ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد ناامیدکننده پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 اگزینوس 2200 در بنچمارک‌ها

سامسونگ برای GPU جدیدترین تراشه‌اش یعنی اگزینوس 2200 با AMD همکاری کرده و بسیاری انتظار عملکرد بالایی را از آن دارند. اما تا به امروز بنچمارک‌ها نظر دیگری داشته‌اند و حالا طبق جدیدترین نتایج، پردازشگر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

سامسونگ برای GPU جدیدترین تراشه‌اش یعنی اگزینوس 2200 با AMD همکاری کرده و بسیاری انتظار عملکرد بالایی را از آن دارند. اما تا به امروز بنچمارک‌ها نظر دیگری داشته‌اند و حالا طبق جدیدترین نتایج، پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 مبتنی بر معماری RDNA 2 نه تنها نمی‌تواند رقیب اپل A15 و A14 باشد، بلکه از آدرنو 730 تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک هم ضعیف‌تر است.

یکی از کاربران توییتر به نام «Golden Reviewer»، نتایج بنچمارک GPU تراشه‌های مطرح موبایل را منتشر کرده که در آن Xclipse 920‌ به همراه پردازشگر گرافیکی اگزینوس 2100 به چشم می‌خورد. این منبع نتایج دو بنچمارک گرافیکی زیر را منتشر کرده است:

  • GFXBench 3.1
  • 3DMark Wildlife Extreme

عملکرد پردازشگر گرافیکی Xclipse 920

عملکرد GPU موبایل AMD در بنچمارک‌ها ناامیدکننده است و کمی بالاتر از پردازشگر گرافیکی Mali مورد استفاده در اگزینوس 2100 قرار می‌گیرد. با این حال رقیب اصلی تراشه جدید سامسونگ، اسنپدراگون 8 نسل یک و نه نسل قبلی‌اش است. علاوه بر امتیاز پایین‌تر، پردازشگر گرافیکی AMD تقریبا بهره‌وری انرژی پایین‌تری هم نسبت به چیپ کوالکام و همچنین A14 و A15 اپل هم دارد.

سامسونگ در زمان معرفی و البته قبل از رونمایی، وعده عملکرد گرافیکی مشابه کنسول‌های بازی را به کاربران داده بود، با این حال طبق نتایج جدید به نظر می‌رسد نه تنها چنین عملکردی ندارد، بلکه از تراشه قدیمی A14 هم ضعیف‌تر است.

اگر فکر می‌کنید که CPU مانع از عملکرد مناسب GPU در اگزینوس 2200 می‌شود، ظاهرا چنین تصوری اشتباه است چرا که این منبع نتایج بنچمارک هسته قدرتمند این تراشه یعنی Cortex-X2 را هم منتشر کرده که تفاوتی با اسنپدراگون 8 نسل یک ندارد.

پردازشگر گرافیکی Xclipse 920

یکی از مزایای اگزینوس 2200 نسبت به رقبایش، پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو است که روی کیفیت اجرای بازی‌ها تاثیر دارد. با این حال طبق بنچمارک‌ها، در حالت کلی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رقبایش دارد. ظاهرا سامسونگ با اگزینوس 2200 هم نمی‌تواند جایگاه تراشه‌های اگزینوس را در بازار بهبود دهد و همچنان پایین‌تر از اپل و کوالکام قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی