ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش کمدا
فناوری ایران

گزارش پنج سالگی کمدا: عرضه 4.5 میلیون آیتم از سوی 232 هزار کاربر

شبکه اجتماعی خرید و فروش کمدا به مناسبت تولد 5سالگی خود گزارشی را منتشر و اعلام کرده است که تا به امروز 4میلیون و 500هزار آیتم روی این پلتفرم توسط بیش از 232 هزار کاربر ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۸

شبکه اجتماعی خرید و فروش کمدا به مناسبت تولد 5سالگی خود گزارشی را منتشر و اعلام کرده است که تا به امروز 4میلیون و 500هزار آیتم روی این پلتفرم توسط بیش از 232 هزار کاربر خانم آپلود شده است. به اعتقاد مدیر توسعه کسب‌وکار کمدا، آپلود این تعداد آیتم در بین پلتفرم‌های خاورمیانه یک رکورد به حساب می‌آید.

کمدا یک پلتفرم اجتماعی است که اولویت اصلی آن توانمندسازی زنان در جامعه است. افراد با اشتراک‌گذاری آیتم‌های اضافی خود مانند البسه، کتاب، دکوری‌جات، لوازم‌التحریر و… در این پلتفرم، می‌توانند آن‌ها را به سایر کاربران بفروشند.

کمدا در تابستان 1395 راه‌اندازی و در اردیبهشت 1399 موفق به جذب سرمایه از دیجی‌کالا شد. اکنون این استارتاپ به بیش از یک میلیون و دویست هزار کاربر رسیده است. «سودا بشیری»، مدیر توسعه کسب‌وکار کمدا، در این باره گفت:

«ما در کمدا، تا امروز به بیش از 232هزار زن کمک کردیم تا بستری برای فروش محصولات خود داشته‌باشند. این خانم‌ها بیش از چهار میلیون و 500هزار آیتم روی پلتفرم کمدا آپلود کرده‌اند. ما از نظر تعداد آیتم آپلود شده در بین پلتفرم‌های خاورمیانه رکورد دار هستیم. همه تلاش‌مان این بوده است که بتوانیم فضای پویایی در این پلتفرم به وجود بیاوریم تا توازن میان عرضه و تقاضا به درستی برقرار باشد و زنان مستقل بتوانند به فعالیت در کمدا به‌عنوان منبع درآمد اصلی و مکفی نگاه کنند.»

تعداد آیتم های کمدا

کمدا بر فرهنگ سازمانی شمول‌گرا و متنوع تاکید بسیار دارد، این موضوع در کلاب‌های کمدایی نیز قابل مشاهده است. این شمول‌گرایی و تنوع در حین استخدام نیز وجود داشته و موجب شده است که همکاران این پلتفرم از 13 شهر مختلف مانند تهران، کرج، قم، کرمان، اصفهان، کرمانشاه و.... کنار هم جمع شوند تا بتوانند کمدا را محیط مناسبی برای فعالیت زنان کنند. محیطی که در آن بتوانند بدون دغدغه و مشکل به خرید و فروش بپردازند، کسب درآمد کنند یا نیازهای روزمره، محصولات و خدمات موردعلاقه‌شان را به دست بیاورند.

تیم کمدا

بشیری درباره این شمول‌گرایی و تنوع در کمدا اظهار داشت از سال 95 تاکنون، این شبکه اجتماعی تلاش کرده است که فرصت‌های پیشرفت و رشد را در شهرهایی غیر از پایتخت و به خصوص در شیراز به وجود بیاورد:

«تیم 56 نفره کمدا از شهرهای گوناگونی تلاش می‌کنند تا تجربه جدیدی را رقم بزنند و مدلی نوین از خرید و فروش را پایه‌گذاری کنند. این تیم می‌کوشد با عرضه خدمات مناسب، ویژگی‌های متنوعی را پیش روی کاربران خود قرار دهد که اعضا بتوانند، آدم‌ها و سلیقه‌های متناسب با خودشان را پیدا کنند و به یکدیگر متصل شوند و به داد و ستد بپردازند.»

این تیم باور دارد که چرخ اقتصاد هر جامعه‌ای با حضور زنان بهتر می‌چرخد از همین رو در تلاش است تا بتواند خود را به عنوان رهبر این بازار تثبیت کنید. اینگونه زنان با استفاده از هنر، خلاقیت، هوش هیجانی و اقتصادی می‌توانند کسب درآمد کنند و استقلال مالی و زندگی داشته باشند.

پراکندگی کاربران کمدا

براساس آمارها بیشترین فروشندگان و خریداران در کمدا ساکن تهران هستند. کاربران از شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد نیز با اختلاف بسیاری نسبت به تهران در رتبه‌های بعدی بیشترین خریداران و فروشندگان کمدا قرار دارند.

کمدا در پایان گزارش خود تاکید می‌کند که در تلاش است تا با ایجاد فایده و سود مالی برای جامعه بانوان این فرصت را ایجاد کند که هر زن بدون وابستگی مالی به شخص دیگری رویا و خواست خودش را عملی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی