و از آن‌ها برای اقدامات حقوقی علیه غول‌های فناوری استفاده می‌کرد. برای مثال در سال 2018، از پتنت‌های BBM برای شکایت از فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ استفاده کرد.

قرارداد بلک بری و Catapult شاید نهایی نشود

فروش پتنت‌های بلک‌بری هنوز نهایی نشده و دولت کانادا باید آن را مورد بررسی قرار دهد تا از مفید بودن آن برای اقتصاد این کشور مطمئن شود و همچنین درباره عدم تاثیر منفی آن روی امنیت ملی اطمینان حاصل کند.

در حالی این پتنت‌ها به فروش می‌رسند که موبایل‌های بلک‌بری احتمالا توسط شرکت Onward Mobility روانه بازار می‌شوند. بنابراین شاید فروش این پتنت‌ها روی برنامه‌های این کمپانی برای عرضه احتمالی گوشی‌های جدید 5G تاثیری می‌گذارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی