ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دی اس هم از سال ۲۰۲۴ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل می‎‌شود

برند لوکس دی اس (DS) قصد دارد از سال 2024 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شده و محصولات خود را فقط با پیشرانه‌های برقی راهی بازار کند. این برند فرانسوی از سال 2019 مدل‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

برند لوکس دی اس (DS) قصد دارد از سال 2024 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شده و محصولات خود را فقط با پیشرانه‌های برقی راهی بازار کند. این برند فرانسوی از سال 2019 مدل‌های برقی‌شده (شامل انواع مدل‌های هیبریدی) را به جمع سبد محصولات خود اضافه کرده و حالا به فاصله کوتاهی می‌خواهد پیشرانه‌های کاملا برقی را جایگزین آنها کند.

در زمان کنونی جزئیات چندانی از استراتژی دی اس در دست نیست، ولی این کمپانی اعلام کرده با عرضه نسخه الکتریکی دی اس 4 تنوع مدل‌های تولیدی خود را گسترش خواهد داد. این کمپانی افزوده پس از مدل مذکور، زبان طراحی جدیدی پایه‌گذاری شده و یک پروژه 100% الکتریکی بر مبنای پلتفرم STLA Medium گروه استلانتیس توسعه خواهد یافت.

پلتفرم STLA Medium استلانتیس برای تولید مدل‌هایی با طول 4200 الی 5000 میلیمتر طراحی شده و امکان نصب پک باتری 87 و 104 کیلووات ساعتی در آن وجود دارد. قوی‌ترین مدل مبتنی بر این پلتفرم می‌تواند تا 700 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد.

در رابطه با نسخه برقی دی اس 4 هم فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما فرانسوی‌ها تاکید دارند تکنولوژی و خلوص آن در سطح بالایی قرار خواهد داشت. همچنین دی اس اصرار می‌کند این خودرو از نظر فنی هم برای مشتریان کمپانی یک گزینه ایده‌آل خواهد بود.

خانم Béatrice Foucher مدیرعامل دی اس در اظهارنظری جالب در رابطه با سیاست جدید شرکت گفته صنعت خودرو در حال تجربه کردن تغییراتی است که نظیر گستردگی و سرعت آن در گذشته مشاهده نشده؛ وی افزوده به عنوان برندی پیشگام، دی اس این تحولات را پیش‌بینی کرده و با برقی‌سازی به استقبال آن رفته است.

مدیرعامل دی اس در ادامه صحبت‌های خود گفته این برند روند توسعه خودروهای برقی را سرعت بخشیده و می‌خواهد محصولاتی جذاب با لذت رانندگی، کیفیت بالا و عملکردی قدرتمند تولید کند. خانم Foucher اضافه کرده برقی کردن تولیدات حرکتی شجاعانه است که از سال 2024 آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی