ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون SE 3 با قیمت پایه 300 دلار روانه بازار می‌شود؟

اپل به‌زودی از نسل جدید آیفون SE با نام آیفون SE 3 یا آیفون SE 2022 رونمایی می‌کند؛ گوشی هوشمندی که iOS را با قیمتی مقرون به ‌صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالا طبق ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اپل به‌زودی از نسل جدید آیفون SE با نام آیفون SE 3 یا آیفون SE 2022 رونمایی می‌کند؛ گوشی هوشمندی که iOS را با قیمتی مقرون به ‌صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالا طبق گزارشی جدید، اپل قیمت پایه 300 دلار را برای آیفون SE 3 درنظر می‌گیرد تا کاربران بیشتری را جذب کند و حضورش را در بازارهای مختلف گسترش دهد.

آیفون SE 2 که هم اکنون در بازار به فروش می‌رسد، قیمت پایه 399 دلار دارد و با پرداخت این قیمت، به یک گوشی با 64 گیگابایت حافظه داخلی دست پیدا می‌کنید. اما ظاهرا اپل می‌خواهد قیمت‌گذاری تهاجمی‌تری را برای نسل آینده این گوشی درنظر بگیرد و آن را با قیمت پایه 300 دلار روانه بازار کند.

اپل قیمت آیفون SE 3 را کاهش می‌دهد؟

طبق گزارشی که از سوی «Investor's Business Daily» منتشر شده، اپل به دنبال کاهش قیمت این گوشی هوشمند است. در حقیقت یکی از تحلیلگران بازار به نام «جان داناوان» مدعی شده که شایعات مبنی بر قیمت پایه 300 دلاری نسل سوم آیفون SE در اختیارش قرار گرفته‌اند.

با وجود چنین ادعایی، باید به این موضوع اشاره کرد که اپل می‌خواهد در نسل بعدی این گوشی کامپکت از تراشه جدید و مودم 5G استفاده کند. هرچند طراحی آن تغییری نسبت به نسل قبلی نخواهد داشت و همچنین با حاشیه‌های ضخیم در اطراف نمایشگر و دکمه هوم با تاچ آیدی روبه‌رو می‌شویم، اما استفاده از مودم 5G به خودی خود احتمالا مانع از کاهش قیمت این دستگاه می‌شود.

در حال حاضر ارزان‌ترین گوشی 5G اپل، آیفون 12 مینی با قیمت پایه 599 دلار است، بنابراین آیفون SE 3 حتی اگر با قیمت پایه 399 دلار هم روانه بازار شود، باز هم از ارزان‌ترین گوشی 5G اپل 200 دلار قیمت پایین‌تری خواهد داشت. با توجه به این موضوع و سیاست‌های قبلی اپل، منطقی برای کاهش 99 یا 100 دلاری قیمت این گوشی وجود ندارد.

قیمت آیفون SE 3

اما اگر از سمت دیگر به ماجرا نگاه کنیم، چنین موضوعی منطقی به نظر می‌رسد. در بازار گوشی‌های اندرویدی 5G مقرون به صرفه بی‌شماری وجود دارند و از سوی دیگر تعداد بالایی از کاربران به دنبال خرید آیفون هستند، اما قیمت بالا و عدم پشتیبانی از شبکه 5G در آیفون SE 2 مانع از چنین کاری می‌شود. بنابراین اپل می‌تواند با آوردن شبکه 5G به آیفون SE 2022 و کاهش قیمت، به راحتی این دسته از کاربران را جذب کند.

جی مورگان اواخر سال 2021 پیش‌بینی کرده بود که نسل بعدی آیفون SE می‌تواند 1.4 میلیارد کاربر اندروید را جذب کند، بنابراین شاید اپل با هدف جذب شمار بالایی از کاربران اندرویدی تصمیم به کاهش قیمت آیفون SE 2022 بگیرد.

مشخصات احتمالی آیفون SE 2022

طبق شایعات، اپل طراحی این گوشی هوشمند را نسبت به نسل قبلی‌اش تغییر نمی‌دهد و همچنان با نمایشگر 4.7 اینچی LCD و دوربین تکی روبه‌رو خواهیم شد، اما برای آن به سراغ چیپ A15 Bionic می‌رود، تراشه‌ای که در سری آیفون 13 مورد استفاده قرار گرفته است. این گوشی هوشمند احتمالا در رویداد 8 مارس (17 اسفند) اپل معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی