ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محدودیت پهنای باند
فناوری ایران

سقف ترافیک اینترنت بین‌الملل محدود شده است (بروزرسانی: تکذیب شد)

کیفیت و سرعت اینترنت طی چند ماه اخیر افت محسوسی داشته و به نظر می‌رسد مسئولین در شورای عالی فضای مجازی تصمیم به اجرای محدودیت سقف ترافیک اینترنت بین‌المللی گرفته‌اند. «تبیان» نزدیک به «سازمان تبلیغات ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۹

کیفیت و سرعت اینترنت طی چند ماه اخیر افت محسوسی داشته و به نظر می‌رسد مسئولین در شورای عالی فضای مجازی تصمیم به اجرای محدودیت سقف ترافیک اینترنت بین‌المللی گرفته‌اند.

«تبیان» نزدیک به «سازمان تبلیغات اسلامی» مدعی شد «در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی با حضور مقامات عالی دولت تصمیم گرفتند سقف ترافیک سرویس بین‌المللی را محدود کنند که با اجرای این مصوبه در روزهای اخیر شاهد اختلال در اینترنت بین‌المللی هستیم.»

پیگیری‌ها حاکی از آن است که مسئولین به دنبال اجرای محدودیت سقف سرویس اینترنت بین‌المللی هستند و در شورای عالی فضای مجازی در خصوص اجرای این تصمیم به جمع‌بندی رسیده‌اند.

این تصمیمات در حالی گرفته شده است که سخنگوی دولت کندی اینترنت را ناشی از شیوع کرونا و افزایش مصرف دانسته و وزیر ارتباطات نیز با استناد به آمارهای اسپیدتست اعتقاد دارد اینترنت ایران در وضعیت متوسطی قرار دارد و دولت سیزدهم به دنبال مسدودسازی اینترنت نیست.

آنچه که مشخص است وضعیت اینترنت در ایران طی دولت جدید با افت کیفیت و سرعت محسوسی رو به رو شده است اما هیچ یک از مسئولان حاضر به پذیرش این واقعیت نیستند.

با این وجود سرعت اینترنت نه تنها صدای مردم را درآورده بلکه باعث انتقاد برخی از نمایندگان از وزیر ارتباطات شده است. رئیس کمیته اقتصادی مجلس امروز با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات اظهار داشت پس از استقرار تیم جدید مدیریتی در وزارت ارتباطات، حرکتی در مسیر اسناد مدیریتی وزارت ارتباطات شکل نگرفته است؛ او همچنین از کاهش سرعت اینترنت و ایجاد نارضایتی گسترده در میان مردم و کسب‌وکارها انتقاد کرد.

چندی پیش نیز نماینده جیرفت در اظهاراتی بی سابقه با انتقاد از کندی اینترنت، خطاب به وزیر ارتباطات از او خواسته بود تا پایش را از روی سیم بردارد.

گفتنی است برخی کندی اخیر اینترنت را ناشی از اجرای پیش از موعد طرح صیانتی می‌دانند که ظهر امروز کلیات این طرح به تصویب کمیسیون مشترک رسید.

بروز رسانی ساعت 12:02 ظهر

دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی پیرو اخبار منتشر شده در خصوص «محدودسازی ترافیک سرویس بین‌الملل و به تبع آن ایجاد اختلال در سرویس‌دهی اینترنت در روزهای اخیر» اعلام کرد که هیچ مصوبه‌ای در این خصوص به تصویب شورای عالی فضای مجازی نرسیده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص کاهش یا افزایش پهنای باند بین‌الملل و اختلال در سرویس‌دهی اینترنت به کاربران کشور هیچ‌گونه تصمیم‌گیری نشده است، لذا هر گونه خبر و مطلب منتشر شده در این خصوص تکذیب می‌شود.

وزیر ارتباطات نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، درخواست این وزارتخانه برای افزایش پهنای باند بین الملل مطرح شده است؛ اما با توجه به مباحث مطرح شده در این جلسه، پیشنهاد وزارت ارتباطات برای بررسی بیشتر به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع شد تا در جلسه آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

    تکذیب شد یعنی مجبور شدید تکذیب کنید

  • پویا پویا
    پویا پویا | ۴ اسفند ۱۴۰۰

    یکی بگه آیا بازی ها هم جزء این طرح هستند یا نه ، مثلا بخوایم با فیلتر شکن پابجی بزنیم میشه یا نه ؟

    • امیر Oog
      امیر Oog | ۴ اسفند ۱۴۰۰

      باید متاسفانه بهت بگم که پابجی هم نمی تونیم بریم

مطالب پیشنهادی