ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بانجی
تکنولوژی

سونی استودیوی بانجی، خالق بازی Halo را به قیمت 3.6 میلیارد دلار می‌خرد

سونی قصد دارد استودیوی بازی‌سازی بانجی (Bungie)، خالق بازی‌هایی چون Destiny و Halo را در قراردادی به ارزش 3.6 میلیارد دلار خریداری کند. بانجی در بیانیه خود که توسط «پیت پارسونز»، مدیرعامل آن منتشر شده، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

سونی قصد دارد استودیوی بازی‌سازی بانجی (Bungie)، خالق بازی‌هایی چون Destiny و Halo را در قراردادی به ارزش 3.6 میلیارد دلار خریداری کند.

بانجی در بیانیه خود که توسط «پیت پارسونز»، مدیرعامل آن منتشر شده، از این خرید به عنوان شروع یک دوره جدید برای شرکت خود یاد می‌کند که باعث تبدیل شدن آن‌ها به یک شرکت سرگرمی چند رسانه‌ای جهانی می‌شود. همچنین در این پست توضیح داده شده که بانجی کنترل و مدیریت خود روی بازی‌ها را حفظ خواهد کرد و قرار نیست در آینده بازی‌های خود را به صورت انحصاری برای پلی استیشن منتشر کند.

اخبار مربوط به خرید بانجی توسط سونی در حالی منتشر شده که مایکروسافت نیز چند هفته پیش از خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد با مبلغ 68.7 میلیارد دلار خبر داده بود. در حال حاضر، شرکت‌های غول پیکری مانند مایکروسافت، سونی و تنسنت در رقابت بزرگی برای ارائه تجربه‌های انحصاری در حال توسعه هر چه بیشتر استودیوهای خود هستند. با این وجود سونی و مایکروسافت به عنوان سازندگان دو کنسول پلی استیشن و ایکس باکس قدرت خاصی در این مذاکرات دارند.

بانجی

بانجی آخرین خرید سونی نخواهد بود

پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از انتشار خبر خرید بانجی، «جیم رایان»، مدیر عامل سونی اینتراکتیو انترتینمنت اعلام کرد که آن‌ها قطعا در آینده خریدهای بیشتری خواهند داشت. او در مصاحبه با وب سایت GamesIndustry.biz گفت: «ما قطعا باید انتظار بیشتری داشته باشیم و به هیچ وجه کار ما تمام نشده است.»

علاوه بر این، رایان تایید کرد که بازی‌های آینده بانجی و Destiny 2 برای پلتفرم‌های دیگری به جز پلی استیشن نیز منتشر خواهند شد. او در مصاحبه خود عنوان کرد که هدف سونی ارائه تجربیات زنده، آنلاین و چند پلتفرمی بیشتر است.

خرید بانجی توسط سونی خبر غافلگیر کننده‌ای است، زیرا این شرکت خالق اصلی بازی‌های Halo محسوب می‌شود که یکی از نمادهای اصلی ایکس باکس است و همچنین از سال 2000 تا 2007 بخشی از خانواده مایکروسافت بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی