ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نینتندو سوییچ پرو
تکنولوژی

فروش نینتندو سوییچ از کنسول Wii پیشی گرفت

نینتندو سوییچ همچنان به فروش بالایش در بازار ادامه می‌دهد و حالا توانسته با فروش 10.67 میلیون دستگاه در فصل چهارم 2021، مجموع فروش جهانی‌اش را به 103.54 میلیون دستگاه برساند و از کنسول محبوب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

نینتندو سوییچ همچنان به فروش بالایش در بازار ادامه می‌دهد و حالا توانسته با فروش 10.67 میلیون دستگاه در فصل چهارم 2021، مجموع فروش جهانی‌اش را به 103.54 میلیون دستگاه برساند و از کنسول محبوب Wii (وی) با مجموع فروش 101.63 میلیون دستگاه، پیشی بگیرد.

اگرچه در این بازه زمانی فروش این کنسول دستی/خانگی کاهش سالانه 8 درصدی را تجربه کرد، اما با توجه به مشکلاتی که زنجیره تامین با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، با فروش بالایی روبه‌رو هستیم. در حقیقت فروش سوییچ تقریبا سه برابر پلی استیشن 5 در این بازه زمانی بوده است.

سونی در جدیدترین گزارش مالی‌اش از فروش تنها 3.9 میلیون پلی استیشن 5 در فصل چهارم 2021 (یا فصل سوم سال مالی 2021) خبر داد که از مشکلات ژاپنی‌ها برای تولید و عرضه این کنسول محبوب حکایت دارد.

نینتندو در فصل قبلی، مدل جدید سوییچ یعنی OLED را هم وارد بازار کرد که به گفته سازنده‌اش، عملکرد مناسبی داشته است.

فروش سالانه نینتندو سوییچ کمتر از پیش‌بینی قبلی خواهد بود

نینتندو سوییچ

نینتندو در نوامبر 2021 پیش‌بینی کرد که در سال مالی 2021، بتواند 24 میلیون کنسول سوییچ بفروشد. اما حالا ژاپنی‌ها می‌گویند پیش‌بینی‌شان را یک میلیون دستگاه کاهش داده‌اند و انتظار دارند 23 میلیون کنسول به فروش برسانند. البته باید بدانید که پیش‌بینی اولیه 25.5 میلیون کنسول بود که حالا 2.5 میلیون دستگاه کاهش یافته است. نینتندو برای اینکه بتواند به این هدف دست پیدا کند، باید در فصل اول 2022 بیش از 4 میلیون کنسول بفروشد.

در بخش نرم افزار، بازی‌های پوکمون Brilliant Diamond و Shining Pearl فروش بالایی را تجربه کرده و توانسته‌اند 13.97 میلیون کپی بفروشند. در فصل چهارم 2021 فروش Mario Party Superstars به 5.43 میلیون واحد، The Legend of Zelda: Skyward Sword HD به 3.85 میلیون واحد و Metroid Dread به 2.74 میلیون واحد رسید.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که نینتندو سوییچ حالا سریع‌ترین فروش را در دنیای کنسول‌ها تجربه می‌کند و زودتر از هر کنسول دیگری در تاریخ، فروش بیش از 100 میلیون دستگاه تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی