ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرانسه
تکنولوژی

اپل با طرح جدیدی امکان تعمیر آیفون و مک را برای کاربران در منزل فراهم می‌کند

اپل با انتشار اطلاعیه‌ای از ساده‌تر شدن امکان تعمیر دستگاه‌هایی مانند آیفون و مک خبر داد. این برنامه جدید تحت عنوان «Self Service Repair» به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند با دریافت قطعات و ابزارهای اصلی، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

اپل با انتشار اطلاعیه‌ای از ساده‌تر شدن امکان تعمیر دستگاه‌هایی مانند آیفون و مک خبر داد. این برنامه جدید تحت عنوان «Self Service Repair» به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند با دریافت قطعات و ابزارهای اصلی، دستگاه‌های خود را در منزل تعمیر کنند.

برای شروع، اپل روی سرویس‌های معمول‌تری مانند تعمیر نمایشگر، تعویض باتری و ماژول‌های دوربین سری آیفون ۱۳ تمرکز خواهد کرد که به صورت مکرر توسط مشتریان درخواست می‌شود. کوپرتینویی‌ها در ادامه، پشتیبانی از کامپیوترهای مک مجهز به چیپ M1 را نیز به برنامه تعمیر خود اضافه خواهند کرد.

تعمیر آیفون

مشتریان می‌توانند قطعات موردنیاز خود را سفارش دهند و در صورت بازگرداندن قطعه معیوب، اعتباری برای خرید دریافت خواهند کرد. فروشگاه جدید اپل بیش از ۲۰۰ قطعه و ابزار مجزا را در دسترس مشتریان قرار خواهد داد و غول فناوری علاوه بر این، دستورالعمل‌هایی را نیز برای انجام تعمیرات رایج خود به مشتریان ارائه می‌کند. با این وجود، اپل ترجیح می‌دهد که مشتریان قطعات موردنیاز خود را مستقیما از این شرکت خریداری کنند.

با وجود اعلام این برنامه، اپل همچنان توصیه می‌کند که اکثر مشتریان بهتر است به یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجاز مراجعه کنند و تکنسین‌های معتبری که از قطعات اصلی اپل استفاده می‌کنند، «ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای تعمیر آیفون» هستند.

تعمیر آیفون

برنامه تعمیر خودمحور اپل در اوایل سال ۲۰۲۲ از ایالات متحده آغاز خواهد شد و در نهایت تا اواخر سال در دسترس کشورهای بیشتری قرار خواهد گرفت. با این وجود هنوز مشخص نیست که اپل قطعات تعمیری خود را با چه قیمتی در دسترس مشتریان قرار می‌دهد و آیا استفاده از این برنامه نسبت به تعمیر توسط تکنسین‌های معتبر منطقی‌تر است یا خیر.

کمتر دیده می‌شود که اپل دست به انجام چنین کاری بزند. در دسترس قرار دادن قطعات و ابزار موردنیاز برای کاربران، به خصوص برای اپل کار بزرگ و غیرمعمولی محسوب می‌شود.

همچنین برنامه جدید اپل در حالی اعلام شده که این شرکت در گذشته به دلیل سخت کردن تعمیر دستگاه‌های خود بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. برای مثال اخیرا مشخص شده بود که تعویض خودسرانه نمایشگر آیفون ۱۳ باعث غیرفعال شدن Face ID می‌شود و کاربران تنها باید از مراکز تعمیراتی معتبر کوپرتینویی‌ها استفاده می‌کردند. البته بتا iOS 15.2 ظاهرا این مشکل را برطرف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی