ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوپو فایند X5 پرو
تکنولوژی

افشای مشخصات اوپو فایند X5 پرو: دوربین هاسلبلاد و تراشه اختصاصی

اوپو احتمالا اواخر ماه جاری میلادی از گوشی‌های سری فایند X5 رونمایی خواهد کرد و اکنون برخی مشخصات اوپو فایند X5 پرو فاش شده که بهبود کیفیت دوربین‌های پرچمدار آینده این تولیدکننده چینی را نشان می‌دهد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

اوپو احتمالا اواخر ماه جاری میلادی از گوشی‌های سری فایند X5 رونمایی خواهد کرد و اکنون برخی مشخصات اوپو فایند X5 پرو فاش شده که بهبود کیفیت دوربین‌های پرچمدار آینده این تولیدکننده چینی را نشان می‌دهد.

تاکنون تصاویر و رندرهای زیادی از گوشی اوپو فایند X5 پرو منتشر شده که در تمام آن‌ها، به همکاری این تولیدکننده با شرکت هاسلبلاد اشاره شده است و به نظر می‌رسد دوربین‌های این گوشی مانند وان پلاس 10 پرو با همکاری شرکت سوئدی ساخته خواهد شد. از طرفی دیگر، گوشی اوپو از تراشه اختصاصی MariSilicon نیز بهره خواهد برد که برای تقویت عملکرد عکاسی و فیلمبرداری از طریق یادگیری ماشین ساخته شده است.

اوپو فایند X5 پرو از دو سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 برای دوربین اصلی و دوربین فوق‌عریض بهره خواهد برد که هر دو واحد احتمالا شامل بهبودهای اعلام شده می‌شود.

درباره دوربین تله فوتو فایند X5 پرو نیز گفته شده که اوپو احتمالا آن را به سنسور 13 مگاپیکسلی با زوم هیبردی 5 برابری مجهز خواهد کرد. برای مقایسه، دوربین تله فوتو 13 مگاپیکسلی X3 پرو تنها از بزرگنمایی 2 برابری پشتیبانی می‌کند.

اوپو فایند X5 پرو

دوربین سلفی دستگاه نیز شامل تغییراتی خواهد بود و سنسور جدید IMX709 از سری رنو7 جایگزین واحد IMX615 قدیمی‌تر خواهد شد. هرچند برای دوربین جلو از سنسور جدیدی استفاده خواهد شد، اما همچنان از رزولوشن 32 مگاپیکسلی و لنز با دریچه دیافراگم f/2.2 و میدان دید 90 درجه پشتیبانی می‌کند.

مشخصات داخلی اوپو فایند X5 پرو

پیشرفت‌های گوشی در بخش باتری نیز ادامه پیدا خواهد کرد و در این دستگاه شاهد باتری 5000 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 80 واتی خواهیم بود که نسبت به نسل قبل با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 65 وات بهبود قابل توجهی پیدا می‌کند. این گوشی از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند که البته سرعت آن هنوز مشخص نیست.

از دیگر مشخصات قابل انتظار X5 پرو می‌توان به نمایشگر 6.7 اینچی LTPO AMOLED با وضوح +1440p و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز اشاره کرد. بدنه گوشی از آلومینیوم و شیشه ساخته شده و مانند گذشته دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب خواهد بود.

در نهایت، ا‌وپو فایند X5 پرو از چیپ اسنپدراگون 8 نسل 1 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 (بدون اسلات microSD) راهی بازار خواهد شد و قیمت آن احتمالا بیشتر از 1350 دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی