ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

اقدام همراه اول برای کاهش مصرف انرژی: کم کردن مصرف برق سایت‌ها

همراه اول با بیان اینکه قصد مدیریت مصرف انرژی در سایت‌های شهر تهران را دارد از اقدام این اپراتور نسبت به خرید و فعالسازی فیچر BTS Power Saving خبر داد. به گزارش اداره کل ارتباطات ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۴

همراه اول با بیان اینکه قصد مدیریت مصرف انرژی در سایت‌های شهر تهران را دارد از اقدام این اپراتور نسبت به خرید و فعالسازی فیچر BTS Power Saving خبر داد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، این فیچر در ساعات کم ترافیک شبکه، با خاموش کردن TRXهایی که بار ترافیکی روی آن وجود ندارد، سبب کاهش مصرف برق سایت می‌شود.

همچنین همراه اول با اشاره به هزینه خرید این فیچر اعلام کرده این اقدام یک سرمایه‌گذاری در راستای حفظ محیط زیست محسوب می‌شود.

این اپراتور در توضیح این موضوع عنوان کرد: «این اقدام به نوعی یک سرمایه‌گذاری پایدار، در راستای کاهش مصرف انرژی و در نتیجه حفاظت از محیط‌زیست در برابر افزایش آلاینده‌ها و انتشار گازهای گلخانه ای و انجام مسئولیت اجتماعی است.»

همچنین در این تصمیم به مصرف قابل توجه سوخت‌های فسیلی اشاره شده است. به هر روی بخش قابل توجهی از برق مصرفی در جهان و ایران از طریق سوخت‌های فسیلی و تجدیدناپذیر تولید می‌شود.

ازهمین رو بروز رویدادهای مخرب در بستر محیط‌زیست در سال‌های اخیر، بسیاری از دانشمندان و فعالان محیط‌زیست را به تکاپو برای کشف راهبردهای مدیریت مصرف برق در راستای حفاظت از زیست‌بوم‌های طبیعی انداخته است.

در همین راستا یکی از راهبردهای عملیاتی شده در همراه اول برای کاهش و مدیریت مصرف انرژی، استفاده از فیچر BTS Power Saving برای کاهش مصرف انرژی در تکنولوژی 2G سایت‌های این شرکت در تهران است.

هنوز همراه اول از ادامه این روند در شهرهای دیگر خبر نداده است. اما افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه به نظر می‌رسد در دستور کار جدی این اپراتور قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی