ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قاضی آمریکایی: اپل درباره مقاومت آیفون‌‌ها در برابر آب، کاربران را گمراه نکرده است

چندی پیش اپل در یک شکایت گروهی متهم شده بود که کاربران خود را درباره مقاومت آیفو‌ن‌ها در برابر آب گمراه می‌کند. اما حالا یک قاضی فدرال این اتهامات را رد کرده است. اپل از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

چندی پیش اپل در یک شکایت گروهی متهم شده بود که کاربران خود را درباره مقاومت آیفو‌ن‌ها در برابر آب گمراه می‌کند. اما حالا یک قاضی فدرال این اتهامات را رد کرده است.

اپل از زمان عرضه آیفون 7 به طور گسترده در کمپین‌های تبلیغاتی خود مقاومت آیفون در برابر آب را تبلیغ می‌کند. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که برخی مدل‌ها می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام بیاورند. بنابراین سه شاکی ادعا کرده‌اند که اپل با اظهارات گمراه‌کننده خود قصد دارد تا گوشی‌های آیفون را با قیمت بیشتری نسبت به سایر گوشی‌های بازار به فروش برساند.

مقاومت در برابر آب آیفون

اکنون «دنیس کوت»، قاضی ایالات متحده در حکم خود توضیح می‌دهد که هرچند شاکیان به طور قابل قبولی مدعی شده‌اند که تبلیغات اپل ممکن است برخی مشتریان را گمراه کند، اما ثابت نکرده‌اند که آیفون آن‌ها در اثر تماس با مایعات آسیب دیده است. قاضی همچنین هیچ مدرکی مبنی بر کلاهبرداری پیدا نکرد و به گفته او هیچ دلیلی وجود ندارد که اپل برای منافع تجاری خود چنین ادعایی کرده باشید.

همچنین ظاهرا او اشاره کرده که شواهد کافی برای اظهارات شاکیان نسبت به بازاریابی فریبکارانه اپل هنگام خرید آیفون وجود ندارد. هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر درخواست تجدیدنظر از سوی شاکیان ارائه نشده است.

جریمه 12 میلیارد دلاری اپل برای ادعا نادرست درباره مقاومت در برابر آب آیفون

هرچند این پرونده مختومه به نظر می‌رسد، اما در اواخر سال 2020 یک قاضی ایتالیایی اپل را به دلیل گمراه کردن مشتریان خود درباره مقاومت در برابر آب آیفون 12 میلیارد دلار جریمه کرد. در آن حکم توضیح داده شده بود که اپل اطلاعات درستی در مورد ضد آب بودن گوشی‌های آیفون به کاربران ارائه نکرده و اطلاعات آن درباره شرایط خاص از جمله حداکثر عمق نفوذناپذیری آب به داخل گوشی و همچنین مدت زمانی که گوشی می‌تواند در معرض آب قرار بگیرد گمراه کننده بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی