ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

اپل تعمیر Face ID آیفون بدون نیاز به تعویض گوشی را ممکن می‌کند

اپل می‌خواهد روش جدیدی را برای تعمیر فیس‌ آیدی گوشی‌های آیفون ارائه کند تا دیگر در صورت خرابی این سیستم، نیازی به تعویض گوشی نباشد. فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان مجاز خدمات اپل به زودی قادر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

اپل می‌خواهد روش جدیدی را برای تعمیر فیس‌ آیدی گوشی‌های آیفون ارائه کند تا دیگر در صورت خرابی این سیستم، نیازی به تعویض گوشی نباشد.

فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان مجاز خدمات اپل به زودی قادر خواهند بود تا Face ID گوشی‌های آیفون XS و مدل‌های جدیدتر را بدون نیاز به تعویض کل دستگاه تعمیر کنند.

اپل در یادداشت داخلی خود توضیح می‌دهد که تکنسین‌های مجاز در آینده نزدیک به بخش خدمات دوربین TrueDepth جدیدی دسترسی خواهند داشت که شامل تمام ماژول‌های Face ID و دوربین جلو دستگاه می‌شود و امکان تعمیر همان واحد را فراهم می‌کند. به گفته غول کوپرتینویی این اقدام باعث کاهش تعداد تعمیرات کامل آن‌ها می‌شود و در نهایت به تعهد آن‌ها در مورد کاهش میزان انتشار کربن از محصولاتش کمک خواهد کرد.

آیفون

مزیت این روش برای دارندگان آیفون

برای مشتریان نیز تعمیر واحد Face ID نسبت به تعویض کل واحد می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد، اما اپل در یادداشت خود هیچ اشاره‌ای به قیمت آن نکرده است. نکته مهم دیگر این روش برای مشتریان، این است که دارندگان مدل‌های آیفون XS و جدیدتر دیگر نیازی به راه‌اندازی دستگاه جدید و احتمالا از دست دادن اطلاعات خود به دلیل مشکل Face ID نخواهند داشت.

اپل Face ID را از سال 2017 در آیفون X معرفی کرد، اما به نظر می‌رسد فرآیند تعمیر جدید از این دستگاه پشتیبانی نخواهد کرد. با این وجود هنوز مشخص نیست که تکنسین‌ها از چه زمانی به آن دسترسی پیدا خواهند کرد و ظاهرا در آینده آموزش‌های مورد نیاز به آن‌ها ارائه خواهد شد.

غول فناوری همچنین چند ماه قبل برنامه جدیدی تحت عنوان «Self Service Repair» را معرفی کرده بود که می‌تواند تعمیرات دستگاه‌ها را آسان‌تر کند. با وجود این برنامه، اپل به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا پس از دریافت قطعات و ابزارهای اصلی و موردنیاز، بتوانند دستگاه‌های خود را در منزل تعمیر کنند.

برنامه تعمیر خودمحور اپل قرار است در اوایل سال 2022 از ایالات متحده آغاز شود و در نهایت تا اواخر سال در دسترس کشورهای بیشتری قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی