ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل استریم
تکنولوژی

گوگل سرویس استادیا را تحت عنوان «گوگل استریم» به شرکت‌ها می‌فروشد

تقریبا یک سال پیش بود که گوگل تصمیم گرفت استودیو بازی‌سازی داخلی پروژه استادیا (Stadia) خود را تعطیل کند و اکنون گزارش جدیدی برنامه‌های آینده غول فناوری در زمینه بازی را روشن می‌کند. طبق گزارش‌ها، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

تقریبا یک سال پیش بود که گوگل تصمیم گرفت استودیو بازی‌سازی داخلی پروژه استادیا (Stadia) خود را تعطیل کند و اکنون گزارش جدیدی برنامه‌های آینده غول فناوری در زمینه بازی را روشن می‌کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال دور شدن از ساخت یک پلتفرم بازی ابری برای خرید و تجربه بازی‌ها توسط مشترکین است و در عوض قصد دارد از این فناوری تحت عنوان «گوگل استریم» در مشارکت با شرکت‌های بزرگ شخص ثالث مانند بانجی (Bungie) استفاده کند.

گوگل در سال 2021 تایید کرده بود که قصد دارد فناوری استادیا را به عنوان سرویسی به شرکای منتخب خود بفروشد و آن‌ها محصولاتی را تولید کنند که از آن استفاده می‌کند. Business Insider اکنون در گزارش مفصل خود توضیح می‌دهد که این فناوری «گوگل استریم» نامیده می‌شود و غول فناوری اکنون روی انجام معاملات قابل توجه برای استفاده از این فناوری متمرکز شده است.

گوگل استریم

گوگل استریم چه شرکایی خواهد داشت؟

گفته می‌شود شرکت تجهیزات ورزشی Peloton هم اکنون از این سرویس در بازی‌های دوچرخه‌های تناسب اندام خود مانند Lanebreak استفاده می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد گوگل در سال گذشته مذاکراتی با استودیو توسعه‌دهنده بانجی انجام داده تا این شرکت سرویس استریم شبیه به استادیا خود را ایجاد کند و از گوگل استریم برای جنبه فنی آن بهره ببرد. البته هنوز مشخص نیست که پس از خرید بانجی توسط سونی همچنان این برنامه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

در همین حال، طبق گفته افرادی که با برنامه‌های این شرکت آشنا هستند، گوگل برای سرویس استادیا خود، قصد دارد از بازی‌های مستقل و محتوای جدیدی که با ناشران آن‌ها قرارداد دارد، استفاده کند و برای بازی‌های بزرگ یا عناوین انحصاری سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

هرچند به نظر نمی‌رسد که استادیا در خطر تعطیل شدن قرار گرفته باشد، اما گوگل بدون شک تلاش خود برای رقابت مستقیم با سرویس‌هایی مانند ایکس باکس گیم پس و آمازون لونا (Amazon Luna) را به پایان رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی