ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسخه عملکردی از کانسپت DS E-Tense؛ اوج هنر و فناوری گروه پژو سیتروئن با 810 اسب بخار قدرت

در سال ۲۰۱۶ بود که برند لوکس DS از یک کانسپت الکتریکی با نام E-Tense رونمایی کرد. حالا پس از ۶ سال این کمپانی تصمیم گرفته نسخه اسپرت آن را نیز معرفی کند. این نسخه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

در سال ۲۰۱۶ بود که برند لوکس DS از یک کانسپت الکتریکی با نام E-Tense رونمایی کرد. حالا پس از ۶ سال این کمپانی تصمیم گرفته نسخه اسپرت آن را نیز معرفی کند. این نسخه پسوند پرفورمنس را در انتهای نام خود دارد و با 810 اسب بخار قدرت برای کسانی توسعه یافته که خواهان تجربه هیجان و لذت بیشتر هنگام رانندگی هستند.

به گفته برند DS، کانسپت E-Tense Performance را می‌توان بستری برای تست دستاوردهای جدید تصور کرد. به عبارت دیگر این بستر برای شتابدهی به توسعه تکنولوژی و بهبود طراحی محصولات آتی کمپانی کاربرد دارد.

این کانسپت مدرن از شاسی مونوکوک کربنی بهره می‌برد و پیشرانه آن از خودروی فرمول E به امانت گرفته شده است. این پیشرانه شامل دو موتور الکتریکی (یکی در جلو و یکی در عقب) بوده و در مجموع ۸۱۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰۰ نیوتن متر گشتاور در چرخ‌ها تولید می کند.

کانسپت DS E-Tense Performance

شاید فکر کنید پیشرانه و خروجی بالای آن جذاب‌ترین ویژگی کانسپت جدید DS است، اما در حقیقت اینطور نیست. این مفهومی به تکنولوژی بازیابی انرژی با ظرفیت ۶۰۰ کیلووات مجهز شده است. این تکنولوژی هنگام کاهش سرعت خودرو بار اعظمی را از روی دوش سیستم ترمز بر‌ می‌دارد و دیسک‌ها و لنت‌های موجود بیشتر برای افزایش ایمنی و اطمینان هستند.

کانسپت DS E-Tense Performance

در کنار این‌ها، DS با توسعه کانسپت E-Tense Performance اهداف دیگری را دنبال می‌کند که کاهش هزینه و ساده‌سازی فرآیندهای تولید برای مدل ‌های پرتیراژ از جمله آنها به شمار می‌رود. توماس شووچر (Thomas Chevaucher) مدیر بخش DS Performance تاکید کرده سری E-TENSE در سال‌های آتی حتما از دستاوردهای این پروژه بهره‌مند خواهد شد. این کانسپت یک پروژه تحقیقاتی در زمینه طراحی نیز محسوب می‌شود و محصولات DS در سال‌های نه‌چندان دور با ظاهری مشابه تولید خواهند شد.

کانسپت DS E-Tense Performance

ناگفته نماند ژان اریک ورن و آنتونیو فلیکس دا کاستا دو راننده رقابت‌های فرمول E به زودی در پشت فرمان این مفهومی اسپرت نشسته و عملکرد آن را ارزیابی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی