ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کاهش 30 میلیارد دلاری ثروت مارک زاکربرگ تنها در یک روز

با انتشار گزارش مالی فصل چهارم 2021 متا، سهام این کمپانی سقوط کرد و به دنبال آن، ثروت مدیرعاملش کاهش چشمگیری پیدا کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل و سهامدار عمده متا تنها در یک روز، 30 ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

با انتشار گزارش مالی فصل چهارم 2021 متا، سهام این کمپانی سقوط کرد و به دنبال آن، ثروت مدیرعاملش کاهش چشمگیری پیدا کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل و سهامدار عمده متا تنها در یک روز، 30 میلیارد دلار ضرر کرد و حالا ثروتی کمتر از 90 میلیارد دلار دارد.

سهام متا پس از عملکرد ناامیدکننده‌اش در فصل چهارم 2021 و البته پیش‌بینی‌اش برای درآمد پایین‌تر از انتظار در فصل اول 2022، سقوط کرد و متا نزدیک به 230 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

برای اولین بار در تاریخ 18 ساله فیسبوک، این شبکه اجتماعی با کاهش کاربران فعال روزانه روبه‌رو شده است. متا دلیل چنین موضوعی را ظهور رقبایی مانند تیک تاک و همچنین افزایش هزینه اینترنت در هند می‌داند. علاوه بر این، متا در حالی که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، روی متاورس تمرکز کرده که هزینه‌های زیادی برای این کمپانی در پی داشته و سرمایه‌گذاران را ناامید کرده است.

کاهش چشمگیر ثروت مارک زاکربرگ

زاکربرگ و متا در ماه‌های گذشته شرایط بدی را پشت سر گذاشته‌اند و با فشارهای زیادی از سوی نهادهای مختلف و همچنین شرکت‌های رقیب مواجه شده‌اند. حالا با کاهش ارزش سهام متا، مدیرعامل این کمپانی بیشترین ضرر را متحمل شده است.

بر اساس شاخص بلومبرگ، مارک زاکربرگ بیش از 30 میلیارد دلار از ثروتش را تنها در یک روز از دست داده است. حالا مدیرعامل متا با ثروت 89.6 میلیارد دلاری، دهمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود و پایین‌تر از افرادی مانند وارن بافت، استیو بالمر و لری الیسون قرار گرفته است.

ثروت مارک زاکربرگ

البته در شاخص فوربز، وضعیت برای زاکربرگ بدتر است. بر اساس لیست این وب‌سایت، زاکربرگ با کاهش ثروت 29.7 میلیارد دلاری، حالا 84.8 میلیارد دلار سرمایه دارد و در رتبه دوازدهم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. در این لیست علاوه بر استیو بالمر و لری الیسون، موکش آمبانی هم بالاتر از زاکربرگ به چشم می‌خورد.

ثروت مارک زاکربرگ

باید منتظر ماند و دید سهام متا در روزهای آینده چه وضعیتی پیدا می‌کند. شاید ثروت مارک زاکربرگ به‌زودی به وضعیت قبلش دست پیدا کند، البته این احتمال هم وجود دارد که وضع برای مدیرعامل متا بدتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

    حقشه تا اون باشه حقیقت محض رو تو اینستاگرام و غیره فیلتر نکنه ، امام فرمود این انقلاب به انقلاب جهانی و ظهور منجی جهان مهدی موعود وصل خواهد شد چه بخواهید و چه نخواهید، حالا هی سپاه و ایران و حاج قاسم رو فیلتر کنه بازهم دنیا دست خداست و خودش رسواش می‌کنه.

  • avvvvab
    avvvvab | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

    بادآورده را باد می‌برد

    • علیسان بلوچی
      علیسان بلوچی | ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

      دقیقا👍

مطالب پیشنهادی