ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نگاه نزدیک به گلکسی S22 اولترا و گلکسی S22 پلاس
تکنولوژی

امتیاز ناامیدکننده دوربین گلکسی S22 اولترا در بررسی DxOMark

چندین هفته پیش سامسونگ از جدیدترین پرچمدارهایش یعنی سری گلکسی S22 رونمایی کرد و حالا DxOMark دوربین نسخه اگزینوس 2200 گلکسی S22 اولترا را مورد بررسی قرار داده است. این گوشی هوشمند در بررسی DxOMark ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

چندین هفته پیش سامسونگ از جدیدترین پرچمدارهایش یعنی سری گلکسی S22 رونمایی کرد و حالا DxOMark دوربین نسخه اگزینوس 2200 گلکسی S22 اولترا را مورد بررسی قرار داده است. این گوشی هوشمند در بررسی DxOMark به امتیاز 131 دست پیدا کرده که فاصله زیادی با صدر جدول دارد.

پرچمدار سامسونگ در بررسی DxOMark در بخش عکاسی امتیاز 134 را بدست آورده و در بخش زوم و فیلمبرداری به ترتیب توانسته امتیازهای 86 و 114 را کسب کند. امتیاز کلی این دستگاه برابر 131 بوده که آن را در رتبه سیزدهم رده‌بندی DxOMark و پایین‌تر از محصولاتی مانند پیکسل 6 و آیفون 13 پرو قرار می‌دهد.

در صدر رده‌بندی DxOMark گوشی هواوی P50 پرو با امتیاز 144 خودنمایی می‌کند و در رتبه بعدی هم پرچمدار قدرتمند شیائومی یعنی می 11 اولترا با امتیاز 143 به چشم می‌خورد. بنابراین دوربین جدیدترین پرچمدار سامسونگ حداقل در نسخه مجهز به اگزینوس 2200، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رقبایش دارد.

عملکرد دوربین گلکسی S22 اولترا

اول از همه بیایید نگاهی به مشخصات دوربین پرچمدار سامسونگ داشته باشیم. این گوشی هوشمند به سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی 1/1.33 اینچی با اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. گلکسی S22 اولترا همچنین دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری، دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری و فوکوس خودکار لیزری دارد.

طبق بررسی DxOMark، این گوشی هوشمند در بخش تراز سفیدی و دقت رنگ در تمام شرایط عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. علاوه بر این، با نوردهی مناسب و داینامیک رنج وسیعی روبه‌رو هستیم. از دیگر ویژگی‌های مثبت دوربین گلکسی S22 اولترا می‌توان به افکت بوکه طبیعی، رنگ‌ها و نوردهی خوب در زوم، فوکوس خودکار سریع و روان در ویدیوها، رنگ‌های پوست مناسب در ویدیوها و در نهایت عملکرد خوب لرزشگیر اشاره کرد.

در مقابل، گلکسی S22 اولترا عملکرد فوکوس خودکار خوبی برای عکاسی ندارد، در مناطق تاریک در تصاویر HDR جزییات از دست می‌روند، در اکثر شرایط نوری با نویز روبه‌رو هستیم و همچنین شفافیت در میان فریم‌های ویدیو پایدار نیست.

تمام این معایب باعث شده که پرچمدار سامسونگ نه تنها نتواند در صدر رتبه‌بندی DxOMark قرار نگیرد، بلکه جزو 10 گوشی برتر هم نباشد. انتظار می‌رود نمونه مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک عملکرد بهتری از خودش نشان دهد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که پرچمدار جدید سامسونگ در مقایسه با نسخه اگزینوس گلکسی S21 اولترا با امتیاز 121 پیشرفت قابل توجهی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی