ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

افزایش چندین میلیارد دلاری هزینه حذف و تعویض تجهیزات مخابراتی چینی در آمریکا

هزینه حذف و تعویض تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE در شبکه‌های ارتباطی آمریکا به شکل چشمگیری افزایش یافته است. رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اخیرا به کنگره اعلام کرده که شرکت‌ها برای تعویض تجهیزات خود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

هزینه حذف و تعویض تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE در شبکه‌های ارتباطی آمریکا به شکل چشمگیری افزایش یافته است. رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اخیرا به کنگره اعلام کرده که شرکت‌ها برای تعویض تجهیزات خود 5.6 میلیارد دلار از دولت بودجه خواسته‌اند. قبلا پیش‌بینی شده بود که این بودجه حدود 1.9 میلیارد دلار باشد.

«جسیکا روزن‌ورسل»، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال به‌تازگی در بیانیه‌ای گفت این کمیسیون بیش از 181 درخواست از اپراتورهایی که برنامه تعویض تجهیزات مخابراتی خود را مشخص کرده‌اند، گرفته است. منتها این رقم خیلی بیشتر از برآوردهای اولیه کنگره به نظر می‌رسد. رئیس FCC وعده داده که با کنگره گفتگو خواهد کرد تا اطمینان یابد که بودجه کافی برای پیاده‌سازی ایمن برنامه‌های توسعه شبکه 5G وجود داشته باشد.

آمریکا تجهیزات مخابراتی چین را تهدیدی برای خود می‌داند

«برنامه بازپرداخت زنجیره تامین» زمانی مطرح شد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیرامون استفاده از تجهیزات شرکت‌های چینی از جمله هواوی در شبکه‌های 5G ابراز نگرانی کردند. FCC تحت هدایت رئیس قبلی خود، «آجیت پای» مدعی شد که ZTE و هواوی تهدیدی برای امنیت ملی این کشورند و خرید تجهیزات از این شرکت‌ها را ممنوع کرد.

ZTE

ولی برخی اپراتورها پیش از ابلاغ این قانون تجهیزات خود را خریده و نصب کرده بودند. به‌علاوه، اپراتورهای کوچک‌تر اعلام کردند که قادر به تامین هزینه‌های اضافی تعویض تجهیزات نیستند. به‌خصوص با توجه به این که برتری تجهیزات چینی به قیمت پایین آن‌ها بود.

این برنامه قرار بود هزینه‌های حذف و تعویض تجهیزات و خدمات شرکت ZTE و هواوی را جبران کند. کمیسیون ارتباطات فدرال در سال 2020 پس از نظرسنجی اولیه از اپراتورهایی که تجهیزات چینی داشتند، اعلام کرد که هزینه حذف و تعویض بیش از 1.8 میلیارد دلار خواهد بود. با این حال، اکنون این رقم جدید چندین برابر رقم قبلی اعلام شده است. روزن‌ورسل اخیرا در توییتی اعلام کرد که درخواست اپراتورها را مجددا بررسی می‌کند، بنابراین بودجه مورد نیاز در نهایت می‌تواند کمتر از این رقم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

    ارزشش رو داره، کلی تجهیزات فایو جی در حد نو میرسه به ایران

مطالب پیشنهادی