ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک و برادرش به دلیل فروش سهام تسلا زیر ذره‌بین SEC قرار گرفتند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال بررسی این موضوع است که آیا «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا و برادرش «کیمبال ماسک» در جریان فروش سهام این شرکت طی چند وقت گذشته، قوانین معاملات داخلی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال بررسی این موضوع است که آیا «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا و برادرش «کیمبال ماسک» در جریان فروش سهام این شرکت طی چند وقت گذشته، قوانین معاملات داخلی را نقض کرده‌اند یا خیر.

به گزارش وال استریت ژورنال، تحقیقات SEC اواخر سال گذشته و پس از فروش 108 میلیون دلار سهام تسلا توسط ماسک و برادرش آغاز شد. یک روز پیش از فروش سهام، ثروتمندترین فرد جهان با ایجاد یک نظرسنجی توییتری از فالوورهایش خواسته بود تا درباره فروش 10 درصد سهامش در تسلا برای پرداخت مالیات‌ها تصمیم‌گیری کنند و 57.9 درصد از کاربران با این تصمیم موافق بوده‌اند.

اما کیمبال ماسک که یکی از اعضای هیئت مدیره تسلا است نیز یک روز پیش از نظرسنجی برادرش، 88500 سهام خود را فروخت. مقامات ادعا می‌کنند که ایلان احتمالا پیش از انجام این نظرسنجی آن را با برادر خود مطرح کرده باشد که در این صورت، مدیرعامل تسلا قوانین داخلی که کارمندان را از انجام معاملات بر اساس اطلاعات فاش نشده منع می‌کند، زیر پا گذاشته است.

ایلان ماسک

جدال ایلان ماسک با SEC

ایلان ماسک درچند وقت گذشته نیز مشکلاتی با SEC داشته است و این آژانس را به انجام «تحقیقات بی‌پایه و اساس» متهم کرده است. او همچنین این کمیسیون را به افشای اطلاعات مهم شرکت در جریان تحقیقات فدرال متهم کرد.

اختلاف بین ماسک و SEC به زمانی برمی‌گردد که مدیرعامل تسلا سال 2018 در توییتی قصد خود برای خصوصی کردن این شرکت را اعلام کرد و نوشت «تامین مالی آن انجام شده است.» پس از این توییت، کمیسیون SEC تحقیقاتی را آغاز کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که ماسک سرمایه‌گذاران را از برنامه‌اش برای خصوصی کردن تسلا گمراه کرده است.

ماسک روز گذشته نیز یک بار دیگر در توییتر اعلام کرد که در حال تشکیل پرونده‌ای علیه کمیسیون SEC است و نوشت: «من مبارزه را شروع نکردم، اما آن را به پایان خواهم رساند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی