ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا
تکنولوژی

فروش برخی از گوشی‌های نوکیا در بازارهای اروپایی ممنوع شد

HMD Global به دلیل استفاده از خدمات صوتی پیشرفته (EVS) مورد شکایت قرار گرفته و از فروش برخی از گوشی‌های نوکیا در برخی بازارهای اروپایی مانند آلمان و سوئیس منع شده است. سازنده موبایل فنلاندی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۵

HMD Global به دلیل استفاده از خدمات صوتی پیشرفته (EVS) مورد شکایت قرار گرفته و از فروش برخی از گوشی‌های نوکیا در برخی بازارهای اروپایی مانند آلمان و سوئیس منع شده است.

سازنده موبایل فنلاندی از فروش بیشتر گوشی‌های خود در آلمان و سوئیس منع شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، موجودی تمام گوشی‌های نوکیا به استثنا دو دستگاه تازه معرفی شده، یعنی نوکیا G21 و G11 در وب‌سایت این شرکت در دو کشور اعلام شده، به پایان رسیده است. با این وجود، به نظر می‌رسد HMD با مشکلات بیشتری روبرو شده است.

شرکتی به نام VoiceAgeEVS LLC از HMD به دلیل استفاده از خدمات صوتی پیشرفته (EVS) در گوشی‌های خود شکایت کرده و ادعا دارد که شرکت فنلاندی مجوز استفاده از آن را نداشته است. این استاندارد صوتی برای VoLTE طراحی شده است، یعنی هنگام برقراری تماس از طریق شبکه LTE مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوکیا

بیانیه HMD به دنبال ممنوعیت فروش گوشی‌های نوکیا

هنوز مشخص نیست که این مشکل تا چه زمانی در دسترس بودن و عرضه گوشی‌های نوکیا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و HMD بیانیه زیر را با چندین رسانه آلمانی به اشتراک گذاشته است:

HMD در چندین دادخواست که توسط VoiceAgeEVS LLC (“VAEVS”) در حوزه‌های قضایی مختلف از جمله آلمان تنظیم شده، مورد اتهام قرار گرفته است. ما از تکمیل مراحل اجرای VoiceAge در آلمان طی ماه دسامبر ناامید هستیم و شکایتی را در این رابطه ارائه کرده‌ایم. در عین حال، اطمینان داریم که هیچ یک از دستگاه‌های عرضه در آلمان از EVS پشتیبانی نمی‌کند.

با این حال فروش گوشی‌های نوکیا در بازار چندین کشور اروپایی دیگر از جمله فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز ممنوع شده است. تنها گوشی موجود در این مناطق نوکیا G21 است و گفته می‌شود X20، X10 و سایر گوشی‌های این برند در بریتانیا همچنان در دسترس قرار دارند.

VAEVS در سال‌های گذشته از شرکت‌های دیگری مانند اپل، لنوو و TCL به دلیل پتنت‌های خدمات صوتی پیشرفته خود شکایت کرده که مشکلات آن‌ها در دادگاه حل و فصل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی