ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رویداد تسکو
فناوری ایران

تسکو از محصولات جدید رونمایی کرد: اندروید باکس اقتصادی ایرانی و صندلی گیمینگ عقرب

شرکت تسکو از اندروید باکس ایرانی جدید خود رونمای کرد. این دستگاه با نام تسکو باکس تب اکو (TSCO Box Tab Eco) شناخته می‌شود و با قیمتی کمتر از دستگاه‌های مشابه عرضه شده تا بتواند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

شرکت تسکو از اندروید باکس ایرانی جدید خود رونمای کرد. این دستگاه با نام تسکو باکس تب اکو (TSCO Box Tab Eco) شناخته می‌شود و با قیمتی کمتر از دستگاه‌های مشابه عرضه شده تا بتواند در سبد خانوار ایرانیان قرار بگیرد. این شرکت همچنین خبر از ورود به بازار جهانی و حمایت از شرکت‌های بازیسازی برای توسعه گیم‌ها روی صفحات نمایش بزرگ تلویزیونی داد.

رویداد تسکو

نشست خبری پیش از رونمایی محصول با حضور «جمال جعفری» مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره، «جلال جعفری» مدیر فروش و عضو هیئت مدیره و «مهدی محمدی» سرپرست و مدیر پروژه‌ی تسکو و در جمع فعالان حوزه‌ی تکنولوژی و اصحاب رسانه برگزار شد. 

در این نشست با نگاهی به سابقه چند ساله تسکو در زمینه تولیدات محصولات سخت افزاری تاکید شد که پروژه جدید تسکو بیش از ۱۰۰۰ روز طول کشیده تا به سرانجام برسد و حالا جزو معدود دستگاه‌های اندرویدباکس همه کاره هست که قیمتی بسیار کمتر از رقبای خود دارد.

محصولات جدید تسکو

این دستگاه رابط کاربری فارسی و بومی سازه شده‌ای بر مبنای اندروید ۱۰ دارد و برای نمایشگرهای بزرگ بهینه شده است. این محصول هنوز به مرحله عرضه عمومی نرسیده و قیمت آن نیز به طور دقیق مشخص نیست اما اعلام شده که نرخ آن حدود یک میلیون تومان بوده و احتمالا در اوایل سال آینده شمسی به طور انبوه وارد بازار شود. تسکو با همکاری سرویس پخش محتوای فیلیمو، برای خریداران تب اکو اشتراک رایگان سه‌ماهه در نظر گرفته است و آنطور که مدیران این شرکت می‌گویند آنها قصد ندارند خودشان وارد مرحله تولید محتوا بشوند اما همکاری خود را با VODها ادامه خواهند داد.

مدیران تسکو تاکید دارند صفر تا صد تولید این محصول در داخل کشور انجام شده است. جعفری درباره این ادعا بیشتر توضیح داد و گفت: «ما وقتی محصولی را در ایران تولدی می‌کنیم بخاطر یک سری انحصارها در دنیا مجبور هستیم که برخی قطعات ریز را وارد کنیم اما طراحی مهندسی این محصول در اختیار ماست.»

از ما خواستند خواستار مانع واردات کالاهایی مثل ماوس بشویم اما خودمان نخواستیم

مدیرعامل تسکو

جعفری همچنین در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا به رقابت اعتقاد دارند اعلام کرد که هدف آنها همیشه در تسکو این بوده که مردم خودشان این محصولات را انتخاب کنند. او می‌گوید در دولت پیشین از سمت وزارت صمت به آنها پیشنهاد شد تا درخواست ممنوعیت واردات یک سری کالاها مانند ماوس و کیبورد را به دولت بدهند و حمایت‌های دولتی را داشته باشند اما آنها موافق این کار نبودند: «ما نمی‌خواهیم رقبای خودمان را از بازار حذف کنیم و درخواستی هم برای این موضوع نداریم. خودمان را جای مصرف کننده می‌گذاریم و می‌بینیم که اجبار و محدود کردن او در خرید در نهایت به تجربه خوشی سرانجام نخواهد شد.»

او تأکید کرد که با وجود پیشنهادات فراوانی که فعالان این حوزه ارائه کردند، تسکو هرگز به سمت محدود کردن محصولات خود برای مشتریان خاص نرفته است.

محصولات تسکو به زودی در آمازون خواهد بود

رویداد تسکو

جفری همچنین به دیجیاتو گفت که آنها به زودی وارد بازارهای جهانی خواهند شد و محصولاتشان از طریق برخی شعبات آمازون به فروش خواهد رسید. او تاکید کرد که همکاری آنها با برخی کشورهای منطقه نظیر عراق از الان هم شروع شده و همکاری با برخی کشورها نظیر آلمان نیز در فاز اولیه خود به سر می‌برد: «ما دوست داریم کاری کنیم که ایرانیان در کشورهای دیگر محصولات تسکو را ببینند.»

مدل جدید اندروید باکس تسکو یعنی تب اکو از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با هسته‌های Cortex-A53 آرم استفاده می‌کند که در فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده‌ی گرافیکی G31 MP2، حافظه‌ ذخیره‌سازی با ظرفیت ۱۶ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت از نوع DDR3 تکمیل کننده‌ مجموعه‌ی سخت‌افزار هستند. امکان نصب نرم افزار شاد برای دنبال کردن کلاس‌های درسی، امکان نصب فیلتر شکن و دانلود برنامه هایی مثل یوتیوب نیز در این نسخه وجود دارد.

در این مراسم اعلام شد ظرفیت فعلی کارکنان تسکو در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ نفر به طور مستقیم بوده و مقرر شده تا سال ۱۴۰۲ این تعداد به ۲۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

صندلی گیمینگ تسکو

رونمایی از محصولات تسکو

در انتهای این مراسم از محصولات جدید گیمینگ شرکت تسکو نیز رونمایی شدند که یکی از مهمترین این محصولات، صندلی گیمینگ مدل اسکورپین (عقرب) بود که توجه گیمرها را به خود جلب کرد. مدیرعامل تسکو درباره این محصولات معتقد است که خود گیمرها کافیست تا درباره قیمت این کالاها و کیفیت آنها جستجو کنند و متوجه شوند که خرید محصولات گیمینگ تسکو کاملا به صرفه است: «ما همچنین قصد حمایت از هر شرکتی که بتواند بازی‌های اندرویدی را برای صفحات نمایش بزرگ بهینه سازی کند داریم.» آنطور که مدیران تسکو اعلام داشتند در آینده قرار است جزئیات بیشتری از مشخصات این محصول منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی