ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامان بازار
تکنولوژی

تلاش مجدد شهرداری تهران برای ساماندهی دست‌فروشان با «سامان بازار»

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از دستفروش‌ها خواست تا در سامانه سامان بازار ثبت کنند. هدف از این کار، ساماندهی دستفروش‌ها و ارائه ظرفیت‌های فعالیت به آن‌ها عنوان شده است. راه‌اندازی سامان ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از دستفروش‌ها خواست تا در سامانه سامان بازار ثبت کنند. هدف از این کار، ساماندهی دستفروش‌ها و ارائه ظرفیت‌های فعالیت به آن‌ها عنوان شده است.

راه‌اندازی سامان بازار سال گذشته و از دوره قبلی شهرداری تهران کلید خورد. در آن زمان هدف از ایجاد این سامانه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شهری و شناسایی متقاضیان دستفروش در سطح شهر تهران عنوان شد.

به گفته مدیرعامل وقت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، متقاضیان غرفه در روزبازارهایی که برای فعالیت‌های مربوط به دستفروشی و بساط گستری طراحی شده، باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

اکنون «قدرت‌الله محمدی»، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از فعالیت مجدد این سامانه برای ثبت‌نام و ساماندهی باقی دستفروشان در شهر تهران خبر داده است:

«حدود یک ماه است که مقدمات اجرای طرح جامع ساماندهی دستفروشان در تهران آغاز شده است. سامانه‌ای با نام «سامان بازار» در سایت شهرداری وجود داشته که از دستفروش‌ها می‌خواهیم با ثبت کد ملی خود در این سامانه ثبت‌نام کنند.»

به گفته وی ثبت نام این افراد باعث شده تا شهرداری جامعه آماری دقیق‌تری داشته و براساس آن بتواند بهتر تصمیم‌گیری کند: «طبق برآوردهای ما تعداد دستفروشان سطح شهر تهران تقریبا حدود 10 هزار نفر بوده که 5 هزار نفر از آن‌ها در روزبازارهای شهرداری ساماندهی شده‌اند. سایر دستفروش‌ها نیز هنوز در معابر و خیابان ها در حال دستفروشی هستند.»

محمدی با بیان اینکه شهردار جدید تهران دو رویکرد را در این راستا ابلاغ کرده است، افزود: «رویکرد اول، سامان‌بخشی، انضباط شهری و ساماندهی معابر شهر تهران و رویکرد دوم نیز حفظ کرامت و معیشت دستفروشان است.»

او اعتقاد دارد ساماندهی این تعداد دستفروش کار سختی بوده و برای آن بایستی ابتدا ظرفیت‌های موجود را افزایش دهند: «در حال حاضر 40 روزبازار در تهران فعال است که بنا داریم در سال 1401 این تعداد را به 60 فقره در مناطق 22گانه شهر تهران افزایش دهیم.»

گفتنی است متقاضیان می توانند به سامانه شهرداری تهران مراجعه کنند و در بخش سامان بازار اطلاعات خود را وارد کرده تا بتوانند پس از احراز هویت، از ظرفیت موجود برای کسب و کار استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی