ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تاخیر چهار ساله در تحویل لکسوس LX جدید در ژاپن

چند ماه قبل بود که مشخص شد مشتریان تویوتا لندکروزر جدید برای دریافت سفارش خود باید ماه‌ها منتظر بمانند. حالا خبر می‌رسد مشتریان لکسوس LX نیز به سرنوشت مشابهی دچار شده‌اند، چرا که تحویل این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

چند ماه قبل بود که مشخص شد مشتریان تویوتا لندکروزر جدید برای دریافت سفارش خود باید ماه‌ها منتظر بمانند. حالا خبر می‌رسد مشتریان لکسوس LX نیز به سرنوشت مشابهی دچار شده‌اند، چرا که تحویل این شاسی‌بلند نیز با تاخیر نسبتا طولانی همراه خواهد بود.

لکسوس LX

همانطور که قابل حدس است، این مسئله ناشی از اثرات منفی ویروس کرونا بوده و در اختلالات به وجود آمده در زنجیره تامین ریشه دارد. برند لوکس لکسوس در وبسایت خود در این رابطه نوشته:

«ما تلاش می‌کنیم زمان تحویل سفارشات به مشتریان را تا حد امکان کاهش دهیم. از اینکه ما را درک می‌کنید، قدردان هستیم.»

لکسوس LX

اما نکته عجیب اینکه تاخیر در تحویل سفارشات مشتریان ظاهرا منحصر به بازار داخلی ژاپن و چند بازیگر دیگر است و شامل بازار آمریکا نمی‌شود. به گفته یکی از سخنگوهای لکسوس، نسل جدید LX طبق برنامه زمانی قبلی راهی نمایندگی‌های کمپانی در در ایالات متحده خواهد شد. این در حالی است که مشتریان LX در سرزمین مادری ممکن است همانند مشتریان لندکروزر تا ۴ سال در صف انتظار به سر ببرند.

لکسوس LX

بد نیست اشاره کنیم لکسس LX و تویوتا لندکروزر به لحاظ فنی اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند. اما با تصمیم تویوتا نسل جدید لندکروزر در آمریکا عرضه نمی‌شود و دوستداران آن باید به سمت LX بروند.

بر اساس جدول زمانبندی، لکسوس LX 2022 در فصل اول امسال وارد بازار ایالات متحده خواهد شد. برای این شاسی‌بلند لوکس قیمت پایه‌ای برابر با 88,245 دلار تعیین شده است. در نسخه پایه این خودرو دو ردیف صندلی دارد. اگر شخصی به دنبال نسخه ۳ ردیفه باشد، باید تریم پریمیوم را انتخاب کند که قیمت آن از 69,345 دلار شروع می‌شود.

لکسوس LX

تمامی تریم‌های عرضه شده در بازار آمریکا، به یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر مجهز هستند. این موتور تویین توربو توانایی تولید ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور را دارد و در ترکیب با گیربکس ۱۰ سرعته خودکار هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی