ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه
تکنولوژی

فروش جهانی بازار تراشه در سال 2021 برای اولین بار از نیم تریلیون دلار گذشت

انجمن صنعت نیمه‌رسانا در آمریکا (SIA) می‌گوید فروش جهانی بازار تراشه در سال 2021 با افزایش سالانه 26.2 درصدی به رکورد 555.9 میلیارد دلار رسیده است. این انجمن انتظار دارد که سطح تقاضا برای نیمه‌رساناها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

انجمن صنعت نیمه‌رسانا در آمریکا (SIA) می‌گوید فروش جهانی بازار تراشه در سال 2021 با افزایش سالانه 26.2 درصدی به رکورد 555.9 میلیارد دلار رسیده است. این انجمن انتظار دارد که سطح تقاضا برای نیمه‌رساناها در سال‌های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد. چین همچنان بزرگ‌ترین بازار تراشه‌های دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش CNBC، با افزایش تقاضا در بحران کمبود نیمه‌رسانا در دنیا، فروش جهانی تراشه برای اولین بار در سال گذشته میلادی از مرز نیم تریلیون دلار گذشت. این صنعت در سال 2021 حدود 1.15 تریلیون قطعه نیمه‌رسانا فروخته است. مجموع فروش نیمه‌رساناها در چین به 192.5 میلیارد دلار رسیده که از افزایش سالانه 27.1 درصدی خبر می‌دهد. بازار آمریکا با افزایش 27.4 درصدی بیشترین میزان رشد را تجربه کرده و در رده بعدی اروپا با 27.3 درصد دیده می‌شود.

«جان نوفر»، رئیس و مدیرعامل SIA می‌گوید: «شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌رسانا در سال 2021 در بحبوحه کمبود جهانی تراشه سطح تولیدات خود را به شکل قابل توجهی افزایش دادند تا پاسخگوی نیاز دائما بالای بازار باشند، در نتیجه رکورد فروش تراشه و تعداد قطعات شکسته شد.»

تراشه

بازار تراشه در سال‌های آینده رونق بیشتری خواهد داشت

نوفر ادامه می‌دهد: «پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای تولید نیمه‌رسانا در سال‌های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد، چرا که فناوری‌های کنونی و آتی بیشتر از قبل به استفاده از تراشه‌ها روی می‌آورند.»

کمبود جهانی تراشه صنایع مختلفی از بخش محصولات الکترونیکی گرفته تا صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داد. این اتفاق باعث شد دولت‌ها و قانون‌گذاران جهان برای تامین قطعات مورد نیاز خود به تکاپو بیفتند و به دنبال آوردن خطوط تولید به درون مرزهای خود باشند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و چین همگی به دنبال افزایش تولیدات داخلی تراشه هستند. آمریکا حدود 50 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در زمینه نیمه‌رساناها و کمیسیون اروپا حدود 15 میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاری در صنعت تراشه‌ها بودجه اختصاص داده‌اند. چین هم به دنبال افزایش تنش‌ها با آمریکا در سال‌های اخیر سعی داشته از اتکا به کشورهای خارجی در تامین قطعات خود بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی