ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلک بری
تکنولوژی

احتمالا خبری از توسعه گوشی 5G بلک بری با کیبورد فیزیکی نخواهد بود

استارتاپ Onward Mobility سال 2020 اعلام کرد که در حال توسعه یک گوشی جدید با برند بلک بری است که قرار بود با پشتیبانی از شبکه 5G و صفحه کلید فیزیکی در نیمه اول سال 2021 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

استارتاپ Onward Mobility سال 2020 اعلام کرد که در حال توسعه یک گوشی جدید با برند بلک بری است که قرار بود با پشتیبانی از شبکه 5G و صفحه کلید فیزیکی در نیمه اول سال 2021 وارد بازار شود. نه تنها چنین محصولی سال گذشته میلادی از راه نرسید، بلکه حالا طبق گفته برخی منابع به نظر می‌رسد این گوشی اصلا قرار نیست معرفی شود.

«کوین میچالوک»، بیانگذار وب‌سایت CrackBerry پایگاه کاربران بلک بری توضیح می‌دهد که گوشی 5G در حال توسعه این شرکت دیگر تولید نخواهد شد. همچنین به گفته برخی منابع، بلک بری پس از فروش بخشی از پتنت‌هایش در حوزه موبایل، پیام‌رسانی و شبکه‌های بی‌سیم به قیمت 600 میلیون دلار، تصمیم دارد تا از فعالیت به عنوان یک فروشنده موبایل فاصله بگیرد. میچالوک در پست خود نوشت:

«باید دید که آیا آن‌ها در وبلاگ خود پست رسمی جدید ارسال خواهند کرد یا خیر، اما حدس من این است که جان چن/بلک‌بری ترجیح می‌دهد تا کار خود را بدون سر و صدا پیش ببرد و در این مرحله برای همه بهتر است که این فاجعه را فراموش کنیم.»

بلک بری

عرضه دستگاه بدون نام تجاری بلک بری؟

با این وجود، OnwardMobility هنوز به طور عمومی این ادعا را تایید نکرده است. آخرین بیانیه این شرکت به ماه ژانویه گذشته مربوط می‌شود که در آن ادعا شده گوشی همچنان در حال توسعه است. در این پست آمده است:

«هرچند ما با تاخیرهای مختلفی مواجه شدیم که باعث شد نتوانیم گوشی را در سال 2021 عرضه کنیم، از این ماه به‌روزرسانی‌های منظم‌تری ارائه خواهیم کرد که به بسیاری از سوالات شما درباره این گوشی فوق‌ایمن 5G (همچنان با صفحه کلید) که وارد بازار خواهد شد، پاسخ می‌دهد.»

در نهایت، این استارتاپ ممکن است بتواند گوشی را بدون نام تجاری بلک بری عرضه کند، اما در این صورت احتمالا فروش آن چندان قابل انتظار نخواهد بود. هیچ یک از دو شرکت هنوز بیانیه رسمی در این رابطه منتشر نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی