ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بی ام و ix
اخبار خودرو

ب‌ام‌و مالکیت خود را در برلیانس به 75 درصد می‌رساند

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و همکاری‌های نزدیکی با برند برلیانس چین دارد و شماری از محصولات خود را از طریق شرکت مشترک ب‌ام‌و برلیانس اتوموتیو در خاک این کشور تولید می‌کند. این کمپانی آلمانی قصد دارد با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و همکاری‌های نزدیکی با برند برلیانس چین دارد و شماری از محصولات خود را از طریق شرکت مشترک ب‌ام‌و برلیانس اتوموتیو در خاک این کشور تولید می‌کند. این کمپانی آلمانی قصد دارد با اختصاص بودجه هنگفت، بخش قابل توجهی از سهام شرکت مشترک مذکور را در اختیار بگیرد. در حال حاضر ب‌ام‌و و برلیانس هر دو دارای سهمی ۵۰ درصدی از شرکت مشترک هستند.

ب‌ام‌و برلیانس
شرکت مشترک ب‌ام‌و برلیانس اتوموتیو در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و قرارداد آن تا سال ۲۰۴۰ است.

به گفته ب‌ام‌و کلیه مجوزهای لازم برای افزایش سهم این کمپانی به ۷۵ درصد اخذ شده و ۳.۷ میلیارد یورو (۴.۲ میلیارد دلار) بودجه برای آن اختصاص یافته است. پس از نهایی شدن فرایندها، ب‌ام‌و آزادی عمل و کنترل بیشتری در تجارت خود در بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان خواهد داشت.

اولین زمزمه‌های افزایش سهم ب‌ام‌و در شرکت مشترک با برلیانس در سال ۲۰۱۸ به گوش رسید. در آن مقطع چین در قوانین خود بازنگری نموده و مالکیت برندهای خارجی در صنعت خودروی خود را تا حدودی تسهیل کرده بود. هر چند ب‌ام‌و اولین خودروساز خارجی بود که تمایل خود را برای افزایش سهم در شرکت مشترک با برلیانس اعلام کرد، اما فولکس واگن در عمل موفق‌تر ظاهر شده و در سال ۲۰۲۰ سهم خود را از شرکت مشترک جک فولکس‌ واگن افزایش داد.

ب‌ام‌و برلیانس

اقدام ب‌ام‌و در افزایش سهم از شرکت مشترک با طرف چینی اهمیت زیادی دارد، چرا که پیش‌بینی می‌شود آمار فروش خودرو امسال در چین روندی صعودی داشته باشد. با توجه به افزایش ۹ درصدی آمار فروش برندهای مینی و ب‌ام‌و، یکی از کارخانه‌های شرکت مشترک ب‌ام‌و برلیانس گسترش خواهد یافت و یک کارخانه دیگر برای تولید مدل‌های تمام الکتریکی در کنار مدل‌های هیبریدی و درون‌سوز احداث خواهد شد.

نیکولاس پیتر مدیر بخش مالی ب‌ام‌و، استراتژی جدید این کمپانی را زمینه ساز رشد بیشتر دانسته و گفته راه را برای توسعه متوازن در سه منطقه اصلی دنیا هموار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی