ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رییس پلیس تهران: با موتور سواران زن برخورد خواهیم کرد

در آیین نامه به صراحت قید شده که گواهینامه موتورسیکلت برای آقایان است. ولی در سایر گواهینامه‌ها مانند پایه سوم، دوم و یکم به غیر از موتورسیکلت، قید آقا و خانم وجود ندارد و همه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

در آیین نامه به صراحت قید شده که گواهینامه موتورسیکلت برای آقایان است. ولی در سایر گواهینامه‌ها مانند پایه سوم، دوم و یکم به غیر از موتورسیکلت، قید آقا و خانم وجود ندارد و همه می‌توانند مشمول دریافت گواهینامه شوند. پس خانم‌ها نمی‌توانند از موتورسیکلت استفاده کنند. در همین راستا، روز گذشته، حسین رحیمی رییس پلیس تهران از برخورد با موتورسواری زنان خبر داد.

مخالفتی که اتفاقا واکنش و اعتراض بسیاری از اقشار جامعه از جمله خانم‌ها را تاکنون به دنبال داشته است.

سردار حسین رحیمی در جلسه توجیهی طرح انضباط بخشی موتور سیکلت سواران متخلف، اعلام کرد: «طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران از روز ۳۰ بهمن ماه اجرا خواهد شد به جد با تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد خواهد شد.»

وی در ادامه گفت: «این طرح در ۱۰۰ ایستگاه و نقطه از پایتخت اجرا خواهد شد و موتورسیکلت سواران متخلف به صورت ساعتی توقیف می‌شوند.»

براساس گفته‌های رحیمی: «عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک شامل پلاک مخدوش، پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بارهای نامتعارف، موتورسواری زنان ، فاقدین گواهی نامه، موتورسیکلت سواران فاقد مدرک شامل کارت موتور بیمه نامه و گواهی نامه، ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار از جمله این تخلفات است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی