ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وزارت صمت: خودروسازان مقصر باز نشدن ایربگ خودروها نیستند

۲۰ دی ۱۴۰۰ خبر وقوع تصادف زنجیره ای مهیبی در محور بهبهان-رامهرمز سرخط خبرها می شود. در خبرها آمده در تصادف بهبهان، ۶۰ خودرو با هم برخورد کرده و این حادثه ۵ کشته و ده ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

۲۰ دی ۱۴۰۰ خبر وقوع تصادف زنجیره ای مهیبی در محور بهبهان-رامهرمز سرخط خبرها می شود. در خبرها آمده در تصادف بهبهان، ۶۰ خودرو با هم برخورد کرده و این حادثه ۵ کشته و ده ها مصدوم و مجروح به جا گذاشته است. به گزارش پلیس: در این در این تصادف اکثر خودروهای حادثه ‌دیده دارای ایربگ بودند، اما ایربگ هیچ خودرویی باز نشده است. باز نشدن ایربگ خودروها با اعتراض‌های زیادی همراه بود، اما علیرغم انتقادات فراوان، وزارت صمت، خودروسازان را مقصر باز نشدن ایربگ ها تشخیص نداد.
سهیل معمارباشی در مورد آخرین گزارش باز نشدن ایربگ خودروها در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز اعلام کرد: «بارها در رسانه‌ها توضیح داده شد برای اینکه کیسه هوای خودروها باز شود شتاب منفی خاصی باید به خودرو وارد شود. بازخوانی نتایج ACU ایربگ‌ها نشان داد که شتاب منفی و شرایط لازم برای باز شدن آنها به‌ جز یک مورد خودروی سمند سورن در سایر خودرو ها ایجاد نشده و در نتیجه ایربگ‌ها باز نشدند.»
معمارباشی ادامه‌ داد: «همچنین در چند مورد شاهد له شدن کامل یا آتش گرفتن خودروها در این تصادف بودیم که هیچ اطلاعاتی از ACU این خودروها نتوانستیم به دست آوریم.»
وی اظهار داشت: «پس از این حادثه، تصادف دیگری در یکی از محورهای مواصلاتی کشور با برخورد هشت دستگاه خودرو به وقوع پیوست که در آن ایربگ اکثر خودروها باز شده بود. سالیانه بیش از سه‌ هزار مورد تعویض ایربگ خودروها در مراکز خدمات پس از فروش خودروسازان به ثبت می‌رسد و این به معنای آن است که سیستم ایربگ خودروهای تولید داخل مشکلی ندارد، اما این انتظار که تحت هر شرایطی باید کیسه‌های هوا باز شوند منطقی نیست.»

این درحالیست که گزارش پلیس و حتی گزارش شخصی افراد از عدم کارکرد دقیق سیستم ایربگ بسیاری از خودروهای داخلی در شرایط تصادف دلالت دارد و از آنجا که با یک سیستم ایمنی بسیار حیاتی طرف هستیم، انتظار تحقیق جدی تری در خصوص این موضوع از وزارت صمت وجود داشت اما متاسفانه این موضوع چندان جدی گرفته نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۸ اسفند ۱۴۰۰

    پس لابد عمّۀ شاغلام مقصّر بیده! این دفاع از جانی آنقدر بیشرمانه است که حاکی از مزدوری است بیش از آنکه نمایانگر وابستگی دولت به مونتاژگران داخلی باشد. بخدا سخنگوی کارخانه هم جرأت نمیکرد چنین عذر بدتر از گناهی بتراشد. متأسفانه دادستانی نیست که خفتش را بگیرد که پدر صلواتی! یارو اصلًا کیسۀ هوا نگذاشته تا باز شود یا نشود! وگر میگذاشت هم، حکمت کیسۀ هوا برای باز شدن است نه برای تزئین و پول اضافی ستاندن فقط! و السلام

مطالب پیشنهادی