ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حریم خصوصی
تکنولوژی

پرونده شکایت مربوط به حریم خصوصی متا با پرداخت 90 میلیون دلار بسته می‌شود

در سال 2011-2010 از شرکت متا به اتهام ردیابی و استفاده غیرقانونی از کوکی‌های کاربران فیسبوک شکایت شده بود و حالا این شرکت، موافقت کرده تا برای پایان دادن به این دادخواست مربوط به حفظ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

در سال 2011-2010 از شرکت متا به اتهام ردیابی و استفاده غیرقانونی از کوکی‌های کاربران فیسبوک شکایت شده بود و حالا این شرکت، موافقت کرده تا برای پایان دادن به این دادخواست مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌های کاربران 90 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا پرونده را برای تایید نهایی دریافت کرده است و ظاهرا جریمه 90 میلیون دلاری بین افرادی توزیع خواهد شد که بتوانند ثابت کنند تحت تاثیر ردیابی فیسبوک قرار گرفته‌اند.

فیسبوک از پلاگین‌های اختصاصی مرورگر استفاده کرده تا فعالیت کاربران در وب را ردیابی کند. به دنبال این شکایت، فیسبوک موافقت کرده بود که تمام داده‌های به دست آمده از ردیابی کوکی‌های کاربران را حذف کند و حتی قرار بود زمانی که کاربران از سیستم خارج می‌شوند، ردیابی را متوقف کند. اما به نظر می‌رسد دست به انجام این کار نزده و حتی پس از خروج از سیستم به ردیابی کاربران ادامه می‌دهد.

حریم خصوصی

سخنگوی متا درباره این پرونده توضیح می‌دهد:

دستیابی به توافق در این پرونده که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد، به نفع جامعه و سهامداران ما است و خوشحالیم که این مشکل را پشت سر گذاشته‌ایم.

مشکل اصلی غول‌های فناوری؛ حفظ حریم خصوصی کاربران

فیسبوک و شرکت مالک آن یعنی متا، تاکنون در کشورهای مختلف با صدها میلیون دلار جریمه مشابه مربوط به حفظ حریم خصوصی مواجه شده‌اند. این شرکت در سال گذشته با یک شکایت 650 میلیون دلاری مواجه شده بود و به دنبال تصمیم گرفت تا فناوری تشخیص چهره خود را غیرفعال کند.

در سال‌های گذشته، سازمان‌های دولتی، دادگاه‌ها و سنا بیش از هر زمان دیگری روی بهره‌برداری و استفاده غول‌های فناوری از داده کاربران خود تمرکز کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند گوگل و متا تاکنون با شکایت‌های متعددی در زمینه حریم خصوصی کاربران و بهره برداری از داده‌ها مواجه شده‌اند. برخی منابع اخیرا گزارش داده بودند که متا شاید مجبور به بستن فیسبوک و اینستاگرام در اروپا شود، هر چند این شرکت تا حدی این خبر را تکذیب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی