ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک دونالد
تکنولوژی

مک‌دونالد، بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان هم وارد متاورس می‌شود

رستوران‌های زنجیره‌ای معروف آمریکایی مک دونالد با ثبت 10 علامت تجاری در حال آماده شدن برای حضور در متاورس است و نام تجاری McCafe را در ثبت علامت تجاری متاورس لحاظ کرده است. «جاش گربن» ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

رستوران‌های زنجیره‌ای معروف آمریکایی مک دونالد با ثبت 10 علامت تجاری در حال آماده شدن برای حضور در متاورس است و نام تجاری McCafe را در ثبت علامت تجاری متاورس لحاظ کرده است.

«جاش گربن» متخصص حقوقی حوزه علامت تجاری و بنیانگذاری دفتر «مالکیت معنوی گربن» در توییت خود توضیح داد که مک دونالد در 4 فوریه (15 بهمن) درخواست علامت تجاری جدیدی را ثبت کرد که شامل طرح‌هایی برای «یک رستوران مجازی با کالاهای واقعی و مجازی» و «راه‌اندازی یک رستوران مجازی با قابلیت تحویل درب منزل» می‌شود.

طبق درخواست ثبت شده، رستوران مک‌دونالد در متاروس قادر خواهد بود تا «فایل‌های چند رسانه‌ای قابل دانلود» را برای آثار هنری، فایل‌های صوتی و تصویری و NFT ارائه کند.

مک دونالد

مک دونالد همچنین قصد برگزاری رویدادهای سرگرمی در متاورس دارد

مک دونالد همچنین علامت تجاری مک‌کافی (McCafe) خود را نیز در علامت‌های تجاری متاورس قرار داده است. از سویی دیگر این برند قصد خود برای ارائه خدمات سرگرمی مانند کنسرت‌های واقعی و مجازی آنلاین و سایر رویدادهای مجازی را نیز اعلام کرده است.

با این حال مک دونالد تنها شرکتی نیست که برنامه‌های خود برای ارائه خدمات سرگرمی در متاورس را ارائه کرده است و همچنین می‌توان انتظار داشت تا در آینده نیز شرکت‌های بیشتری به سمت این فضا کشیده شوند. هم اکنون برخی برگزارکننده‌های کنسرت مجازی دیگر مانند Animal Concerts نیز قصد دارند تا رویدادهای خود را در متاروس برگزار کنند. برگزاری این دسته از رویدادها، محدودیت‌های جغرافیایی را از بین برده و مردم سرتاسر جهان می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و از طرفی دیگر هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهند.

از طرفی دیگر، Panera Bread دیگر رستوران و نانوایی زنجیره‌ای محبوب آمریکایی نیز قصد خود برای حضور در متاورس را اعلام کرده و درخواست علامت تجاری مشابهی را برای یک رستوران و کافه زنجیره‌ای به نام PANERAVERSE ثبت کرده است.

گربن اخیرا به فوربس گفته بود: «فکر می‌کنم تا 12 ماه آینده هر برندی که فکرش را بکنید چنین طرح‌هایی را ثبت کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی