ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلیس
تکنولوژی

مردی در آمریکا بخاطر تخریب خانه‌اش توسط ربات پلیس 400 هزار دلار غرامت گرفت

مردی 65 ساله در آمریکا به دلیل تخریب خانه‌اش توسط ربات پلیس، 400 هزار دلار غرامت دریافت کرد که طبق قانون، بالاترین رقم مجاز غرامت است که نهادهای دولتی پرداخت می‌کنند. ربات پلیس به جای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مردی 65 ساله در آمریکا به دلیل تخریب خانه‌اش توسط ربات پلیس، 400 هزار دلار غرامت دریافت کرد که طبق قانون، بالاترین رقم مجاز غرامت است که نهادهای دولتی پرداخت می‌کنند.

ربات پلیس به جای آنکه یکی از دیوارهای خانه را منفجر کند، به کل خانه آسیب زد، اقدامی که برای پلیس آمریکا گران تمام شد.

غرامت 400 هزار دلاری انفجار خانه توسط ربات پلیس

«مایکل گرندل» 65 ساله، پس از شکایت از پلیس ایالت مین و یکی از اعضای دفتر دادستان کل ایالت در نوامبر 2020، در نهایت پیروز پرونده شد و توانست غرامت 400 هزار دلاری را از آن خود کند. وی به جای آنکه از این غرامت برای بازسازی خانه استفاده کند، خانه جدیدی خریداری کرد.

ربات پلیس

گرندل می‌گوید در 28 ژوئن 2018 پلیس به خانه وی آمده بود ولی گرندل از ورود افسران پلیس به داخل خانه ممانعت کرد. وی ظاهرا در آن مقطع زمانی در بحران روحی به سر می‌برده و همین مساله باعث شده رفتار منطقی از خود نشان ندهد و با نیروهای پلیس برخورد کند. یک روز قبل از مراجعه پلیس به درب منزل گرندل، ظاهرا یکی از همسایه‌ها به پلیس گزارش می‌دهد این مرد 65 ساله در دیکسمونت به سمت وی شلیک کرده است. پلیس نیز برای رسیدگی به موضوع به منزل گرندل مراجعه می‌‌کند ولی با مقاومت وی روبرو می‌شود.

پلیس برای خارج کردن گرندل از خانه با مشکل روبرو می‌شود و این درگیری حدود 20 ساعت طول می‌کشد تا درنهایت پلیس محلی مجبور می‌شود از ربات مخصوص استفاده کند تا با تخریب یکی از دیوارها، وارد منزل شود. در این بین خطایی رخ می‌دهد و ربات پلیس به جای تخریب دیواری از خانه، به کل خانه صدمه وارد می‌کند. در همین بین، گرندل نیز از ناحیه صورت و نیم تنه مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و چندین ماه در بیمارستان بستری می‌شود.

بعد از شکایت گرندل و پیگیری وکیل او، دادگاه پلیس آمریکا را محکوم به پرداخت غرامت 400 هزار دلاری می‌کند. گرندل نیز خانه جدیدی با پول غرامت دریافتی خریداری می‌‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی