ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ احتمال فریبکاری در گزارش‌های واحد تولید تراشه خود را بررسی می‌کند

به نظر می‌رسد که اوضاع در واحد تراشه‌سازی سامسونگ خوب نیست. این شرکت ظاهرا تحقیقاتی را آغاز کرده تا ببیند مدیران کسب و کار تراشه‌هایش در خصوص نرخ بازدهی تراشه‌های 5 و 4 نانومتری فریبکاری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

به نظر می‌رسد که اوضاع در واحد تراشه‌سازی سامسونگ خوب نیست. این شرکت ظاهرا تحقیقاتی را آغاز کرده تا ببیند مدیران کسب و کار تراشه‌هایش در خصوص نرخ بازدهی تراشه‌های 5 و 4 نانومتری فریبکاری و عددسازی کرده‌اند یا نه. این نرخ بازدهی همان عاملی است که ظاهرا باعث شده کوالکام سفارشات ساخت تراشه‌های خود را به TSMC واگذار کند.

بر اساس گزارش یک رسانه کره‌ای، سامسونگ تحقیقاتی را درباره عملکرد مدیران کسب و کار تراشه‌های خود آغاز کرده است. گفته می‌شود که مدیران این واحد احتمالا داده‌های مربوط به نرخ بازدهی ساخت تراشه‌های 4 و 5 نانومتری را دستکاری کرده‌اند تا محل تزریق سرمایه‌هایی که از مراتب بالاتر برای این کسب و کار در نظر گرفته شده بود، تغییر کند.

نرخ بازدهی معیاری برای سنجش راندمان فرآیند تولید تراشه‌هاست. این نرخ به تعداد تراشه‌هایی اشاره می‌کند که در هر ویفر به استانداردهای کیفی مناسب دست می‌یابند. کارخانه‌های تراشه‌سازی در مراحل اولیه تولید به دقت نرخ بازدهی را در لیتوگرافی‌های جدید زیر نظر می‌گیرند و بعد وارد فاز تولید انبوه می‌شوند.

ویفر تراشه

آغاز تحقیقات درباره عملکرد مدیران سابق و فعلی سامسونگ

غول فناوری کره جنوبی سعی دارد با این تحقیقات دریابد که مدیران فعلی و سابق این واحد گزارش‌های غلطی را درباره نرخ بازدهی تراشه‌های 4 و 5 نانومتری به مقامات بالا دستی ارائه دادند بودند تا این تصور را به وجود آورند که خطوط تولید مشکلی ندارند یا نه. در ادامه مشخص خواهد شد که بودجه‌های تخصیص‌یافته برای بهبود وضعیت نرخ بازدهی کجا رفته است.

فعلا اطلاعات بیشتری درباره این تحقیقات در دسترس نیست. سامسونگ الکترونیکس به این رسانه کره‌ای اعلام کرده که این بررسی‌ها معمولا به‌صورت مرتب انجام می‌شوند و در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای اشتراک‌گذاری وجود ندارد.

گفته می‌شود که سامسونگ بر سر همین نرخ بازدهی پایین مشتری بزرگی مثل کوالکام را از دست داده است. کوالکام در حال حاضر بخشی از تولید چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را به TSMC واگذار کرده و ظاهرا برای تولید تراشه پرچمدار بعدی خود به سراغ سامسونگ نخواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی