ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

منچستر سیتی با همکاری سونی اولین استادیوم فوتبال در متاورس را می‌سازد

منچستر سیتی ساخت اولین استادیم فوتبال مجازی جهان را در دنیای متاورس با همکاری کارشناسان واقعیت مجازی سونی آغاز کرده است. این استادیوم مجازی مجهز به سیستم تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری تشخیص گل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۲

منچستر سیتی ساخت اولین استادیم فوتبال مجازی جهان را در دنیای متاورس با همکاری کارشناسان واقعیت مجازی سونی آغاز کرده است. این استادیوم مجازی مجهز به سیستم تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری تشخیص گل «چشم شاهین» (Hawk-Eye) خواهد بود.

با توجه به اینکه سونی در توسعه استادیوم فوتبال متاورسی همکاری می‌کند، ظاهرا قرار است به فناوری‌های نوینی مجهز باشد. هواداران با حضور مجازی در این استادیوم می‌‌توانند بازی‌های فوتبال را در از هر نقطه جهان تماشا کنند. این استادیوم در حقیقت نسخه مجازی استادیوم «اتحاد» (Etihad) منچسترسیتی خواهد بود.

پیشگامان دیجیتالی لیگ برتر، قراردادی سه ساله با سونی امضا کرده‌اند. با وجودی که این قرارداد به تازگی امضا شده و پروژه هنوز در مراحل ابتدایی است، تیم‌هایی از کارشناسان این شرکت نقشه‌های اولیه‌ای از طرح استادیوم فوتبال تهیه کرده‌‌اند تا بتوانند آن را در جهان دیجیتالی متاورس پیاده‌سازی کنند.

منچستر

استادیوم فوتبال متاورس

مسئولان باشگاه منچستر سیتی که روی این پروژه کار می‌کنند،‌ پیش‌بینی کرده‌اند که این ورزشگاه مجازی به هواداران کمک می‌کند تا بتوانند در هر مکانی که هستند،‌ بازی‌های فوتبال را به صورت زنده مشاهده کنند و دیگری نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

کاربران متاورس از طریق هدست واقعیت مجازی می‌توانند تجربه متفاوتی از این جهان مجازی در اختیار داشته باشند. توسعه‌دهندگانی که در زمینه فوتبال و واقعیت مجازی کار می‌کنند بر این باورند که این فناوری در حال حاضر امکان تکرار مسابقه را در نسخه دیجیتالی، شبیه به بازی‌های ویدیویی فیفا فراهم می‌کند. هرچند در آینده نیز هواداران امکانات بیشتری در اختیار خواهند داشت.

«اندی اچ»، یکی از بنیانگذاران Rezzil که در واقع شرکتی است که بازی متاورس Player 22 را توسط باشگاه‌های لیگ برتر برای آموزش بازیکنان توسعه داده نیز می‌گوید به زودی دنیای متاورس به فناوری‌های بیشتری مجهز می‌شود و این شرکت امیدوار است که کاربران بتوانند قابلیت‌های بیشتری را در چنین فضاهایی در اختیار داشته باشند.

باید دید کاربران آیا کاربران از استادیوم مجازی متاورسی استقبال خواهند کرد و این پروژه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا می کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی