ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن Mojo؛ انبوهی از قالب‌های آماده متحرک و جذاب برای استوری

امروزه قدرت استوری‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی به فراتر از یک ابزار سرگرمی گسترش پیدا کرده است و به اهداف مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل ابزارهای گوناگونی برای ساخت آسان‌تر چنین محتوایی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

امروزه قدرت استوری‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی به فراتر از یک ابزار سرگرمی گسترش پیدا کرده است و به اهداف مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل ابزارهای گوناگونی برای ساخت آسان‌تر چنین محتوایی در اختیار کاربران قرار گرفته است که نیاز به استفاده از برنامه‌های حرفه‌ای را کمتر می‌کند. اپلیکیشن Mojo یکی از همین عناوین است که با تمرکز روی ارائه قالب‌های متنوع، قصد دارد علاقه‌مندان به تولید استوری‌های اینستاگرام و ویدیوهای جذاب تیک‌تاک را به سوی خود جلب نماید.



تاکنون برنامه‌های متنوعی برای ایجاد پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام در دیجیاتو معرفی کرده‌ایم که هرکدام نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند. اپلیکیشن Mojo هم در این دسته قرار می‌گیرد و پذیرای قالب‌های آماده بسیاری است که می‌توان از آن‌ها برای انواع گوناگون محتوا بهره برد. البته پیش از هرچیز باید بگوییم که نسخه رایگان برنامه با محدودیت‌های بسیاری در انتخاب قالب‌ها مواجه است؛ اما روش‌هایی برای غلبه به چنین مشکلی وجود دارد.

معرفی امکانات برنامه Mojo

پس از نصب و ورود به اپلیکیشن Mojo با محیط به نسبت ساده‌ای مواجه خواهید شد که در بیشتر عناوین مشابه هم دیده می‌شود. به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان چنین برنامه‌هایی به این نتیجه رسیدند که بیشتر مخاطبین آن‌ها علاقه‌ای به ابزارهای ویرایشگر پیچیده ندارند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند رابط کاربری محصولات خود را بسیار ساده‌تر از گذشته طراحی کنند؛ اگرچه موضوع گفته شده می‌تواند به بهای از دست دادن برخی ویژگی‌ها برای کاربران تمام شود.

برنامه به صورت کلی از سه تب تشکیل شده است که کاربر به شکل پیش‌فرض در تب Templates فرود می‌آید و نقش صفحه اصلی اپ را هم ایفا می‌نماید. در این صفحه شاهد قالب‌های آماده بسیاری هستیم که تحت موضوعات مختلف دسته‌بندی شده‌اند. قالب‌های مینیمال، مُد و فشن، غذا، دکوراسیون و املاک، آرایشی و زیبایی، فیتنس، تایپوگرافی، اخبار و چندین دسته دیگر به چشم می‌خورند که می‌توانند طیف وسیعی از نیازهای پیج‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی را پوشش دهند. متاسفانه امکان استفاده رایگان از چند گروه اول وجود دارد و برای دسترسی به سایر موارد گفته شده باید نسخه پرمیوم اپ را تهیه نمود.

با انتخاب هر قالب به صفحه ویرایشگر منتقل خواهید شد. دسته‌بندی فریم‌های دیجیتال مجموعه‌ای از قالب‌های آماده برای ساخت ماک‌آپ (Mockup) را شامل می‌شوند که در تصویر پایین می‌توانید نمونه آن را مشاهده کنید. بیشتر قالب‌ها به صورت پویا با انیمیشن‌های روان در دسترس قرار دارند، اما اگر علاقه‌ای به استفاده از تصاویر متحرک برای استوری‌های خود نداشته باشید می‌توانید به صورت ثابت هم از آن‌ها بهره بگیرید.

با لمس قسمت در نظر گرفته شده برای قرار دادن تصویر می‌توانید از حافظه داخلی دستگاه فایل مورد نظر را انتخاب نمایید. همچنین با انتخاب آیکن «+» در سمت چپ قالب قبلی، می‌توانید گزینه‌ای جدید را انتخاب نمایید که امکان نمایش پیوسته قالب‌های مورد نیاز برای ساخت رشته استوری را فراهم خواهد آورد.

تغییر ترتیب المان‌ها به کمک لایه‌ها و زمان‌بندی آن‌ها از طریق تایم‌لاین پیشرفته، قابلیت‌هایی هستند که موجب می‌شوند شخصی‌سازی قالب‌ها توسط کاربران به آسانی امکان‌پذیر شود.

با انتخاب هر المان موجود در قالب‌های آماده می‌توانید اقدام به ویرایش آن‌ها و اعمال تغییر نمایید. با لمس المان، سه آیکن در گوشه‌های آن نمایش داده می‌شود که هرکدام برای انجام کارهای مختلف مثل حذف،‌ کپی کردن و ویرایش در نظر گرفته شده است. با نگه داشتن انگشت خود روی المان انتخاب شده می‌توانید موقعیت آن را هم در صفحه تنظیم کنید.

با انتخاب المان‌های متنی به گزینه‌هایی مثل رنگ، اندازه، نوع فونت، فاصله کاراکترها،‌ فاصله خطوط، استایل‌های مختلف، نحوه قرارگیری در نوار ابزار موجود در بخش پایینی صفحه دسترسی خواهید داشت. المان‌های گرافیکی هم شامل مواردی مثل جایگزین کردن تصویر، برش (Trim)‌، زوم و حذف پس‌زمینه می‌شود. همچنین باید اشاره کرد که تمامی المان‌های متحرک قابل زمان‌بندی هستند و می‌توان ترتیب نمایش اولیه آن‌ها را عوض کرد که به صورت تایم‌لاین قابل تغییر خواهد بود. لایه‌بندی المان‌ها ویژگی مثبت دیگری است که چینش آسان‌تر موارد گوناگون را ممکن می‌سازد.

برای افزودن موارد مختلف به قالب مورد نظر تنها کافی است تا روی آیکن «+» در مرکز صفحه بزنید. متن‌، گیف و المان‌های گرافیکی گزینه‌هایی هستند که در این قسمت امکان انتخاب آن‌ها وجود دارد. موتور جستجوی GIPHY به شکل پیش‌فرض درون برنامه قابل دسترس است که به کمک آن می‌توان با جستجو و گشت و گذار، به انبوهی از تصاویر گیف آماده دست پیدا کرد. انتخاب آیکن چشم در گوشه سمت راست صفحه هم امکان مشاهده پیش‌نمایشی از پروژه فعلی را فراهم می‌سازد.

در نهایت آیکن مداد در گوشه سمت چپ پایین صفحه برای کنترل تنظیمات کلی و تغییر آن‌ها در نظر گرفته شده است. با لمس این گزینه به چهار مورد اصلی شامل زمان‌بندی، موسیقی، فرمت و رنگ‌بندی دسترسی خواهید داشت. زمان‌بندی المان‌ها که شامل همان تایم‌لاین می‌شود و در قسمت‌های قبلی به آن اشاره شد. موسیقی هم شامل چندین ژانر مختلف می‌شود که در هرکدام تعدادی قطعه قرار گرفته است و می‌توانید در جلب توجه مخاطب به استوری‌ها تاثیر داشته باشد. در صورت علاقه می‌توانید از فایل‌های موسیقی موجود روی حافظه داخلی دستگاه هم استفاده کنید.

در بخش فرمت می‌توان ابعاد تصویر مناسب گوناگون برای شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، تیک تاک، پینترست و فیسبوک را انتخاب نمود. اگر قصد تغییر ابعاد تصویر را دارید، بهتر است در ابتدای ویرایش قالب این کار را انجام دهید، زیرا تغییر آن ممکن است موجب برخوردن موقعیت قرارگیری المان‌های مختلف در استوری شود. گزینه رنگ‌بندی هم پالت‌های رنگی مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توان متناسب با رنگ‌های مورد استفاده در تصویر اصلی در نظر گرفته شده برای استوری از آن‌ها بهره جست.

با لمس گزینه Save در گوشه بالایی صفحه ویرایشگر، فرایند ذخیره‌سازی پروژه و تبدیل آن به فایل خروجی شروع می‌شود. پس از اتمام فرایند می‌توانید به صورت مستقیم آن را در اینستاگرام یا واتساپ به اشتراک بگذارید یا به فرمت گیف (GIF) تبدیل نمایید که بیشتر در اپ‌های پیام‌رسان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ولی لازم به ذکر است که پروژه‌های متحرک به صورت پیش‌فرض در قالب فرمت ویدیویی (mp4) ذخیره می‌شوند که از کیفیت بالاتری برخوردار است.

در پایان باید اشاره کرد که اگرچه اپلیکیشن Mojo قابلیت‌های کاربردی و بسیار مفیدی را در قالب محیطی ساده با استفاده آسان در اختیار کاربر می‌گذارد، اما بسیاری از ویژگی‌های کلیدی آن مثل حذف پس‌زمینه تصاویر، تهیه خروجی گیف از پروژه، تغییر ابعاد تصویر و اغلب قالب‌ها تنها در نسخه پرمیوم قابل دسترسی هستند. در سوی دیگر قیمت نجومی ۳۹.۹۹ دلار برای اشتراک سالیانه موجب می‌شود تا بسیاری از افراد فکر خرید چنین برنامه‌ای را از سر خود بیرون کنند و به سراغ گزینه‌های جایگزین بروند. اما اگر واقعا به امکانات آن علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید نسخه غیر رسمی کرک شده را از منابع غیر رسمی دانلود کرده و نصب نمایید؛ اما نباید از یاد ببریم که در شرایط ایده‌آل همیشه باید از صاحب اثر و توسعه‌دهنده به دلیل تلاش‌های بسیار جهت خلق محصول و حقوق معنوی، حمایت به عمل آوریم.

دانلود اپلیکیشن Mojo

	 mojo - Stories, Reels & Posts

mojo - Stories, Reels & Posts

سازنده: Archery Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۴۱ و ۲۰۰ مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره اپلیکیشن Mojo

اپلیکیشن Mojo چه کاربردی دارد؟

به کمک قالب‌های آماده اپلیکیشن Mojo می‌تواند استوری‌های پویا و جذاب همراه با موسیقی در ابعاد گوناگون برای شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف مثل اینستاگرام، تیک تاک،‌ واتساپ و فیسبوک ایجاد کرد که از جذابیت بصری بالایی برخوردار هستند.

آیا استفاده از اپلیکیشن Mojo رایگان است؟

چندین قالب آماده ساده موجود درون برنامه به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند؛ اما برای استفاده از سایر قالب‌ها و ویژگی‌های پیشرفته نیاز به بهره‌مندی از اشتراک پرمیوم با قیمت ۳۹.۹۹ وجود دارد. کاربران داخلی می‌توانند از نسخه کرک شده غیر رسمی هم استفاده نمایند که امکانات نسخه پرمیوم را ارائه می‌کند.

از چه برنامه‌های دیگری می‌توان برای ساخت استوری‌های اینستاگرام استفاده کرد؟

در کنار اپلیکیشن Mojo می‌توان به نمونه‌های مشابه مثل برنامه‌های April و Unfold اشاره کرد که عناوینی قدرتمند در زمیه ساخت استوری‌ها و پست‌های حرفه‌ای اینستاگرام به شمار می‌روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی