ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آی مک پرو جدید
تکنولوژی

آی مک پرو جدید اپل با نمایشگر مینی LED احتمالا خردادماه از راه می‌رسد

به گفته یک تحلیلگر شناخته شده بازار، اپل در حال آماده‌سازی آی مک پرو جدید با نمایشگر مینی LED و تراشه اختصاصی است که احتمالا در ژوئن سال جاری میلادی (خرداد 1401) و در کنفرانس ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

به گفته یک تحلیلگر شناخته شده بازار، اپل در حال آماده‌سازی آی مک پرو جدید با نمایشگر مینی LED و تراشه اختصاصی است که احتمالا در ژوئن سال جاری میلادی (خرداد 1401) و در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل معرفی شود.

اخیرا گزارشی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد کوپرتینویی‌ها سه سیستم مک کاملا جدید را در پایگاه داده اقتصادی اوراسیا (EEC) ثبت کرده‌اند. «راس یانگ» تحلیلگر نمایشگر و مدیر عامل شرکت مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) این خبر را در توییتی که درباره این گزارش منتشر شده بود، اعلام کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، آی‌مک پرو جدید اپل از نظر طراحی بسیار شبیه به آی‌مک 24 اینچی M1 خواهد بود که غول فناوری سال گذشته آن را عرضه کرد. با این حال، برخلاف مدل 24 اینچی، این دستگاه جدید از نمایشگر 27 اینچی مینی LED بهره می‌برد و همچنین قدرت آن احتمالا توسط تراشه‌های قدرتمندتر M1 پرو و مکس تامین می‌شود که به ترتیب در مک بوک پرو 14 و 16 اینچی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

آی مک پرو جدید

البته بر خلاف ادعا مطرح شده توسط یانگ، برخی گزارش‌ها معتقد هستند که اپل در این دستگاه از نمایشگر مینی LED استفاده نخواهد کرد. بنابراین به نظر می‌رسد همچنان باید منتظر ارائه اخبار تکمیلی بیشتری باشیم. اما اگر ادعا این تحلیلگر صحت داشته باشد، نمایشگر 27 اینچی آی‌مک پرو دارای 1000 نقطه و 4000 مینی LED خواهد بود.

یانگ قبلا ادعا کرده بود که غول فناوری مستقر در کوپرتینو آی‌مک پرو شایعه شده را در بهار عرضه خواهد کرد، اما اکنون به نظر می‌رسد که اپل تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کرده باشد. با این حال، دلیل تاخیر زمان عرضه دستگاه تا ماه ژوئن هنوز مشخص نشده و یانگ هم در این رابطه به نکته‌ای اشاره نکرده است.

علاوه بر آی مک پرو جدید، انتظار می‌رود تا این شرکت در سال جاری آیفون 14، آیفون SE جدید، نسل بعدی آیپد ایر و دستگاه دیگری را عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی