ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
فناوری ایران

وزیر ارتباطات از رسانه‌ای شدن طرح صیانت انتقاد کرد: باید در فضای تخصصی بررسی می‌شد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با نمایندگان مجلس تعامل داشته گفت به دنبال اصلاح طرح صیانت هستند. او بیان طرح در سطح جامعه و رسانه‌ای شدن آن را اشتباه دانست و معقتد است این طرح ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۶

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با نمایندگان مجلس تعامل داشته گفت به دنبال اصلاح طرح صیانت هستند. او بیان طرح در سطح جامعه و رسانه‌ای شدن آن را اشتباه دانست و معقتد است این طرح بایستی در فضای نخبگانی و بدون ایجاد نگرانی برای مردم بررسی شود.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات در حاشیه رونمایی از پروژه‌های شرکت مخابرات در رابطه با آخرین وضعیت طرح صیانت گفت: «ما به طور مفصل با نمایندگان مجلس تعامل داشته‌ایم. در حال حاضر بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک صورت خواهد گرفت و نظرات خود را نیز اعلام کرده‌ایم.»

وی با اشاره به نسخه‌های متعدد پیرامون این طرح اظهار داشت نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات به مرجع رسیدگی به طرح یعنی مجلس شورای اسلامی ارسال شده است:

«ما به دنبال اصلاح طرح صیانت هستیم. با توجه به ظرفیت موجود در مجلس، معتقدم اتفاقات خوبی برای مردم رقم خورد. در عین ساماندهی فضای مجازی نگرانی کسب‌وکارها و مردم برطرف خواهد شد.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات نسخه پیشنهادی خود را رسما منتشر نکرد گفت مرجع تخصصی بررسی طرح صیانت، مجلس شورای اسلامی است. او اعتقاد دارد بیان طرح در جامعه و رسانه‌ای شدن آن اتفاق اشتباهی بود که باعث شد طرح صیانت تبدیل به نگرانی و دغدغه مردم شود:

«طرح بایستی در فضایی آرام و معقول‌تر و در سطح نخبگانی بررسی شود. بایستی در بررسی طرح از تلاطم اجتماعی دوری شده و در فضای کارشناسی و نخبگانی بررسی شود تا مصوبه‌ای با اشکال شکل نگیرد. همچنین منافع مردم و کسب‌وکارها در نظر گرفته شود.»

گفتنی است با وجود ابهام‌های فراوان درباره آخرین نسخه طرح صیانت، به نظر می‌رسد نسخه‌ای که از سوی کارگروه کمیسیون مشترک با ریاست «علی یزدی‌خواه» و در 21 ماده تنظیم شده و با عنوان «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» در دستور کار کمیسیون مشترک قرار خواهد گرفت. در حالی که قرار بود این کمیسیون امروز تشکیل جلسه دهد اما به علت شیوع کرونا و ابتلای نمایندگان به نظر می‌رسد جلسه علنی امروز کمیسیون مشترک لغو شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • الفت الفتی
    الفت الفتی | ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

    بچه کوچولو هم می‌دونه که این طرح منجر به مسدود کردن تمام اینترنت جهانی خواهد شد و تمام فیلترشکن ها ... شبکه های اجتماعی واتساپ اینستا تلگرام هم شامل اینترنت جهانی هست ...و چه بد مملکتی خواهیم داشت بدون اینترنت جهانی...حدس می‌زنم مخابراتی ها میخان کارت های تلفن بین الملل رو مجدد به مردم بفروشن چون تماس های تصویری وایبر و واتساپ برای مردم ارزان درمیاد ... درضمن مسدود شدن نت خارجی طبعات سنگین اقتصادی هم خواهد داشت...یادتون باشه تاجران حرفه ای فارکس و ارز دیجیتال و باینری و بطور کلی تاجران جهانی بعد از مسدود شدن نت از ایران فرار میکنن...اونها نقش بسزایی در ارز آوری دارن ...این فقط یک بخش از هزاران بخشی هست که متحمل ضرر میشه.... متاسفانه افراد بی تدبیری در ارگانهای دولتی داریم که بعلت بی‌سوادی طرحی مانند صیانت که همون مسدود شدن نت خارجی در قالب اسم زیبای صیانت هست رو میخان اجرا کنن... باید جلوشون گرفته شه...هر چه سریعتر

مطالب پیشنهادی