ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن ‌Boosted؛ ابزار ساخت ویدیو و تیزرهای تبلیغاتی رایگان

با گسترش ارائه خدمات در بستر فضای مجازی و استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی جهت فروش محصولات گوناگون، بهره‌گیری از محتوای جذاب جهت جلب نظر مخاطب به یکی از نیازهای اصلی کسب و ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

با گسترش ارائه خدمات در بستر فضای مجازی و استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی جهت فروش محصولات گوناگون، بهره‌گیری از محتوای جذاب جهت جلب نظر مخاطب به یکی از نیازهای اصلی کسب و کارها تبدیل شده است. بدون شک ویدیوی‌های تبلیغاتی یکی از بهترین انواع محتوا محسوب می‌شوند که می‌توانند تاثیر بسزایی روی مشتریان داشته باشند. اگرچه ایجاد چنین ویدیوهایی به صورت حرفه‌ای نیازمند مهارت و تجهیزات مخصوصی است؛ اما به لطف برخی ابزارها مثل اپلیکیشن Boosted امکان ساخت تیزر تبلیغاتی در گوشی بدون دانش قابلی امکان‌پذیر شده است.

معرفی امکانات و قابلیت‌های برنامه Boosted

پس از نصب برنامه Boosted و ورود به آن با معرفی اجمالی ویژگی‌های اپلیکیشن مواجه می‌شوید. همچنین در ابتدا می‌توانید به جای ساخت اکانت جدید در اپ، وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و از امکانات آن استفاده نمایید. در ادامه صفحه‌ای برای انتخاب نوع کسب و کار توسط کاربر نمایش داده می‌شود که عناوینی مثل خدمات زیبایی، امور مالی، آموزش، دکوراسیون داخلی، خدمات مسافرتی و... در آن به چشم می‌خورد. اگر علاقه‌ای به انتخاب نوع کسب و کار خود در این صفحه ندارید یا آن را در میان موارد گفته شده مشاهده نمی‌کنید؛ می‌توانید به آسانی کلید Skip در گوشه بالایی سمت راست صفحه را لمس کنید. البته انتخاب موضوع در صفحه اشاره شده در ادامه به کاربر کمک خواهد کرد تا قالب‌های آماده مورد نیاز برای ساخت تیزر تبلیغاتی در گوشی را آسان‌تر پیدا کند.

برنامه Boosted ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی
دسته‌بندی مخلف کسب و کارها که در ابتدای ورود به برنامه مشاهده می‌شوند

پس از انتخاب موضوع کسب و کار، به صفحه اصلی برنامه تحت عنوان Create Video خواهید رسید که در آن به گزینه‌های متعددی از جمله قالب‌های آماده برای ساخت ویدیو در دسته‌بندی‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. اولین گزینه در این صفحه، Start from scratch است که به کمک آن می‌توان از پایه اقدام به ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی کرد. البته به علت این که بیشتر کاربران برای استفاده از قالب‌های آماده و صرفه‌جویی در وقت به سراغ اپلیکیشن Boosted می‌روند، گزینه مذکور استفاده کمتری خواهد داشت؛ در نتیجه تنها به اشاره به آن در این قسمت بسنده می‌کنیم و وارد جزئیات آن نخواهیم شد.

با اسکرول در میان گزینه‌های موجود در صفحه اصلی به عناوینی برای پروموت کردن برند، تبلیغات برای حراج محصولات، ساخت یک نظرسنجی یا طرح پرسش از مشتریان برخورد خواهید کرد. تمامی این گزینه‌ها اساس و ساختار یکسانی را در پیش روی کاربر قرار می‌دهند و تنها المان‌های پیش‌فرض بکار رفته در آن‌ها تفاوت دارد. با انتخاب هرکدام از آن‌ها، ابتدا باید یک پس‌زمینه مرتبط با موضوع مورد نظر خود انتخاب کنید و سپس چینش المان‌ها را با توجه به نوع کاربرد مد نظر تغییر دهید. اما همچنان توصیه می‌شود که از این قسمت عبور کرده و به سراغ قالب‌های آماده بروید که تا زحمت کمتری برای دریافت خروجی ویدیویی متحمل شوید.

اپلیکیشن Boosted ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

قالب‌های آماده؛ نجات‌بخش کسب و کارهای کوچک

همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم؛ ساخت ویدیوهای تبلیغاتی حرفه‌ای فرایندی گران قیمت و زمانبر است که از عهده بسیاری کسب و کارهای کوچک برنمی‌آید. حتی ساخت تیزر تبلیغاتی در گوشی از پایه به کمک برنامه‌هایی مثل Boosted هم چندان کار آسانی نیست و زمان نسبتاً زیادی را طلب می‌کند. در این بین بهره گرفتن از قالب‌های آماده موجود در اپ آسان‌ترین روش برای دستیابی سریع به خروجی قابل قبول است که صاحبان کسب و کارها می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

قالب‌های آماده تحت دسته‌بندی‌های مرتبط با زمینه فعالیت کسب و کارها قرار می‌گیرند. البته تعداد قالب هم در موضوعاتی ویژه مثل کووید-۱۹، نقل قول و مناسبت‌های فصلی گنجانده شده است که شاید ارتباط مستقیمی با محصول یا خدمات خاصی نداشته باشند. آسان‌ترین راه برای دسترسی به چنین قالب‌هایی استفاده از نوار ابزار ابتدایی در صفحه اصلی است که موضوعات مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین با اسکرول به پایین در صفحه اصلی برنامه می‌توانید زمینه‌های گوناگون تعریف شده را مشاهده کنید.

برنامه Boosted ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی
قالب‌های آماده تحت دسته‌بندی‌های گوناگون و موضوعات مختلف قرار می‌گیرند

پس از انتخاب هر قالب آماده موجود در برنامه، ابتدا باید ابعاد مورد نظر برای پروژه را تعریف کنید. نسبت‌های تصویر ۱ به ۱ (مناسب برای پست‌ در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام) ۹ به ۱۶ (مناسب برای استوری‌ها) و ۱۶ به ۹ (مناسب برای پلتفرم‌های ویدئو محور مثل یوتیوب) در دسترس کاربران قرار دارند. مشخص است که با توجه به هدف نهایی و محل استفاده از ویدیو تبلیغاتی باید اقدام به انتخاب نسبت تصویر صحیح نمایید.

ویرایشگر کاربردی برای ساخت تیزر تبلیغاتی در گوشی

با مشخص شدن نسبت تصویر، وارد صفحه ادیتور برنامه خواهید شد که در آن به اسلایدها در مرکز صفحه و نوار ابزار ویرایشگر در قسمت پایینی نمایشگر دسترسی خواهید داشت. اولین گزینه در نوار ابزار شامل عنوان Media می‌شود که گزینه‌های جایگزین کردن تصاویر و ویدیو، تغییر ترتیب اسلایدها، برش فایل‌ها و فیلترهای مختلف در آن قرار گرفته است. با انتخاب هر فیلتر می‌توانید میزان اعمال آن را کنترل کنید و در حالت برش تصاویر و ویدیوها هم می‌توانید به تایم‌لاینی دسترسی داشته باشید که کنترل بیشتری رو اندازه محتوای نمایش داده شده را فراهم می‌سازد.

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی
ویرایشگر برنامه چندان پیشرفته و پیچیده نیست، اما می‌تواند کاربردی باشد

با لمس گزینه Add (آیکن T) می‌توانید نوشته‌های بیشتری به پروژه خود اضافه کنید. همچنین برای ویرایش نوشته‌های آماده موجود در قالب تنها کافی است تا یکبار آن‌ها را لمس نمایید با ابزار ویرایشگر نوشته باز شود. ابزار مذکور شامل تغییر فونت، اندازه، چینش و سایه نوشته می‌شود و گزینه حذف کامل نوشته هم در انتهای آن قرار گرفته است.

اگرچه اپلیکیشن Boosted از رسم الخط فارسی پشتیبانی می‌کند؛ اما خبری از فونت‌های فارسی یا عربی درون آن نیست.

گزینه دیگر در نوار ابزار، Color نام دارد که با استفاده از آن قادر خواهید بود پالت رنگی پروژه را به صورت دلخواه عوض نمایید. البته رنگ‌های انتخاب شده تنها روی المان‌های گرافیکی موجود در پروژه اعمال می‌شوند و تاثیری بر فایل‌های تصویری یا ویدیویی بکار رفته نخواهند داشت.

اپلیکیشن Boosted ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

سایر گزینه‌های قرار گرفته در نوار ابزار شامل Music برای تغییر قطعه موسیقی، میزان صدا و برش قسمت‌های آن، Format برای انتخاب مجدد ابعاد تصویر و Scenes جهت افزودن اسلایدهای بیشتر به پروژه می‌شوند. اگرچه موارد گفته شده ممکن است چندان مهم به نظر نرسند؛ اما گاهی اوقات می‌توانند بسیار مفید و کاربردی واقع شوند. برای مثال اگر قصد دارید در یک پروژه برای استوری و پست اینستاگرام به صورت همزمان خروجی تهیه کنید، تنها کافی است یکبار با نسبت تصویر ۱ به ۱ اقدام به ذخیره فایل نمایید و سپس با تغییر نسبت به ۹ به ۱۶ دوباره خروجی تهیه نمایید.

پس از اتمام ویرایش پروژه می‌توانید با لمس گزینه Preview در گوشه بالایی سمت راست صفحه به پیش‌نمایشی از آن دسترسی داشته باشید. در ادامه اگر همه چیز به خوبی در نظر گرفته شده است، روی کلید Share در پایین صفحه بزنید تا به صفحه ذخیره خروجی روی حافظه داخلی دستگاه یا به اشتراک‌گذاری مستقیم آن در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند واتساپ دست پیدا کنید. شایان ذکر است که فایل‌های خروجی با فرمت MP4 ذخیره می‌شوند.

با وجود امکانات مناسب در برنامه Boosted، ضعف‌های بسیار جدی هم در آن به چشم می‌خورد. کاربران در نسخه رایگان به قالب‌های آماده بسیار محدودی دسترسی دارند و برای استفاده از سایر موارد باید اشتراک پرمیوم (با قیمت گزاف ۱۵ دلار در ماه یا ۱۳۰ دلار به صورت مادام العمر) را خریداری کنند. البته دانلود نسخه کرک شده از منابع غیر رسمی همیشه در دسترس کاربران قرار دارد که کاملاً بدون هزینه خواهد بود. کمبود تنوع در دسته‌بندی قالب‌ها، نبود امکان انتخاب رزولوشن و فرمت فایل خروجی و ادیتور نه چندان پیشرفته در مقایسه با سایر رقبا از دیگر معایب برنامه گفته شده محسوب می‌شوند. درهرحال اگر به دنبال روشی سریع و آسان برای ساخت تیزر تبلیغاتی در گوشی هستید، Boosted می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

دانلود برنامه Boosted

Boosted: Marketing Video Maker by Lightricks

Boosted: Marketing Video Maker by Lightricks

سازنده: Lightricks Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۵۰ و ۷۷ مگابایت زبان:

سوالات متداول

اپلیکیشن Boosted چیست و چه کاربردی دارد؟

همیشه کار با برنامه های طراحی و تولید ویدیو مشکل و نیاز بسیار زیادی به مهارت دارد. شما میتوانید با استفاده از اپلیکیشن Boosted تقریبا این دو عامل رو دور زده و ساده تر از چیزی که فکر را بکنید ویدیو های تبلیغاتی بسازید.

برنامه Boosted رایگان است؟

این برنامه دو بخش رایگان و پولی دارد. بخش رایگان حدود 50 تم ساخت ویدیو و در بخش پولی تم های لایه بازی قرار گرفته که میتوانید آنها را برای خود بازطراحی کنید. هزینه یکماهه استفاده از این برنامه 15 دلار و اشتراک مادام العمرش 150 دلار است.

ویژگی های برنامه Boosted چیست؟

این برنامه ساختارهای رایگان ثابت و ساختار های قابل تغییر پولی دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ویدیو های کامل و تقریبا حرفه ای تبلیغاتی بسازید. قابلیت ساخت ویدیو در برنامه دانلود فیلم و… از ویژگی های بارز این برنامه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • afshin348
    afshin348 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    عالی

مطالب پیشنهادی