ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرگ و میر جاده‌ای آمریکا یک رکورد جدید زد؛ جان باختن بیش از 31 هزار نفر در 9 ماه

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا که به اختصار NHTSA نامیده می‌شود، آمار مربوط به مرگ و میر جاده‌ای این کشور در نه‌ماهه سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. شاید فکر کنید در این کشور پیشرفته، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا که به اختصار NHTSA نامیده می‌شود، آمار مربوط به مرگ و میر جاده‌ای این کشور در نه‌ماهه سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. شاید فکر کنید در این کشور پیشرفته، میزان تلفات جاده‌ای رقمی ناچیز باشد، اما طبق داده‌های NHTSA از ابتدای ژانویه تا پایان نوامبر گذشته، ۳۱,۷۲۰ نفر در خیابان‌ها و جاده‌های آمریکا جان باخته‌اند. نکته تامل برانگیز اینکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۲ درصد افزایش یافته است. البته باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که میزان مسافت پیموده شده در همین مدت ۱۱.۷ درصد رشد کرده است.

مرگ و میر جاده‌ای آمریکا

با چنین آماری باید گفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ از نظر تلفات جاده‌ای مرگبارترین نه‌ماهه را از سال ۲۰۰۶ به این طرف سپری کرده است. همچنین رشد ۱۲ درصدی تلفات در بازه مذکور، بیشترین میزان رشد در تاریخ NHTSA به شمار می‌رود.

پیت بوتیگیگ (Pete Buttigieg) دبیر ارشد حمل و نقل این مسئله را یک بحران ملی خوانده و گفته نباید مرگ شهروندان را جزء جدایی ناپذیر زندگی روزمره دانست. وی افزوده استراتژی‌ها، منابع و برنامه‌های جدیدی برای افزایش ایمنی و کاهش مرگ و میر جاده ای تدوین شده است.

مرگ و میر جاده‌ای آمریکا

یکی از این استراتژی‌ها، استراتژی ملی ایمنی راه‌ها (به اختصار NRSS) نام دارد. همانطور که قابل حدس است، این استراتژی با تلفات و مصدومیت‌های ناشی از تصادفات مبارزه می‌کند. نگهداری بهتر و ساخت جاده‌های ایمن‌تر، اجباری شدن قانون استفاده از ترمز اضطراری خودکار و ترمز اضطراری در صورت تشخیص عابر پیاده و همچنین اختصاص سرمایه برای افزایش ایمنی جاده‌ها از جمله بندهای این استراتژی هستند.

مرگ و میر جاده‌ای آمریکا

شایان ذکر است اگر نگاه دقیق‌تری به گزارش NHTSA داشته باشیم، خواهیم دید که میزان مرگ و میر ترافیکی در ۳۸ ایالت افزایش و تنها در ۱۰ ایالت کاهش یافته است. در دو ایالت هم این شاخص تقریبا ثابت باقی مانده و تغییر محسوسی در آن دیده نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

    کاش کمی نسبت ها رو درک کنیم
    امریکا با ۴۰۰ میلون جمعیت و با مردمی که بیشترشون خودروی شخصی دارن چنین آماری داره و این فاجعه میدونن
    وای به حال ما با ۸۰ میلیون جمعیت که به نسبت جمعیت کمتر اتومبیل سوار داریم و همین میزان تلفات جاده ای و البته به گفته ریس سابق راهنمایی و رانندگی نوع محاسبات آماری تصادفات تغییر کرده تا امار کمتر بشه
    مثلا کسانی که بر اثر تصادف در بیمارستان فوت میکنن جزو امار مرگ میر جاده ای محاصبه نمیشن
    لطفا گول ظاهر اخبار را نخوردید
    و غرب پرست بازی راه نندازید
    کمی فکر

مطالب پیشنهادی