ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیتاسنتر شهریار ابرآروان
فناوری ایران

دیتاسنتر شهریار ابرآروان در تبریز افتتاح شد

دیتاسنتر شهریار ابر آروان منطبق با آخرین معماری نرم‌افزاری سرورهای ابری آروان و با هدف ارائه‌ خدمات بهتر و پایدارتر به کسب‌وکارهای محلی، در شهر تبریز افتتاح شد.  باتوجه به وجود استارت‌آپ‌های فعال، کارخانه‌ها و ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۵

دیتاسنتر شهریار ابر آروان منطبق با آخرین معماری نرم‌افزاری سرورهای ابری آروان و با هدف ارائه‌ خدمات بهتر و پایدارتر به کسب‌وکارهای محلی، در شهر تبریز افتتاح شد. 

باتوجه به وجود استارت‌آپ‌های فعال، کارخانه‌ها و صنایع متعدد در کلان‌شهر تبریز، در روند توسعه دیتاسنترهای ابری آروان در سطح کشور، این شهر در اولویت قرار گرفت. 

اضافه‌شدن دیتاسنتر شهریار به دیتاسنترهای فعلی ابر آروان این امکان را در اختیار مشتریان این شرکت قرار می‌دهد تا با Deploy زیرساخت خود در Available Zoneهای مختلف، معماری پایدار به‌شکل Multi-region داشته باشند.

دیتاسنتر شهریار با استاندارد Tier 3 و کم‌ترین Latency اینترنت در گام نخست، با ظرفیت 16 رک به‌بهره‌برداری رسیده و میزبان محصول سرور ابری (Cloud server) آروان است. در فاز بعدی 16 رک دیگر به ظرفیت این دیتاسنتر اضافه می‌شود و در ادامه، پاپ‌سایت جدید محصول فضای ابری آروان (Object Storage) در این دیتاسنتر راه‌اندازی خواهد شد.

از مزایای دیتاسنتر شهریار می‌توان به پهنای باند مستقیم زیرساخت، اتصال به IXP استانی آذربایجان شرقی، زیرساخت شبکه بدون Over Subscription و در ارتباط بودن با گیت‌وی‌های ورودی غرب ایران با کم‌ترین HOP و Latency اشاره کرد.

کاربرانی که در شهریار  ابرک‌ می‌سازند این امکان را خواهند داشت تا برای ابرک خود به‌میزان دل‌خواه Disk انتخاب کنند، شبکه‌ خصوصی بین ابرکی پایدار و بهبودیافته داشته باشند و از سرورهای خود نسخه‌ پشتیبان تهیه و آن را دانلود کنند.

از دیگر امکانات دیتاسنتر شهریار می‌توان به امکان ساخت سرورهای پایدار Local Storage، امکان ارائه‌ Cloud Dedicated Server، محافظت از سرورها هنگام بروز مشکل سخت‌افزاری و زیرساخت ذخیره‌سازی و عملکرد دیسک بهینه‌شده اشاره کرد.

ابر آروان

مطابق تمام دیتاسنترهای ابر آروان، مشتریان می‌توانند ابرک خود را در دیتاسنتر شهریار بسازند. شهریار هم‌چنین از نخستین دیتاسنترهای ابر آروان است که سرویس Local Storage ارایه می‌دهد. Local storage دیسکی است که به‌شکل مستقیم روی سرور سخت‌افزاری نصب می‌شود و کاربران را از استفاده از کلاستر عمومی (Network Storage) برای ذخیره‌ داده‌های ابرک خود بی‌نیاز می‌کند. در نتیجه‌ کاربران با استفاده از این سرویس سرعت بسیار بیش‌تری را در ذخیره‌سازی داده‌ها تجربه خواهند کرد.‍ 

هم‌چنین سرویس‌های CPU Optimize و Memory Optimize به‌زودی به دیتاسنتر شهریار اضافه می‌شود تا پاسخ‌گوی مشتریانی باشد که به CPU قوی و فرکانس بالا و ابرک با Memory بالا نیاز دارند.

در کنار مزیت‌هایی که افتتاح شهریار برای مشتریان سرور ابری آروان به‌لحاظ افزایش امنیت داده‌، استمرار سرویس و پایداری ایجاد می‌کند، برخی مزیت‌های راه‌اندازی آن به‌شکل اختصاصی متوجه مردم آذربایجان شرقی خواهد بود. برای نمونه‌، اگر کسب‌وکارهای آنلاین شهر تبریز ابرک خود را در شهریار بسازند، باتوجه به نزدیکی جغرافیایی و Latency پایین اینترنت‌، دسترسی سریع‌تری به داده‌های خود خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • vahed
    vahed | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

    یه جوری نوشتین که من فک کردم مایکروسافت تو تبریز دیتاسنتر زده ، latency , Multi region !!!!
    بعد چرا کاور تصویر چشمه؟! نکنه غیرمستقیم منظوری دارید؟

مطالب پیشنهادی