ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11 روی اندروید 13
تکنولوژی

اجرای ویندوز 11 روی گوگل پیکسل 6 مجهز به اندروید 13 [تماشا کنید]

یک توسعه‌دهنده توانسته ویندوز 11 آرم را روی ماشین مجازی در گوشی پیکسل 6 گوگل اجرا کند. انجام این کار ظاهرا از طریق قابلیت‌های بهبودیافته اندروید 13 در مجازی‌سازی ممکن شده است. اندروید 13 در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

یک توسعه‌دهنده توانسته ویندوز 11 آرم را روی ماشین مجازی در گوشی پیکسل 6 گوگل اجرا کند. انجام این کار ظاهرا از طریق قابلیت‌های بهبودیافته اندروید 13 در مجازی‌سازی ممکن شده است.

اندروید 13 در نگاه اول به‌روزرسانی چندان بزرگی به نظر نمی‌رسید، اما حالا مشخص شده که توسعه‌دهنده‌ای به نام «دنی لین» با توانایی‌های همین سیستم عامل توانسته ویندوز 11 را روی موبایل خود اجرا کند. او در صفحه توییتر خود تصاویری را از این شبیه‌ساز منتشر کرده و مدعی شده که از اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 استفاده کرده است.

لین می‌گوید ویندوز 11 در پیکسل 6 واقعا قابل استفاده بود، اما نمی‌شد از شتاب‌دهی با GPU بهره گرفت. در ادامه ویدیویی از راه‌اندازی، ورود به سیستم و استفاده از ویندوز 11 روی اندروید را می‌بینید.

او همچنین بازی Doom را روی شبیه‌ساز ویندوز در اندروید اجرا کرده است. لین همچنین توانایی اندروید 13 در اجرای سایر سیستم عامل‌ها را به نمایش گذاشته است. او می‌گوید نسخه جدید اندروید نه تنها می‌تواند ویندوز 11 را اجرا کند بلکه قادر به اجرای توزیع‌های مختلف لینوکس است.

قابلیت‌های پیشرفته مجازی‌سازی در اندروید 13

ولی انجام این کار روی اندروید 13 چگونه ممکن شده است؟ «میشال رحمان»، سردبیر وب‌سایت XDA-Developers می‌گوید همه‌چیز به فریم‌ورک جدید مجازی‌سازی اندروید برمی‌گردد. این فریم‌ورک اجازه می‌دهد بسیاری از دستگاه‌ها به شکلی بهتر از قبل امکان استفاده از مجازی‌سازها را داشته باشند.

این اولین باری نیست که شاهد اجرای ویندوز 11 آرم روی دستگاه‌های اندرویدی هستیم. گروهی از کاربران در پروژه‌ای موسوم به Renegade Project نسخه آرم ویندوز 10 و 11 را برای دستگاه‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام پورت کرده بودند. ولی این پروژه جدید هم در نوع خود جالب توجه است.

می‌توانیم امیدوار باشیم که دستگاه‌های اندرویدی در آینده امکان اجرای نرم‌افزارهای بیشتر در ماشین مجازی را داشته باشند تا بتوانیم از حداکثر قدرت پردازشی آن‌ها استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی