ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استیو جابز
تکنولوژی

چک امضا شده توسط استیو جابز و استیو وزنیاک به حراج گذاشته شد

شرکت برگزارکننده حراجی RR به عنوان بخشی از مجموعه «انقلاب استیو جابز» خود، چندین قطعه جدید از یادگاری‌های کمیاب مربوط به بنیان‌گذار اپل را به مزایده گذاشت که از جمله آن‌ها می‌توان به برگه چکی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

شرکت برگزارکننده حراجی RR به عنوان بخشی از مجموعه «انقلاب استیو جابز» خود، چندین قطعه جدید از یادگاری‌های کمیاب مربوط به بنیان‌گذار اپل را به مزایده گذاشت که از جمله آن‌ها می‌توان به برگه چکی اشاره کرد که توسط استیو جابز و استیو وزنیاک امضا شده است.

تاریخ این چک که به حساب «شرکت رایانه اپل» مربوط می‌شود، 15 ژوئیه سال 1976 (24 تیر 1355) است و بر اساس آن مبلغ 3430 دلار به شرکت Kierulff Electronics پرداخت شده است. نکته قابل توجه دیگر اینکه چک در همان ماهی نوشته شده که وزنیاک اولین نمونه اولیه کامپیوتر اپل وان (Apple-1) را در باشگاه کامپیوتر هوم‌برو در پالو آلتو، کالیفرنیا به نمایش گذاشت.

سایت حراجی بر اساس تاریخ چک توضیح می‌دهد که احتمالا از آن برای پرداخت قطعات مورد استفاده در دسته دوم رایانه‌های اپل وان استفاده شده است. تاکنون ارزش این چک در این مزایده بیش از 50 هزار دلار بوده، در حالی قیمت مورد انتظارش نزدیک به 25 هزار دلار بود. این مزایده قرار است در تاریخ 17 مارس (26 اسفند) به پایان برسد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که مبالغ بیشتری برای آن ارائه شود.

سایر یادگاری‌های استیو جابز در این حراجی

استیو جابز

علاوه بر این چک، حراجی RR سالنامه‌ای که توسط جابز امضا شده، عکس‌های او به عنوان دانشجوی سال اول دانشگاه، کارت بازرگانی استیو جابز، فرم درخواست شغل مربوط به شرکت آتاری که توسط جابز امضا شده و یادگاری‌های امضا شده دیگری از او را به حراج گذاشته‌ است. تمام حراج‌ها در تاریخ 17 مارس به پایان خواهند رسید.

اخیرا نیز یکی از اولین کامپیوترهای اپل وان با روکش بدنه‌ای از جنس چوب کمیاب کوآ که در سال 1976 ساخته شده، با قیمت 500 هزار دلار در حراجی فروخته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی