ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش خودرو
اخبار خودرو

رشد بازار خودرو جهان در پی تعدیل بحران کمبود تراشه

سال ۲۰۲۱ با چالش‌های زیادی برای خودروسازان همراه بود. وجود اختلال در زنجیره تامین قطعات و مهمتر از آن کمبود جهانی تراشه مشکلات بزرگی را برای برخی از کمپانی‌ها به وجود آورد، طوری که برخی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

سال ۲۰۲۱ با چالش‌های زیادی برای خودروسازان همراه بود. وجود اختلال در زنجیره تامین قطعات و مهمتر از آن کمبود جهانی تراشه مشکلات بزرگی را برای برخی از کمپانی‌ها به وجود آورد، طوری که برخی از آنها مجبور شدند خطوط تولید خود را برای مدتی تعطیل کنند. اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ وضعیت کمی بهتر شده و فروش خودرو در کل دنیا به میزان ۶ درصد رشد خواهد کرد.

فروش خودرو

آنطور که نشریه اتوموتیو نیوز از قول موسسه تحلیلی LMC Automotive گزارش کرده، با شتاب گرفتن تولید خودرو در برخی مناطق، آمار کلی در سال جاری به ۸۵ میلیون دستگاه خواهد رسید. این موسسه معتقد است میزان فروش خودرو در اروپا ۷ درصد رشد کرده و رکورد ۱۷.۸ میلیون دستگاه را ثبت خواهد کرد. در آمریکا هم رشد ۶ درصدی پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود در پایان سال شاهد رکورد فروش ۱۸.۷ میلیون دستگاه باشیم. این موسسه رشد ۵ درصدی و فروش ۲۶.۶ میلیون دستگاه را برای چین تخمین زده است.

فروش خودرو

اما نکته جالب اینکه یکی از کارشناسان این موسسه اعتقاد دارد خودروسازان اروپایی در نیمه نخست امسال هم کماکان نخواهند توانست پاسخگوی میزان تقاضای مشتریان خود باشند. این کارشناس می‌گوید بازگشت کامل به شرایط عادی حداقل تا سه‌ ماهه سوم امسال طول خواهد کشید. البته از دید وی چالش موجود در تامین تراشه تا ۵۰ درصد تعدیل خواهد شد.

فروش خودرو

بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه LMC Automotive پس از سه ماهه دوم امسال دیگر خطوط تولید با تعطیلی مواجه نخواهند شد، امری که سال گذشته به یک اتفاق متداول و پرتکرار تبدیل شده بود. این موسسه برای مشتریان آمریکایی که خرید خودروی نو در زمانی سریع را ترجیح می‌دهند، خبرهای خوبی دارد. این موسسه پیش‌بینی کرده در سال ۲۰۲۲ وضعیت بازار بهبود یافته و به یک حالت تثبیت شده‌ای خواهد رسید.

گفتنی است با وجود بحران تراشه در سال گذشته، برخی خودروسازان در مدیریت آن موفق‌تر از بقیه بودند. شرکت تویوتا یکی از این خودروسازان بود که علی‌رغم بحران تراشه موفق شد آمار فروش خود را تا 10 درصد بهبود بخشیده و به پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال 2021 تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی