ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر اقتصاد: از فردا امکان خرید سفته به طور آنلاین وجود دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سفته الکترونیکی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، از فراهم شدن امکان خرید سفته به صورت اینترنتی و غیرحضوری از فردا و به صورت 24 ساعته خبر ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سفته الکترونیکی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، از فراهم شدن امکان خرید سفته به صورت اینترنتی و غیرحضوری از فردا و به صورت 24 ساعته خبر داد.

«احسان خاندوزی» در مراسم رونمایی از سامانه‌های کاربردی وزارت امور اقتصادی و دارایی در بخش خزانه‌داری این وزارت‌خانه با اشاره به دسترسی آنلاین به سفته از روز چهارشنبه 20 بهمن گفت: «با این رونمایی‌ مردم از فردا می‌توانند به صورت اینترنتی و غیرحضوری و به صورت ۲۴ ساعته نسبت به خرید سفته اقدام کنند.»

خاندوزی درباره خرید غیرحضوری سفته و برات گفت: «کاربران عمومی از هر کجایی که هستند و از منزل و محل کار خود بدون مراجعه به شعب یا واحدهای فروش سفته، امکان خرید سفته را خواهند داشت.»

او همچنین درباره جزئیات مراحل خرید آنلاین سفته گفت: «صدور هر پنج مرحله پس از فروش سفته هم بدون حضور به شعب بانکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود یعنی افراد می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین ظهرنویسی سفته را هم انجام دهند.»

وزیر اقتصاد با بیان این که در حال حاضر سه بانک دولتی خصوصی و قرض الحسنه این خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند گفت:‌ «بانک ملی، بانک قرض الحسنه رسالت و بانک آینده از فردا به صورت برخط و ۲۴ ساعته سفته صادر می‌کنند. با صدور سفته الکترونیکی امکان جعل اسناد به صفر می‌رسد که این باعث گره‌گشایی بخشی از مسایل اقتصادی خواهد شد.»

راهی برای دسترسی آسان به سفته

بر اساس آمارها تا تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال جاری بالغ بر ۱۴۴۸ سند به مبلغ ۲۷ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال اوراق و اسناد مالی تسویه شده است. در همین راستا با رونمایی از سامانه‌های کاربردی وزارت امور اقتصادی و دارایی در بخش‌های معاونت خزانه‌داری، معاونت اقتصادی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه مدیریت اسناد مالی هوشمند خواهد شد.

یکی از این سامانه‌ها، سامانه مدیریت بدهی‌ها و اوراق بازار پول و سرمایه است که در راستای قانون رفع موانع تولید و ظرفیت انتشار اوراق مالی اسلامی و اسناد تسویه خزانه در قوانین بودجه سنواتی طراحی شده است. هدف این سامانه شناسایی ثبت، پایش، گزارشگری بدهی‌ها و تسهیل تأمین مالی دولت و تسویه و تهاتر بدهی و مدیریت اوراق مالی است.

در این جلسه تاکید شد تمام دستگاه‌های کشور به سامانه مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت، دسترسی دارند تا بتوانند از این طریق اقدام کنند و دومین سامانه آغاز آزمایشی سامانه سفته و برات الکترونیکی است که یکی از اهداف آن دسترسی آسان مردم و کسب و کارها به سفته و برات بوده تا بتوانند خدمات غیر حضوری دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی